Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vores nye koncept.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 22. Jan 08
Indlæg ialt: 143
Fra  www.netværkfyn.dk Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Vi går her 1. maj i luften med vores nye koncept, og vil derfor gerne indvie jer,i det samt hører kommentarer til projektet. Så vi evt. kan nå at tilrette nogle ting inden da, som vi ikke selv har tænkt på.

Konceptet:

Autobranchen er i dag et wildvest hvor ingen ved hvilket værksted eller autoforhandler man kan stole på, med mindre man kender den pågældende forretning.

Branchen har den laveste forbruger tillid i forhold til andre brancher.

Vi tilbyder derfor værksteder og autoforhandlere at blive tilknyttet vores ordning, som kan kaldes en smiley ordning, lever de op til vores optagelses krav som bla. Betyder de ikke må være registreret ved forbrugerstyrelsen med klagesager der ikke er efter levet samt andre krav. Kan de tildeles vores godkendelse samt en glad smiley.

Vi vil så løbende holde kontrol med vores medlemmer og skulle nogle med tiden falde uden for kravene vil de miste denne godkendelse.

De lyder enkelt men er selvfølgelig vigtigt at vi konstant sørger for at dem vi har godkendt også er dem som forbrugeren trygt kan stole på, ellers vil vores ordning miste dens værdi.

Så groft sagt vil vi skille branchen i 2 dele. 1. dem der er godkendt og 2. dem der ikke kan godkendes.

Vi vil være helt uvildige så vi hverken tager parti for værkstedet eller forbrugeren, dermed mener vi at det vil give den bedste tillid fra begge sider.

Man kan sige at denne ordning burde styres af staten, lidt som ordningen med smiley ved fødevarer. Men vi ser fordelen ved at være private da vi kan handle hurtigt og ud fra egne regler og ikke noget beukratisk system.

Vi har alle i firmaet en lang erfaring fra autobranchen samt tilknyttet aut. Revisorer og jurister.

Tror i på projektet?

Mikkel.

www.Auto-kontrol.dk

Fra Nykøbing Sj.
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 11:16

Hej Mikkel,

Jeg tror at det sidste autobranchen har brug for, er yderligere omkostninger og derudover har jeg svært ved at se, hvorfor Jeres troværdighed skulle være højere end det enkelte værksteds?

Der er allerede kontrolordninger fra eks. den kæde, som man er medlem af, derudover ISO9000 godkendelse, DAF/CAD og ikke mindst Teknologisk institut.

Og de virksomheder der ønsker at skille sig positivt ud, benytter allerede en eller flere af ovenstående.

Så for at svare på dit spørgsmål, så NEJ, det tror jeg ikke på.

mvh

Jan

Cir-IT er Airboss partner - Vi gør din hverdag nemmere!
AirBoss - er et af de ældste økonomisystemer på det danske marked.

Fra Østerbro
Tilmeldt 14. Aug 09
Skrevet kl. 11:17

Hej Mikkel

Det handler utrolig meget om tillid. 

Som jeg ser det, skal i ud og bevise jer selv over for den almindelig dansker. I skal opbygge et brand som udviser tillid, ærlighed, storhed og seriøsitet. Derfor mener jeg i skal "go big". Altså give den hele armen. Hjemmesiden skal være en stor jungle man ikke rigtig kan finde rundt i, men fornemmer i har styr på det. TV reklamer hvor kedelige "jurist-mennesker " står og taler godt om firmaet. Store helsideannoncer o.s.v

GO BIG OR GO HOME

Partner @ The Social Agency 

Fra København
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 154
Fra  Findino Skrevet kl. 11:25

Jeg synes det lyder som et godt projekt. Jeg er ikke bekendt med andre lignende hjemmesider og hvis det er tilfældet har i en klar fordel på det område, i forhold til hvis andre senere vil forsøge at lave en konkurrerence version af jeres hjemmeside.

Da jeres hjemmeside primært bliver jeres ansigt udadtil er det dog vigtigt at gøre den meget brugervenlig og med et godt design. Jeg synes personligt at designet kunne opstrammes en lille smule, blandt andet falder den orange tekst i øjnene og passer ikke så godt ind.

Uden den store kendskab til auto-branchen tror jeg absolut på projektet, forudsat der ikke er lignende kontrol-instanser i auto-branchen som fungerer på samme måde.

Har i tjekket om der kan være nogle lovgivningsmæssige problemer i forhold til at kontrollere værksteder - jeg tænker det kræver en form for tilladelse at vurdere og bedømme diverse værksteder??

Held og Lykke Smile

Fra Odense
Tilmeldt 22. Jan 08
Fra  www.netværkfyn.dk Skrevet kl. 11:26

Hej Jan.

Det er jeg da ked af du ikke tror på, men dejligt med din holdning.

Der hvor vi vil skille os ud i forhold til CAD tekn. inst. DAF osv. er at vi er 100% uvildige, det er de andre ikke.

CAD og DAF feks. varetager værkstedets interesser, tekn.inst. er noget helt andet, de kontrolere kvaliteten i deres arbejde hvilket er helt perfekt. vi blander os ikke den del.

kæderne som bla. automester og lign. er ingen garanti for at et værksted eller forhandler ikke er en svindler som gang på gang snyder kunderne. De kræver et værksted skal leve op til krav om udstyr og udannelse.

hvis denne ordning bliver udbredt, vil det jo være enkelt for en kunde og se om pågældende værksted/forhandler er tidligere dømt for at snyde. Lidt ala en straffeattest.

Fra Nykøbing Sj.
Tilmeldt 16. Feb 08
Skrevet kl. 11:34

Hej Mikkel,

Istedet for et medlemsskab eller en betalingsydelse, kunne I starte op som en form for forbrugernes vagthund og derigennem blive en website - man for alt i verden (næsten) vil undgå at havne på.

I tillæg til dette, kunne I tilbyde ydelser, der var med til at sikre autoværkstederne, at de ikke havnede på siden (eks. kvalitetskontrol, optimering mv)

JH

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 11:41

Jan Hjelvang:

Hej Mikkel,

Jeg tror at det sidste autobranchen har brug for, er yderligere omkostninger og derudover har jeg svært ved at se, hvorfor Jeres troværdighed skulle være højere end det enkelte værksteds?

Der er allerede kontrolordninger fra eks. den kæde, som man er medlem af, derudover ISO9000 godkendelse, DAF/CAD og ikke mindst Teknologisk institut.

Og de virksomheder der ønsker at skille sig positivt ud, benytter allerede en eller flere af ovenstående.

mvh

Jan

Hej Jan. 

Jeg kan ikke være mere uenig med dig !

Når det går dårligt for økonomien falder markedet. I et faldende marked er du nød til at stjæle kunderne fra dine konkurrenter for at kunne overleve. = differencere dig. Og det lige hvad dette mærke vil gøre.

Hvis deres projekt kan sikre det enkelte værksted flere kunder, vil autoværkstederne være villige.

Forbrugerne vil uden tvivl gå efter dette mærke. Ved dårlig økonomi er forbrugeren meget mere opmærksom på hvordan pengene kan bruges. Ingen forbrugere er trofaste overfor deres autoværksted (min opfattelse).
Derfor vil de 100% gå efter dette mærke !

Jeg mener helt klart der marked for hvad i laver, og jeg mener modsat de andre det er det helt rigtige tidspunkt at lancere dette produkt.

Hvordan i skal gøre kan jeg ikke hjælpe med :).

Held og lykke.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Jan 08
Fra  www.netværkfyn.dk Skrevet kl. 11:49

Fint med forskellige meninger, det var jo også dem vi ville høre.

Vi tror dog også på der er et marked for dette, og de andre ideer som forum er gode ideer vi vil overveje.

for som det er idag er der ingen kvalitets mærke overhovedt, jeg har selv drevet autofirma i en del år, og gang på gang blevet irriteret over at skulle konkurere med useriøse værksteder og bilforhandlere.

Har flere gange set store Aut. forhandlerer sælge biler uden reklamationsret, på trods af dette ikke kan undgås men de nægter til sidste bloddråbe.

Store værksteder der har lavet så mangelfulde reparationer så en fuld polak kunne lave det bedre men igen uden og ville lave det om.

disse ville aldrig få vores godkendelse og derfor ville forbrugeren kunne vælge dem fra.

størrelse eller tilhørsforhold giver ingen garanti.

Fra Nykøbing Sj.
Tilmeldt 16. Feb 08
Skrevet kl. 12:00

Next.man:

Jan Hjelvang:

Hej Mikkel,

mvh

Jan

Hej Jan. 

Jeg kan ikke være mere uenig med dig !

OK

Når det går dårligt for økonomien falder markedet. I et faldende marked er du nød til at stjæle kunderne fra dine konkurrenter for at kunne overleve. = differencere dig. Og det lige hvad dette mærke vil gøre.

Noget af det første der bliver sparet på, er konsulentydelser - medmindre disse kan spare ressourcer andet sted i virksomheden. Samtidig er øgede omkostninger med til enten at mindske din indtjening eller gøre dine produkter dyrere, hvilket værkstederne ikke har behov for.

Samtidig så har kunderne allerede i dag, mulighed for at vælge virksomheder med ISO9000, DAF/CAD og en masse andre såkaldte kvalitetstempler - men vælger dem fra, da de ikke hører til de billigste i branchen.

Der er sket en flugt fra dyre/store værksteder,her i krisetiden - kunderne vælger i mange tilfælde kvaliteten fra, til fordel for prisen - og jeg er ikke ude på at starte en religionskrig omkring mærkeværksteder vs de uafhængige og ej heller at prisen nødvendigvis er udtryk for højere kvalitet.

Og til sidst, hvis alle er medlem af ordningen enten fordi den er god - eller de føler sig tvunget til det - hvor er så differentieringen

Hvis deres projekt kan sikre det enkelte værksted flere kunder, vil autoværkstederne være villige.

Enig - men det kan mærket heller ikke endnu - og branding tager lang tid.

Forbrugerne vil uden tvivl gå efter dette mærke. Ved dårlig økonomi er forbrugeren meget mere opmærksom på hvordan pengene kan bruges. Ingen forbrugere er trofaste overfor deres autoværksted (min opfattelse).
Derfor vil de 100% gå efter dette mærke !

Det samme kan siges om Smiley ordningen for fødevarevirksomheder - men faktum er, at selv virksomheder med en sur smiley (kan jeg se hos vores lokale bager) har kunder om søndagen.

Det kan også ses i diverse nyhedsfora - alle og enhver vil selv skifte bremser, kobling og meget mere uden at have prøvet det før - De er ligelgade med kvaliteten - bare det er billigt.

Så jeg holder fast i min påstand - det skal laves anderledes

JH

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:14

Hej Mikkel.

Jeg synes at det er en fantastisk idé og den ville absolut være brugbar for mig, hvis jeg da ikke lige var flyttet fra DK. Men i hvert fald for andre som mig så, og dem er der sikkert mange af ;)

Jeg har eksempelvis lige købt min første bil og det har været en frustrerende oplevelse indtil videre. Da jeg ved at jeg intet ved om biler og den alligevel skulle synes en måned fra jeg købte den, synes jeg at jeg var så smart at få skrevet i købskontrakten, at forhandleren sørgede for at få den synet og at de så yderligere lavede alt hvad der blev fundet på det syn, så jeg i realiteten modtog den nysynet.

Der blev fundet 3 ting på første syn, hvoraf den ene var olielækage i motoren. De beholder bilen lidt over en uge for at reparere den. I løbet af den tid får jeg 2 gange at vide at den er klar til afhentning, hvilket den så ikke er alligevel, når jeg står inde på værkstedet for at hente den.

Da jeg endelig får den tilbage, har de stjålet min advarselstrekant, samt det slæbetov jeg lige har købt fra bilen?!? Det opdager jeg selvfølgelig først den dag hvor jeg har taget en mindre karruseltur på motorvejen og sidder fast i en snedrive. Det viser sig at de dæk som de påstod var ok at køre med om vinteren slet ikke var det (er flyttet til Sverige, her skal der vinterdæk på), så måtte bruge 4000 på nye dæk som jeg køber hos et andet værksted.

Da jeg henter bilen derfra, gør de mig opmærksom på at jeg har en kæmpe olielækage i min motor. Det skulle jo have været lavet, men det er det så alligevel ikke blevet. Hvordan den har bestået synet 2. gang, når det var noget af det den dumpede på 1. gang er mig en gåde.

Afleverer den så på samme værksted som har sat dækkene på, for at få lavet olielækagen, samt en hjulindstilning, da bilen hele tiden har trukket mod højre. Dette lovede første forhandler også at ordne, men gjorde det aldrig.

Jeg afleverer så yderligere 5000 gode kroner til det nye værksted og nu er lækagen da godt nok ordnet, men til gengæld lyser advarselslampen for lav oliestand i instrumentbrættet i langt højere grad end før jeg fik det lavet. Pt. når den at tænde og slukke ca. 15-25 gange, på den tid det tager mig at køre på arbejde i Kbh. Og bilen trækker stadigvæk til højre....

Jo, jeg kunne så absolut godt have brugt en service/side som den I planlægger. Det er lidt af en jungle at skulle vælge værksted, når man aldrig før har haft bil, ikke aner noget om biler og ikke kender til nogle gode værksteder. Det er i hvert fald heller ikke hos den gruppe min tillid ligger må jeg erkende, hvilket sikkert er synd, da der nok skal være nogle gode og ærlige steder imellem.

Ønsker Jer held og lykke med projektet og er sikker på at der nok skal være en målgruppe.

De bedste hilsner

Amaris

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)