Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Referencer - Hvor vigtigt synes vi endeligt det er?

Side 1 ud af 6 (54 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og ligger sidste hånd på min egen hjemmeside, hvor jeg i løbet af sommeren vil tilbyde små og mellemstor virksomheder hjemmeside løsninger.

Og det fik mig til at tænke "Hvor vigtigt er det med referencer?"

Når jeg selv surfer rundt og leder efter en bestemt vare, synes jeg at der er mere vigtigt at den lever 100 % op til de krav jeg har, end at der er en lang reference list med alle deres kunder. Jeg kan ikke se hvad jeg skal bruge til, at de førhen har leveret til dem og dem.

Men det fik mig til at tænke på hvordan I ser på Referencer?

Er det vigtigt for dig at der er en lang list eller er det bare fyld ingen gider bruge tid på?

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 10:42

Hvis vi lige holder os til webdesign, så er der ingen tvivl om jeg gerne vil se, hvilke sider firmaet har lavet.

Der er så mange amatørdesignere derude, som leverer halvfærdige CMS-løsninger, og det øger muligheden for at differentiere sig, hvis man faktisk har noget at have det i.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 10:43

Hej Martin

For mig er referencer meget vigtige på netop dette område.

Uden dem, har jeg ingen mulighed for at se, om virksomheden kan levere et produkt, der eventuelt lever op til mine forventninger.

Venlig hilsen

Per Thomsen

Fra Sjælland
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 10:43

En referenceliste behøver ikke at være lang for min skyld, men jeg synes da, at det er rart at se udfra referencelister, hvor dygtig man er, og se at der er et kundegrundlag bag.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:45

Martin Graulund Larsen:
Og det fik mig til at tænke "Hvor vigtigt er det med referencer?"

For det du vil sælge er det ekstremt vigtigt.

Det er sådan, at folk der søger den slags og ikke er 100% sikre, de læner sig op af noget de synes ser godt ud, og refererer derfor til det. Referrencer anvendes mange gange i det daglige privatliv, businessliv osv...så det giver vel sig selv at referencer er godt at have, hvis det er for noget godt.

Jeg har desværre også set virksomheder der viser referencer, så faktisk skader deres mulighed for at få nye kunder indenfor webdesign feltet, da deres referencer ligner noget katten har slæbt ind fra haven...

Så vis kun flotte referencer. Og du sparer mange minutter i dine salgstaler.

Køb ren argan olie her

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 10:50

For mig er det helt ligegyldig, om det er fru. jensen eller Carlsberg du har lavet det for, men jeg tjekker altid firmaets tidligere arbejde ud. Så det er ikke den lange liste med firma navne, men dit arbejde, der spiller en stor rolle.

En enkelt gang har jeg endda, ved et stort projekt, kontaktet det firma, der stod som reference, for at høre deres vudering af samarbejdet og det resulteret i, at jeg valgte firmaet.

Mvh

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 10:52

Jeg mener også at det er vigtigt at se tidligere arbejde ved webdesign. Du beskriver det dog mere som en liste hvor kunderne er nævnt.

Martin Graulund Larsen:

... mere vigtigt at den lever 100 % op til de krav jeg har, end at der er en lang reference list med alle deres kunder. ...

Sådan en liste mener jeg ikke er vigtig. Jeg er ligeglad med om det er TDC, eller DLG, eller Coca Cola der har bestilt opgaven, bare opgaven er udført til bravour :-)

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 11:00

Referencer er fine og gode at vise frem. Men jeg tror at 99,9999% af alle opgaver jeg har fået gennem tiden, er alle sammen kommet gennem netværk. Alle kunder som kommer via ens hjemmeside som webbureau, er nogle som har været rundt på 10 andre bureau sider og kun har fokus på pris.

Så hvis du f.eks. skulle bruge 10 timer på at lave en fed reference side, ville jeg nok hellere bruge de 10 timer på at netværke.

Det er min erfaring i Pixelhuset hvor vi har lavet hjemmeside, ehandel og portal løsninger siden midt 90erne.

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:33

Tak for de mange indlæg.

Jeg er glad for at I kommer med jeres mening.

Eftersom det jeg skal lave er visuelt, er det nok en rigtig god idé med nogle reference side, men vil det give den samme effekt hvis det er fiktive sider? - jeg tænker på at dem er der jo ikke mulighed for at kontakte.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 11:38

Når jeg skal købe noget på nettet eller måske bare indlede en dialog med en virksomhed omkring et produkt så ser jeg altid efter referencer. Alt efter hvad det er jeg søger kontakter jeg også en eller flere af disse referencer og her har jeg nogle gange oplevet at referencen ikke kender til virksomheden. Om jeg har fundet virksomheden i mit netværk eller på en simpel google går ikke nogen forskel.

Mit råd er sørg for at have nogle få super gode referencer. Lav gerne en lille case om hvordan du løste opgaven og hvad virksomheden vandt ved at bruge dig.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Side 1 ud af 6 (54 indlæg)