Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vores nye koncept.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Nykøbing Sj.
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amaris,

Lige et spørgsmål.

Hvorfor valgte du det værksted?

Var det fordi du troede at de var de dygtigste - eller fordi de var de billigste?

JH

Cir-IT er Airboss partner - Vi gør din hverdag nemmere!
AirBoss - er et af de ældste økonomisystemer på det danske marked.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:35

Hej Jan.

Er lidt usikker på om du mener forhandleren jeg købte bilen hos, eller værksted nr. 2?

Forhandleren valgte jeg ud fra det kriterie at de lå forholdsvis tæt på hvor vi bor. Vi skulle have anskaffet en bil indenfor den første uge efter vi var flyttet (der var alt muligt rod med personnummer der skulle gå i orden først, så vi havde en meget snæver tidsramme) og da vi er flyttet ud på landet og nærmeste bus er 17 km. væk, ville vi gerne have et sted der var nogenlunde indenfor rækkevidde, så vi ikke skulle bruge oceaner af penge på taxi. Desuden fordi de havde lige nøjagtig den bil til salg som jeg gerne ville have.

Værkstedet valgte jeg efter at have kigget på mange hjemmesidernettet. De lå ligeledes forholdsvis tæt på og deres hjemmeside gav et proffessionelt indtryk. Så ja, dem valgte jeg fordi jeg troede at de var dygtige. Pris har aldrig rigtig været en faktor i mit valg.

Det sidste der fik mig til at vælge netop dem, er nærmest lidt flovt, men så må folk få sig et billigt søndagsgrin på min bekostning ;) De har sådan en side med billeder og kontakt info på alle deres medarbejdere (hvilket jeg altid synes er positivt ved virksomheder) og aller nederst havde de så et billede af deres vagthund, der også havde sin egen e-mail adresse. Vuuf @ et eller andet...

Elsker dyr, elsker mennesker der elsker dyr og syntes at det var sødt. Det har intet med deres kompetencer eller mangel på samme at gøre, det ved jeg. Men det var altså det (hvor den første grund selvfølgelig var hovedårsagen), der fik mig til at vælge dem.

De bedste hilsner

Amaris

Fra Odense
Tilmeldt 22. Jan 08
Indlæg ialt: 143
Fra  www.netværkfyn.dk Skrevet kl. 15:15

ha ha måske vi så skulle have en hund på vores side :)

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 16:39

mikkel35:

ha ha måske vi så skulle have en hund på vores side :)

Hej Mikkel det lyder som et spændende projekt - men jeg vil tro det er op ad bakke men der er jo ikke ingen der siger at det ikke kan lade sig gøre.

Som helt normal bilejer vl jeg først stille jer disse spørgsmål:

Hvad adskiller jeres mærke fra alle de andre forsikringer om det ene eller andet med andre ord hvorfor skal jeg stole på jeres mærke?

Hvordan vil i sikre at i er uvildige?

Hej fra Søren

Fra Odense
Tilmeldt 22. Jan 08
Fra  www.netværkfyn.dk Skrevet kl. 16:54

Hej Søren.

Vores ordning henvender sig til de værksteder der opfører sig ordentligt, og dem er der heldigvis mange af.

Mange værksteder og autoforhandlere der for afgjort en klagesag ved forbrugerstyrrelsen vælger ikke at efterkomme den afgørelse, og da styrrelsen ikke har myndighed til at gøre mere end at henvise forbrugeren til at anlægge en civil sagsanlæg, vælger mange ikke at gøre mere ved det.

og virksomheden forsætter ufortrødent med at snyde.

når du står ved en bilforhandler for førstegang ved du ikke om det er et ærligt sted eller en som ovenstående.

Ser du at de er godkendt med vores logo, kan du være sikker på at de ikke tidligere er dømt for at snyde kunder eller ikke har efterkommet en afgørelse.

Og skulle du komme ud for uheldige oplevelser med firmaer godkendt af os, vil vi straks tage kontakt til dem og bede dem bringe de forhold iorden.

Den måde du kan være sikker på vi er helt uvildige er at vores krav er offentlig gjorte og kan tjekkes af menig mand, så vi forholder os kun til om de opfylder og overholder vores krav ellers er de ikke med mere.

alt andet ville ødelægge vores omdømme.

Mvh. Mikkel

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:04

Hej Mikkel

Sidst det var oppe, så jeg heller ikke nogen ide med det, og det gør jeg stadig ikke.

Vi har FDM, og folk der vil snydes eller ikke aner en disse om biler, skulle få sig et medlemskab der.

Det jeg ser som det største problem, er at en bil idag er et stort sammensat teknisk helvede, som ikke mange fatter en brik af. Og der du først vil løbe hovedet mod muren er netop beviser for at det forholder sig sådan som kunden beskriver det.

Da man ikke får noget på skrift, så vil I ikke kunne bevise noget. Og får man noget på skrift så vil man ikke kunne forstå at bilen stadig ikke kan køre. ligeså kan en fejlfinding tage fra 5 min til flere dage, når det kommer til stykket, altefter hvor mekanikeren sætter ind først. Og det skal man også holde sig for øje.

Og stadig så mener jeg stadig at  det er bevidsbyrdelen der vil få det til at falde, og så kan man have nok så mange år i erhvervet. Og for mig ligner det stadig venstrehånds arbejde.

Hvorfor tror du at FDM taber alle de sager ???

Eller ikke offentliggøre de dårlige værksteder, det er netop fordi at de ikke må, ligeså kan du altid få FDM til at anbefalde et værksted, og det har så meget troværdighed.

/Kenneth

Fra Odense
Tilmeldt 22. Jan 08
Fra  www.netværkfyn.dk Skrevet kl. 17:16

Hej Kenneth.

Ved ikke om jeg misforstår dig eller du misforstår mig.

Men vi skal ikke bevise noget, blot forholde os til om værksteder opfylder vores krav. Krav som vi nemt kan kontrolere på få minnuter.

Vi vil ikke tage stilling til om kunden eller værkstedet har ret. Men hvis et firma for en afgørelse ved forbrugerstyrrelsen eller en dom ved domstolen, er de ikke med i vores ordning mere.

derfor er det let for kunden at se hvem der ikke har domme/afgørelser og hvem der ikke kunne godkendes.

Og vedr. FDM. ja det kan sikkert også anbefales, men det er når klagen opstår, vi skulle gerne forbygge den opstår.

Og FDM er jo på ingen måde uvildig de har egne værksteder og synshaller kunne godt tænke mig om de ville holde med kunden hvis der opstår er klage sag mod dem.

Så igen vi godkender kun firmaer der overholder love og regler for branchen. Det er kundens sikkerhed.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:30

Hej Mikkel35

Og hvor vil du så få alle dine oplysninger fra???

/Kenneth

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 18:36

mikkel35:

Hej Søren.

Vores ordning henvender sig til de værksteder der opfører sig ordentligt, og dem er der heldigvis mange af.

Mange værksteder og autoforhandlere der for afgjort en klagesag ved forbrugerstyrrelsen vælger ikke at efterkomme den afgørelse, og da styrrelsen ikke har myndighed til at gøre mere end at henvise forbrugeren til at anlægge en civil sagsanlæg, vælger mange ikke at gøre mere ved det.

og virksomheden forsætter ufortrødent med at snyde.

når du står ved en bilforhandler for førstegang ved du ikke om det er et ærligt sted eller en som ovenstående.

Ser du at de er godkendt med vores logo, kan du være sikker på at de ikke tidligere er dømt for at snyde kunder eller ikke har efterkommet en afgørelse.

Og skulle du komme ud for uheldige oplevelser med firmaer godkendt af os, vil vi straks tage kontakt til dem og bede dem bringe de forhold iorden.

Den måde du kan være sikker på vi er helt uvildige er at vores krav er offentlig gjorte og kan tjekkes af menig mand, så vi forholder os kun til om de opfylder og overholder vores krav ellers er de ikke med mere.

alt andet ville ødelægge vores omdømme.

Mvh. Mikkel

Hej Mikkel det er nu ikke for at nedskyde jeres projekt men jeg kan efter dit svar ikke helt få øje på fordelen for mig og på hvordan jeg som forbruger er bedre stillet med jeres mærke?

Sådan som jeg forstår det så skal jeg se efter jeres logo og får derfor en "garanti" for det er et "godt" autoværksted men den graranti dækker reelt over at i har tjekket værkstedet i nogle databaser som jeg selv kan slå op på eks. forbrugerstyrelsen (https://www.forbrug.dk/Test-og-raad-foer-du-koeber/Biler/Autoreparationer/Firmatjek) og garanti er jo også så meget sagt da jeg ikke kan henvende mig til jer for at få hjælp til at løse en evt. konflikt da jeres eneste sanktionoverfor et brodent værksted er at indrage retten til at anvende jeres logo.(hvilket de jo nok er ligeglade med hvis de kommer helt der ud)
Du skriver at et værksted ikke behvøver at efterkomme forbrugerstyrelsens kendelser men et værksted behøver jo heller ikke at efterkomme jeres henstillinger og i værste faldt indrager i, som før nævnt, kun retten til at anvende jeres logo. Jeg kan bare ikke helt se forskellen.

Det med udvildighed har jeg også meget svært ved at se - i tager jer betalt af autoværkstederne for at disse er tilmeldt - alene af den grund har jeg svært ved at se at i er uvildige med mindre i reelt har noget at beskytte.

Jeg mener at hvis du skal have success med dit projekt, og som andre også anfører i denne tråd,  så skal du frem med det helt store markedsføringsbudget så du reelt har noget at beskytte,  nemlig dit eget navn.

Vi ser efterhånden mange mærker for alt muligt at disse mærker helt mindster deres værdi selvom deres intentioner er gode nok.

Men håber at du, www.fdm.dk,  www.cad.dk , www.forbrug.dk og de mange andre får luget ud i branchen.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 18:51

mikkel35:

Vi går her 1. maj i luften med vores nye koncept, og vil derfor gerne indvie jer,i det samt hører kommentarer til projektet. Så vi evt. kan nå at tilrette nogle ting inden da, som vi ikke selv har tænkt på.

Tror i på projektet?

Mikkel.

www.Auto-kontrol.dk

Mon ikke det  var en ide kun at åbne for din webside når den var helt  færdig eller evt. sætte et "vi kommer snart skilt".

Måske var det også en ide at få alle jeres formalia på plads så at jeres CVR nummer ikke er en Dæk og bilhandel og at der ligger reklamer for SMC på jeres side(!)

Alt for dig handler om troværdighed og jeg er bange for at du vil tabe en masse på en halv færdig side selvom du her skriver at du først går i luften den 1. maj 2010 - du har om ikke andet tabt mig men lad os se siden den 1. maj så kan det være at det ændre sig. :-)

De bedste hilsner
Søren

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)