Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Referencer - Hvor vigtigt synes vi endeligt det er?

Side 4 ud af 6 (54 indlæg)
Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Glenn Kibsgaard:

Uha, nu bliver argumenterne vist lidt Irrelevante iforhold til, hvorfor man bruger referencer.

Faktum er den, at det er totalt lige meget hvad du, som virksomhedsejer, tror og syntes. Det er den potentielle kunde der bestemmer værdien af referencerne for en købsbeslutning.

Dette betyder, at man som virsomhedsejer skal have refencerne med på bl.a. hjemmesiden, da man ikke kender den potentielle kundes købspræferencer.

Dvs. heller med end ikke at have dem med og lad den potentielle kunde selv bestemme om de er vigtige eller ej - det koster jo heller ikke at have dem med.

Helt på linie med Glenn - stjerner herfra - kan kun sige at når jeg leder efter en ydelse på nettet så ser jeg i stor grad på referencer og det er altså ikke for jeg ikke kender prisen som en tidligere i tråden anførte :-D

Hej fra Søren

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 19:04

Hej kaffe og Co

Følger du så op på, at de fleste ikke har sagt, en gang og aldrig mere ??

Mvh
juul

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 19:08

Juul:

Dem som higer efter at se referencer er tit dem som ikke ved hvad “varen” koster, mens dem som har indsigt i webdesign, godt kender prisen og ved hvordan man sætter en deal op, og får præcis det som en kravspecifikationen indeholder.

Kaffe & Co:

kan kun sige at når jeg leder efter en ydelse på nettet så ser jeg i stor grad på referencer og det er altså ikke for jeg ikke kender prisen som en tidligere i tråden anførte :-)

Jeg er fuldt ud enig med Kaffe & Co. Jeg ser ikke på reference lister med henblik på, at jeg ikke har forstand på  prislejer ang. design. Jeg ser på dem for enten at se hvem de har som kunder, eller for at se hvor dygtige de har været overfor tidligere kunder.

Juul:

Hvis du kigger på de fleste ref. lister, så ser du jo en gentagelse af design kun brudt med forskellige farve nuancer.

Jeg synes nu ikke at opleve, at de fleste reference lister bare er en gentagelse af samme design, men det kan være at jeg ta´r fejl.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 19:51

Hej Rune

Du vil lede efter en mulig grafisk udbyder indtil du har fundet noget du kan lide, uanset om det firma, der står som reference punkt, har sagt en gang og aldrig mere, da opgaveløsningen faldt en hel del ved siden af, end udgangspunkt var som idé?

Hvis nu dette firma havde lavet en "god bid" uden rigtig kunder, havde det så ikke interesse for dig? Det på trods af at du faktisk syntes om de designforslag der var sat op, men da der ikke var nogen referencer, så sprang du vider?

Hvorfor jeg sætter kost pris på, så er det jo af erfaring. Vi får mange henvendelser omkring hvad vil det koste at…….. Når den dukker op, ved vi det er en ”ny” markedsinteressent for os og vi yder derfor en anden service, end den en kunde med erfaring efterspørger.

Når jeg henviser til, mange ref lister er en gentagelse, er det ikke det visuelle look, men det funktionelle identitet i det færdige grafiske arbejde.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 20:06

Juul:

Hej kaffe og Co

Følger du så op på, at de fleste ikke har sagt, en gang og aldrig mere ??

Mvh
juul

Æhhhh jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dit svar?

Men jeg kan kun sige har hvis der ikke er referencer ja så gidder jeg faktisk ikke spilde min tid - naturligvis alt efter hvad jeg skal købe. Havde vores grafiker ikke kunne vise en reference liste og henvist til nogle jeg kunne tale med omkirng deres samarbejde ja så havde jeg aldrig valgt ham bare på baggrund af en webside lige så lidt som jeg havde ansat en person som ikke kunne give nogle referencer som jeg kunne sige god for vedkommende. Referencen kunne også komme fra en person som jeg stoler på men så er sagen lidt anderledes.

Men hey det er jo helt frivilligt om man vil have referencer på siden men for dælen hvis man ikke har ja så er der bare nogle der går andre steder. Vær stolt over det i laver og bed spørg altid kunden om det er ok de anvendes som reference.

Det handler om tillid og troværdighed - lidt ligesom her på Amnio!

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Juul.

Læg mærke til at de andre snakker om at referencerne vægter som en del af den totale købsbeslutning. Dvs de søger ikke udelukkende efter referencerne for at købe.

Psykologi: Det er sådan, at vi mennesker er flok dyr og vi følger flokken da det skaber tryghed i det vi gør. Dvs. hvis andre gør det, så gør jeg det også højtsandsynligt - bare se bl.a. på hvordan salget af fladskærme, microovne og mobiltelefoner startede.

Trustpilot og andre lignende websites, er bygget op efter denne psykologiske tankegang.

Inden for markedsføring snakker de store reklamebureauer om at få fat i Trendstarter ved lanchering af nye produkter. De ved nemlig, at hvis de får fat i dem ved lanceringen så følger andre forbrugere med.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 20:30

Juul:

Det er da simpel og lige til, hvis du kun forholder dig til wysiwyg så er det ikke noget problem, hvis du ikke har støt ind i det endnu, så mangler du, at arbejde for Samsung, Sony, Honda, TDC, osv. Her får du ikke spørgsmål om reference liste, men om du kan bære opgaven igennem og hvilken service du tilføre sideløbende med opgaven.

Som du kan se, så er en reference liste ikke meget værd, hvis kunden søger noget unikt, da den “ kunde uden erfaring” tillægger sit syn på hvad han ser, og det kan skabes med eget udviklet blikfang, det behøver du da ikke nogen reference list for.

Du snakker for mig lidt sort.

Kan stadig ikke se hvad det at have en referenceliste på den ene eller den anden måde har noget at gøre med "ikke" at lave noget unikt til ens kunder.

Igen siger jeg bare, at der findes jo altså hjemmesidernettet, Kunder har altid deres egne meninger om hvordan det skal se ud. Ikke fordi de har kigget på mine referencer, men fordi de har kigget på hjemmesider. Så de to ting har intet med hinanden at gøre.

Juul:

Det er din opgave som designer, at guide kunden igennem processen, indtil opgaven er fuldført, så hvis en kunde spørger om referencer, så er det på det tidspunkt, du skal træde til som servicering manden og ikke som forretningsmanden, det skridt kommer senere når du har modtaget ordren, som så er skabt på den serviceydelse du har tilbudt, den “nye uerfarende kunde”

Nu har jeg selv 15 år på bagen, startede i 1995 med at lave hjemmesider og grafisk design. så jeg ved godt hvordan man gør Smile kunderne spørger ikke efter referencer, men ser dem på min hjemmeside. Jeg er ikke sælger og bliver det aldrig, og så tænker jeg lidt... hmm hvor kommer alle kunderne så fra?

Juul:
Hvis din reference list skal vise hvad du dur til, så hænger du i en tynd tråd med hensyn til kunde- tilgang: Det er da langt mere vigtig for alle kunder, at lande på et site, hvor de spørgsmål som kunden måtte have kan blive besvaret, enten gennem oplysninger på site, eller gennem en kontakt side, hvor der vil blive taget hånd om de spørgsmål, som kunden har.

Det er korrekt at det er vigtigere med information, men jeg vil nu sige at landet ligger sådan for min virksomhed at ca 50% af de nye kunder jeg får, kommer fra de kunder og samarbejdspartnere jeg allerede har, mens resten kommer fra min hjemmeside uden at have noget at gøre med mine kunder. ca 90% af dem der kommer fra min hjemmeside har kigget på mine referencer og har på det grundlag, sammen med den info jeg har på min hjemmeside valgt mig. Jeg er som sagt ikke sælger, så et eller andet må referencer da sige.

Juul:
Hvis du holder dig til kun at have “udstilling” gennem en reference liste, så hænger du på den “nåde”  dit netværk omtler dig på, hvad hvis en af dine kunder, ikke er i stand til at betale, og du allerede har sat en reference til denne og der bla. Bla.… du kan selv sætte scenen efterfølgende.
Om kunden kan betale er egentlig ligemeget for en referenceliste, det er noget man har lavet uanset om kunden kan betale eller ikke, det er stadig en reference i min bog.

Men yderligere, hvor mange kender du egentlig som vælger at have en referenceliste, og som samtidig vælger ikke at gøre andre ting for at få sit navn ud, vise hvad man dur til, og i det hele taget ikke gør noget for at sælge sig selv andet end via referencelisten? mit gæt er 0.

Juul:
vi har udviklet multimedia programmer siden 96 og har aldrig haft behov for en reference liste, men har altid vedligeholdt netværket og gennem denne procedure, er der opstået god omtale om vores arbejde. Dernæst har vi en anden serviceydelse at tilbyde, der synliggøre at vi løfter opgaven og det har alle partner indtil nu fundet mere afgørende, end hvem vi har udviklet til / for i tiden løb.

Du skriver at du ikke har haft behov for en referenceliste, men så spørger jeg lige, hvorfor har du selv en referenceliste på din hjemmeside, når du mener at det er en dårlig ting og fraråder det, og samtidig noget i ikke har behov for. Jeg kan ikke rigtig se logikken i det du skriver :) sorry.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:33

Juul:

Hej Rune

Du vil lede efter en mulig grafisk udbyder indtil du har fundet noget du kan lide, uanset om det firma, der står som reference punkt, har sagt en gang og aldrig mere, da opgaveløsningen faldt en hel del ved siden af, end udgangspunkt var som idé?

Hvis nu dette firma havde lavet en "god bid" uden rigtig kunder, havde det så ikke interesse for dig? Det på trods af at du faktisk syntes om de designforslag der var sat op, men da der ikke var nogen referencer, så sprang du vider?

Hvorfor jeg sætter kost pris på, så er det jo af erfaring. Vi får mange henvendelser omkring hvad vil det koste at…….. Når den dukker op, ved vi det er en ”ny” markedsinteressent for os og vi yder derfor en anden service, end den en kunde med erfaring efterspørger.

Når jeg henviser til, mange ref lister er en gentagelse, er det ikke det visuelle look, men det funktionelle identitet i det færdige grafiske arbejde.

Altså jeg forstår ikke helt, alt hvad du mener, ´det kniber vist lidt med formuleringerne - men lad mig uddybe hvorfor referencer er vigtige..

Sagen er den, at der er rigtigt mange udbydere - Hvis jeg går ind på nettet og leder efter nogen som kan lave en ny hjemmeside til mig, så kommer der rigtigt rigtigt mange virksomheder frem..
Jeg kigger hjemmesiderne igennem og finder måske 3-4 der interesserer mig, som jeg ringer til - en af disse får så ordren, hvis priser osv er efter mine forventninger.

Når jeg kigger alle de mulige hjemmeside leverandører igennem og bestemmer mig for, hvem af dem jeg vil ringe til - så er det ikke virksomheder jeg har hørt om før og jeg har ingen baggrund for at vide, hvor dygtige de er. Alle og enhver kan jo lave en hjemmeside, hvor der står "ring til mig, jeg er skide god til at lave hgjemmesider" - men den eneste måde jeg kan vide, om de rent faktisk ER gode - er hvis de har referencer. Har de ingen referencer, gider jeg slet ikke ringe til dem og så får de aldrig mulighed for at få fat i mig som kunde - for så ringer jeg bare til en af de andre, som viser mig på deres side, at de er gode til deres arbejde.

Med referencer mener jeg ikke en liste over navne på virksomheder, de har lavet noget for.. Jeg vil se de færdige hjemmesider, så jeg kan se, om designet passer til siden, om siden er bygget op som jeg ønsker osv.

Hvad kunne ellers give din kunde lyst til at handle hos dig - hvis de aldrig har mødt dig og kun har din hjemmeside at vurdere dine egenskaber ud fra.

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 345
Fra  YAH.DK Skrevet kl. 20:41

Referencelisten er  meget vigtig - specielt inden for design og markedsføring.

Man har som potentiel kunde brug for at se om virksomheden i virkeligheden kan noget af alt den praler med.

Listen behøver ikke være lang, men nogle få gode referencer er efter min mening guld værd.

Michael Boenstedt

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Velkommen til Amino, Michael.

Jeg håber at du finder Amino ligeså nyttig som jeg selv gør.

Mvh

Glenn

Side 4 ud af 6 (54 indlæg)