Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

OFFTOPIC: kamphunde hvad er jeres holdning

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/artikel/215412:Vejle--Kvinde-slap-stor-kamphund-loes-paa-lille-hund

Var i påsken så uheldig at være udsat for denne oplevelse, og det var desværer min lille beagle det gik ud over.
efter denne oplevelse sad jeg tilbage med en trals smag i munden.

jeg har altid været af den opfattelse af der skal være plads til alle hunde hvis bare ejere tager det ansvar det er at have hund og træner sin hund.

men har svært ved at blive ved med at forsvarer disse, for lad os se realiteterne i øjene det er ikke de skapeste knive i skuffen der køber disse hunde racer, og spadsere ned af gågaden med den uden snor, eller slipper den løs i en hundeshov bare for at se om den kan.

Hvad mener i ? kan der gøres noget  ? skal det være tilladt at holde den slags hunde ? og er det overhoved muligt at forbyde, for hvilke hunde skulle så være på listen ?

ps. Min hun er efter omstendighederne ok, den mangler en lille lunds af det ene øre.
og det var ikke mig der sparkede den anden hund, men nogle af de andre forbipaserende. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 10:55

Hej.

Som du også siger syntes jeg også at der skal der være plads til alle hunde. Jeg vil sige at problemet med kamphunde er deres ejere. Jeg har mange venner og bekendte, som har en kamphund, eller noget der er krydset med en kamphund, og de er nogle rigtige dejlige hunde.

Jeg er skide træt af folk der køber sådan en muskelhund, fordi det styrker deres image, giver folk frygt, og hvad det ellers ikke gør af ting. Personligt tror jeg at alt den omtale kamphunde får i medierne for tiden, kun gør salget af kamphunde større, men det kan jeg selvfølgelig ikke vide med sikkerhed.

Hvis man skal have en hund, uanset race, skal man være forberedt på at tage ansvar. Hvis du giver en hund for løse tøjler, får du en konstant hyperaktiv hund, der ikke hører efter, da du ingen begrænsninger har givet den. Vær ved din hund, som du vil have din hund skal være ved dig! Din hund skal vide det er dig der er alfaen i familien, men selvfølgelig skal du stadig vise den kærlighed, og den skal vide der er en del af familien!

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:01

Hej Jacob.

Hvor synd for din hund (og dig) at I skulle have den oplevelse. Godt at høre at din hund er ok, omstændighederne taget i betragtning.

Jacob Ipsen:
for lad os se realiteterne i øjene det er ikke de skapeste knive i skuffen der køber disse hunde racer, og spadsere ned af gågaden med den uden snor, eller slipper den løs i en hundeshov bare for at se om den kan.

Dette opsummerer meget godt min mening omkring emnet, nemlig at det ikke er hunden, men ejeren der er noget galt med. Desværre er der en tendens til at mange tumper køber netop de hunde, fordi der er gået "mode" i det og jeg tror at det er racens største problem. Det samme var tilfældet med rotter for år tilbage kan jeg huske. Det gik der også pludselig mode i og den slags er aldrig i dyrenes interesse.

Jeg føler egentlig ikke at det er dyrene der behøves beskyttelse mod, men de mennesker der hører under ovenstående kategori og som slet ikke er kompetente i forhold til at eje dyr. Som du selv påpeger, så er det nemlig lige nøjagtig svært at sige hvor grænsen i givet fald skal gå, i forhold til hvilke racer der bør forbydes.

Stod det til mig, så skulle man have et slags "kørekort" eller tilladelse til dyrehold. Men så igen, det mener jeg jo principielt set også at man burde have for at få børn. Det vil dog aldrig blive en realitet tror jeg, det griber for meget ind i folks dyrebare "personlige frihed". Hvornår kommer ansvarlighed på mode, det vil jeg bare gerne vide?

~ Amaris

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 11:07

Hej Jacob 

Min egen holdning er, at der bør være plads til alle hunde, men det er nok ejerne der skal "sættes" på plads. Så længe det er sikkert for mennesker, mener jeg ikke vi bør begrænse hunderacerne. 

Min ven Joseph der er fra Kenya, undre sig over den måde vi behandler hunde på. Vi giver dem mad, giver dem tøj på og vand og holder dem som husdyr. I Kenya er hundende vilde og maden er for mange et spørgsmål om overlevelse. 

I andre lande spiser de hunde, så vores vestlige små problemer, har jeg skisme godt nok svært ved at prioritere særlig højt. 

Så herfra mener jeg at der skal være plads til alle hunde. Problemet er jo at hundende angriber hinanden og i nogle tilfælde mennesker. Dette skal der selvfølgelig sættes ind overfor, men ikke ved at fjerne en bestemt type af hun. 

Så ser jeg hellere restriktion overfor ejerne!

Jacob Ipsen:
for lad os se realiteterne i øjene det er ikke de skapeste knive i skuffen der køber disse hunde racer, og spadsere ned af gågaden med den uden snor, eller slipper den løs i en hundeshov bare for at se om den kan.

Den kommentar syntes jeg simpelthen er for lav. Det må være med baggrund i den oplevelse du lige har haft, for det er dæleme da noget af en generelisering at komme med. De mennesker der har disse hunde racer er i mine øjne lige så meget værd som folk med Paris Hilton hunde og tæppetissere. 

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 11:14

Boysen:

Jacob Ipsen:

Den kommentar syntes jeg simpelthen er for lav. Det må være med baggrund i den oplevelse du lige har haft, for det er dæleme da noget af en generelisering at komme med. De mennesker der har disse hunde racer er i mine øjne lige så meget værd som folk med Paris Hilton hunde og tæppetissere. 

Ok fair nok, min kommentar var myntet på den slags mennesker(uanset race,status,miliø) der køber en hund og ikke tager det ansvar som det er at have en hund der er så magtsyg, du skal ikke være i tvivl disse racer er opdrættet til de forhold du omtaler og ikke til at sidde i stuen eller tages med bland andre mennesker.
år
har intet imod folk der har disse hunde, eller deres ejere. så længe de husker at det er et Rovdyr der er sammensat til at vogte og angribe(af sin)
hvis disse har fået for hård opdragelse, eller har fået for meget spillerum. er de ikke til at styrer !
og det er der desværer en del der glemmer, og jo de kan være søde, og jeg har mødt mange søde muskelhunde som saktens kunne fungere som familiehund. men de har alle haft ejere der activt arbejde med deres hunde.

er dette til at forstå ude at tro jeg ligge mere i det end som så. ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:21

Boysen:

Tror nu ikke at Jacob mener at alle ejere af disse hunde hører ind under ovenstående beskrivelse, selvom det umiddelbart er det der står. Tror han mener at der er tendens til en overvægt af inkompetente ejere af netop denne race, hvilket jeg personligt er enig i. Du må selv lige rette mig hvis jeg tager fejl Jacob, men det er i hvert fald sådan jeg forstår dit indlæg.

Og grunden til dette, tror jeg netop har at gøre med "modefænomenet". Folk der normalt hverken holder, interesserer sig for, eller har nogen som helst forståelse for dyr, anskaffer sig pludselig nogen. Og når man så bliver træt af dem, så får man dem enten blot aflivet eller slipper dem løs i naturen, hvor de naturligvis ikke kan klare sig. Og i mellemtiden er der så risiko for et væld af episoder som Jacobs foroven.

~ Amaris

Tilmeldt 24. Sep 09
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:26

Hej

Det var da en frygtelig oplevelse.

Problemet har nu altid været der, nu er der så blot fokus på kamphundene, men som også Daniel skriver så findes der kamphunde der er rigtigt rare. Der findes nu også  andre såkaldt alm. hunde som er rigtigt kamplystne. De fleste bid jeg får i min profession, er faktisk fra racer der normalt betegnes som børnevenlige familiehunde.

I min overbevisning skal man istedet fokusere på at lægge ansvaret der hvor det hører hjemme, - nemlig hos ejeren. Det er faktisk forbavsende hvor lidt der skal til for at få en hund der kommer når man kalder, og i det hele taget kan finde ud af at omgås med andre hunde. Hunde er flokdyr, de kan godt lide at være sammen med andre hunde. Mange af øvelserne kan man faktisk selv træne hjemme, og ellers er der klubber og foreninger og endda firmaer som mit der gerne giver en hjælpende hånd. Selv hunde der har en problematisk adfærd, kan blive harmoniske hunde med den rette hjælp. Jeg vil næsten påstå, at der ikke er det du ikke kan få til dit kæledyr.

Så undskyldningerne for ikke at have en glad og veltilpasset hund eksisterer ikke.  

Jeg mener derfor at vi skal have nogle enkle klare regler som enhver kan forstå, og en passende mærkbar sanktion hos ejeren af et kæledyr hvis disse regler ikke overholdes. Til glæde for både dyr og menneske.

Michael S

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:31

Gør et hundekørekort obligatorisk, for det er som allerede nævnt ikke hundene men menneskene der er problemet. Et weekendkursus eller lignende, hvor man jo så samtidig kunne lære at opsamle hundens efterladenskaber - hvilket tydeligt også er et stort problem for mange af hundeejerne Angry

Mvh

Jesper

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 11:35

Ja, det må siges at være off-topic - men ganske on-topic for mig :)

Personligt synes jeg at deciderede kamphunde skulle forbydes helt - men udfordringen bliver så at definere hvad en kamphund er, da begrebet dækker meget bredt, og det vil hvertfald være noget vores kære politikere får brug for professionel hjælp til at definere.

Jeg har hørt den der sang 1000 gange med "jamen, jeg kender en der har en kamphund og den er så sød" - sådan en kender jeg også, og han havde da en rigtig sød og tilsyneladende fredelig hund - lige indtil den helt umotiveret gik til angreb på sønnens legekammerat. Heldigvis slap drengen uden alvorlige skader selvom han blev bidt i ansigtet - og ejeren skal da også ha' den ros at han kørte direkte til aflivning med hunden.

Fælles for dem jeg definerer som "kamphunde" er at de ganske enkelt mangler kropssprog - og det er derfor man oplever at de "umotiveret" går til angreb - fordi de ikke sender nogle "advarsler" på forhånd som normale hunde gør. En anden fællesnævner for "kamphunde" er også at de som voksne ikke ønsker social kontakt, og dermed ser alle uvedkommende som potentielle fjender - altsammen helt i strid med egenskaberne fra den alm. hund og fra ulven som jo siges at være "stamfader" til 99% af de hunderacer vi kender idag.

Jeg står også selv i skudlinien - fordi jeg har en rottweiler www.rottenronja.dk - den race har fået skyld for meget, og bliver desværre også ofte omtalt som en "kamphund" på trods af at den har et fuld fungerende kropssprog, og en for hunde normal social adfærd. Men der er desværre mange der gennem tiden har anskaffet sig en rottweiler uden at have forstand på racen, uden at arbejde med hunden og stimulere den - og måske med det ene formål at få en "potens forlænger". Nu er min hund kun 4½ måned, så den ser ikke specielt farlig ud - men jeg møder dog ofte folk som siger "uha, sådan en skal jeg jo være bange for når den bliver stor", hvortil jeg ofte svarer "hvis du ikke er bange for mig, så behøves du heller ikke være bange for min hund :)".

Istedet for at arbejde mod komplicerede forbud, som folk nok skal finde ud af at bryde alligevel - så synes jeg at man skal arbejde på at folk får "kørekort" til at eje en hund - for som mange af jer skriver, så er det ofte ejerene der er skyld i at det går galt.

F.eks. skal jeg bestå en "trafikprøve" med min hund når den er ca. 8 måneder gammel - der går ud på at man skal have 100% kontrol over hunden blandt andre mennesker og dyr. Denne prøve skal jeg bestå for at få lov at træne videre med den - men desværre er det jo frivilligt.

Mvh
Leif

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:35

En god ven, som i øvrigt er hunde ejer, sagde en gang til mig:

"Hvis din hund bider andre, så tag en middelstor avis og rul den hårdt sammen..

Derefter slår du dig selv oveni hovedet adskillige gange, mens du siger "dumme hunde ejer, dumme hunde ejer, dumme hunde ejer"."

Efter min mening er det største problem med bidske hunde, hundeejeren.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)