Hej Aminoer.
Vi går her 1. maj i luften med vores nye koncept, og vil derfor gerne indvie jer,i det samt hører kommentarer til projektet. Så vi evt. kan nå at tilrette nogle ting inden da, som vi ikke selv har tænkt på.
Konceptet: Autobranchen er i dag et wildvest hvor ingen ved hvilket værksted eller autoforhandler man kan stole på, med mindre man kender den pågældende forretning.
Branchen har den laveste forbruger tillid i forhold til andre brancher.
Vi tilbyder derfor værksteder og autoforhandlere at blive tilknyttet vores ordning, som kan kaldes en smiley ordning, lever de op til vores optagelses krav som bla. Betyder de ikke må være registreret ved forbrugerstyrelsen med klagesager der ikke er efter levet samt andre krav. Kan de tildeles vores godkendelse samt en glad smiley.
Vi vil så løbende holde kontrol med vores medlemmer og skulle nogle med tiden falde uden for kravene vil de miste denne godkendelse.
De lyder enkelt men er selvfølgelig vigtigt at vi konstant sørger for at dem vi har godkendt også er dem som forbrugeren trygt kan stole på, ellers vil vores ordning miste dens værdi.
Så groft sagt vil vi skille branchen i 2 dele. 1. dem der er godkendt og 2. dem der ikke kan godkendes.
Vi vil være helt uvildige så vi hverken tager parti for værkstedet eller forbrugeren, dermed mener vi at det vil give den bedste tillid fra begge sider.
Man kan sige at denne ordning burde styres af staten, lidt som ordningen med smiley ved fødevarer. Men vi ser fordelen ved at være private da vi kan handle hurtigt og ud fra egne regler og ikke noget beukratisk system.
Vi har alle i firmaet en lang erfaring fra autobranchen samt tilknyttet aut. Revisorer og jurister.
Tror i på projektet?
Mikkel.
|
Hej Mikkel,
Jeg tror at det sidste autobranchen har brug for, er yderligere omkostninger og derudover har jeg svært ved at se, hvorfor Jeres troværdighed skulle være højere end det enkelte værksteds?
Der er allerede kontrolordninger fra eks. den kæde, som man er medlem af, derudover ISO9000 godkendelse, DAF/CAD og ikke mindst Teknologisk institut.
Og de virksomheder der ønsker at skille sig positivt ud, benytter allerede en eller flere af ovenstående.
Så for at svare på dit spørgsmål, så NEJ, det tror jeg ikke på.
mvh
Jan