Hej Kaffe & Co. Jeg er glad for din kritik selv om den er "negativ". Men det er jo også lige så meget den jeg har brug for. for at starte fra bunden, så har du nok ret i at det ikke er fornuftigt at lufte ideen før man er helt klar, det kan nok ødelægge noget for os. Men samtidig er det vel det der er meningen med amino, nemlig at løfte sløret og få hug for det, og så bruge kritikken til at ændre. Jeg kunne også vælge som mange andre, at lufte en idee uden at ville røbe noget. her har jeg åbnet helt op for vores ide, og må så tage både positiv men så sandelig også negativ kritik. Jeg vil give dig ret i, at man som forbruger selv kan hente oplysninger i forbrugerstyrelsen. Men jeg ser dog to gode ting ved vores ordning, man kan på stedet se om de er godkendt og det har en præventiv effekt for værkstedet ved at de ikke vil miste deres godkendelse og dermed fremstå på vores side som "mistet godkendelse". Vedr. vores uvildighed, syntes jeg ikke vi har noget at skjule, netop som du selv siger, kan en forbruger selv tjekke oplysningerne som vi godkender efter, så hvordan skulle vi kunne snyde ? Der mangler selvfølgelig mange finpudsninger af konceptet endnu, og i hjælper med at få det på rette spor.
Mvh. Mikkel |
mikkel35:Jeg er glad for din kritik selv om den er "negativ". Men det er jo også lige så meget den jeg har brug for.
Super måde at håndtere det på :-)
mikkel35:for at starte fra bunden, så har du nok ret i at det ikke er fornuftigt at lufte ideen før man er helt klar, det kan nok ødelægge noget for os. Men samtidig er det vel det der er meningen med amino, nemlig at løfte sløret og få hug for det, og så bruge kritikken til at ændre.
At lufte ideen er jo god nok og der er masser af Aminoer der står på nakken af hinanden for at hjælpe men ligefrem at gå offentlig med en side der kunne give et forkert indtryk af jeres ide og troværdighed er nok lidt i overkanten - google lytter også med på Amino - en hel del endda. Når det er troværdighed du sælger så er det alt afgørende at der ikke er noget man kan spørgsmålstegn ved og jeg mener at det er der både på din webside og i din beskrivelse af konceptet - men som du siger så er du ved at finpudse det.
mikkel35:Jeg vil give dig ret i, at man som forbruger selv kan hente oplysninger i forbrugerstyrelsen. Men jeg ser dog to gode ting ved vores ordning, man kan på stedet se om de er godkendt og det har en præventiv effekt for værkstedet ved at de ikke vil miste deres godkendelse og dermed fremstå på vores side som "mistet godkendelse".
Se den argumentation kan jeg slet ikke følge og det vil kun have værdi hvis den brede befolkning kender og acceptere jeres mærke så igen er der tale om omfattende markedsføring. I skal jo så i jeres kontrakter med autoværkstederne indføre en ret til at anvende deres navn på en "mistet" godkendelses liste - noget som de iøvrigt selv har betalt for?
mikkel35:Vedr. vores uvildighed, syntes jeg ikke vi har noget at skjule, netop som du selv siger, kan en forbruger selv tjekke oplysningerne som vi godkender efter, så hvordan skulle vi kunne snyde ?
Jeg tror vi grundlæggende har en forskellig opfattelse af hvad det vil sige at være uvildig men derfor kan et kommercielt mærke dog godt være et stærkt våben. Måske du skal se lidt på modellen for e-mærket. (hvilket jeg ej heller er begejstret for og som ikke rigtig syntes at give deltagerne nogen værdi)
mikkel35:Der mangler selvfølgelig mange finpudsninger af konceptet endnu, og i hjælper med at få det på rette spor.
Det er jo en super start men på det nuværende grundlag tror jeg du får det svært men mon ikke du finder en løsning.
De bedste kaffe hilsner
Søren
(og så godnat herfra - kaffe holder en vågen - uvildig eller ej)