Var i påsken så uheldig at være udsat for denne oplevelse, og det var desværer min lille beagle det gik ud over.
men har svært ved at blive ved med at forsvarer disse, for lad os se realiteterne i øjene det er ikke de skapeste knive i skuffen der køber disse hunde racer, og spadsere ned af gågaden med den uden snor, eller slipper den løs i en hundeshov bare for at se om den kan.
Jeg bliver simpelthen så harm over dit idiotiske indlæg at jeg følte mig tvunget til at oprette en profil.
Til at starte med så var det jo ikke et uheld at din hund blev angrebet. Der står helt klart i artiklen at det hele starten fordi din hund begyndte at gø !!!
Det er altså DIN hund der har startet balladen. Jeg siger ikke at det dermed er ok hvad der sker efterfølgende. Men jeg har selv hund og den ville aldrig ALDRIG gø af andre hunde fordi jeg har trænet den RIGTIGT.
Jeg møder desærre tit idioter som dig der enten ikke har trænet deres hund, eller bare er ligeglade med deres bjæffen af andre. I enkelte tilfælde kan man desværre også se folk der syntes det er lidt cool at deres hund sætter de andre på plads. Dette er altså ikke folk med kamphunde jeg snakker om, det er sådan nogen som dig og hr og fru jensen.
Vi bliver nød til at se på hvad der er natur, og når din hund siger den gerne vil slås er det så underligt de andre angriber !!! Det er altså dyr vi snakker om ikke mennesker.
Jeg siger ikke at det er ok, eller normalt. Men hvis du ikke træner din hund vil den følge sin natur. Efter min mening er der INGEN er jer der havde trænet jeres hund.
Ud over det så er Beagles jo notoriske problem hunde som er noget af det sværreste at få under kontrol, så måske du bare skal være glad for det din hund ikke kommer på listen.
At du kalder folk med kamphunder fordirekte dumme er simpelthen ren rasisme, uvidenhed og tegn på du selv er dummere end du beskylder andre for at være.
Du tænker sikkert nu at jeg har kamphund, men det har jeg ikke. Jeg kender dog en masse der har og de er alle normale mennesker og deres hunde er normale hunde.
Kamphunde er bedre famillie dyr end rigtig mange af de normale racer inklusiv beagle. Schæferhunde er lang mere agressive end kamphunde, og der er flere der bliver angrebet af det du sikkert tænker på som normale hunde end der er af kamphunde.
Problemet er ikke hunden men ejeren uanset race. kamphunde laver bare mere skade når det går galt og har derfor spredt en frygt, men jeg vil da ikke mene der er forskel på et beagle bid og et kamphunds bid selv om skaden der laves er meget forskellig.
Måske du skulle holde op med at være så svæversynet og sætte dig ind i ting før du begynder at lukke ting ud som er så dumt og forkert som det du lukker ud nu.
Der er desværre rigtig mange i danmark der er på samme måde som dig, men det gør det satme ikke rigtigt.
Til slut vil jeg gerne tilføje at min personlige erfaring med kamphunde er at de er langt mere tolerante overfor fysiske hendelser.
med dette mener jeg at RIGTIG mange "normale" hunde vil bide eller snappe hvis du kommer til at træde dem på halen eller ling, eller hvis et barn hiver dem i ørende eller lign.
en kamphund tager det slet ikke på samme måde og er derfor laaaangt mere børnevenlig end mange andre. Personligt ville jeg være langt mere tryg ved at lade et barn på 3 år være alene med en pitbull end jeg ville være ved at lade et barn på 3 være sammen med en beagle.
Det er dog forudsat at jeg selv har trænet hunden, men jeg er ikke i tvivl om hvor et barn ville være sikrest.
Du er uden tvivl ikke enig, men jeg kan så kun spørge dig hvad du har af personlig erfaring med kamphunde ud over denne uheldige episode. Jeg gætter på ingen. Du har aldrig haft eller trænet en og kan derfor slet ikke udtale dig eller tage stilling til om de skal være forbudt eller om de overhovedet er farligt.
Du har ingen viden, ingen erfaring, intet grundlag for den generalisering du laver.
Det ville svare lidt til jeg sagde alle svenskere var voldtægtsforbrydere fordi jeg kender en der engang blev voldtaget i sverige. Måske vi skulle forbyde dem indrejse tilladelse da de er farlige og skal på samme liste som kamphunde.
Det er ikke hunderacer der er problemet, men de folk der har dem. Gå efter ejeren og ikke racen. Og så hold jer til fakta da det meste af det der er i pressen er sludder og masse panik.
Så hvis du vil være helt sikke på dette aldrig sker igen skulle du måske begynde og træne din hund så den ikke lægger op til slåskamp med en der tager udfordringen op på grund af lignende mangel på træning.