Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ugly Duck børnetøj konkurrerer på prisen - føj....

Side 2 ud af 6 (59 indlæg)
Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Det er også min første tanke at sætte det ned - lige under deres priser... men - når nu vi ikke har minus på kassekreditten - så er det jo ikke god købmandsskab, vel :·)

>>Kassekreditten er i orden<< ... det er da netop derfor du skal være ligeglad med hvad du tjener :-)

Skynd dig af med mærket og få plads på den trange lagerreol til et produkt der er værd at handle med.

Hvorfor "arbejde med dem" ved at holde prisen? Uanset kompensation, så skal du vel have sluset mærket ud og så kan de i mellemtiden, få lidt at tænke over ;-)

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 11:31

Mikkel deMib Svendsen:

Helle - houseofkids.dk:
Kan man gøre noget som helst - eller må man bare æde desperationen ved Homeparty endestationen?

Nu og her kan du nok ikke gøre så meget andet end at skynde dig at få solgt dit lager - om ikke andet så til indkøbspris. Dump priserne på markedet og lad Ugly Duck sejle deres egen sø. Jeg kan skam godt forstå du er sure på dem.

Fremadrettet bør du måske se på, om det er nødvendigt at få klausuler ind i dine leverandøraftaler, der sikrer dig mod situationer som dette. Juridisk er der ikke noget problem i det. Spørgsmålet er naturligvis, om dine leverandører vil acceptere sådanne klausuler.

Hej Helle :)

Jeg er fuldstændigt enig med Mikkel her!

Det er SO BAD Business, når leverandører (ud-) konkurrerer deres egne forhandlere Angry

Jeg har selv haft diskussionen med flere leverandører, hvilket så har mundet ud i, at de har blokeret handel fra Danmark til deres egen e-commerce...og DET har jeg selvfølgelig stor respekt for, at de alligevel forstod, hvor meget det kunne ødelægge, hvis jeg skulle til at konkurrere mod mine egne leverandører!

Lige med en enkelt undtagelse, som ikke (ville Huh? ) forstå *SUK*

Nu kan jeg godt se, at det ikke er lade-sig-gørligt for dig på samme vis...mine leverandører er jo ikke danske...

Jeg ville...og har gjort...som Mikkel foreslår dig: sælg ud til indkøbsprisen...derved mister du ikke noget...og har ikke død kapital liggende på lager...

ØV, hvor er det surt for dig og de andre forhandlere Skype-Angry

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:46

Umiddelbart ville min første tanke også være at sætte lortet ned - af ren og skær irritation på dem. Men kigger jeg på bundlinie - så kan det nu bedst betale sig hvis de ryster op med 40%. Alternativt ryger det ned i pris af princip.

Tanken om klausul i kontrakterne er faktisk god. Man kunne jo selv lave en tillægskontrakt som de skal skrive under på - så belaster man ikke dem med at skulle omskrive kontrakterne specielt til os.

Måske man også kunne have antal af rene netbutikker med. Jeg oplever ofte at de ved indsalg siger at der vil være eks 6 rene netshops - og når så sæsonen starter og varerne leveres ud - er der pludselig 8.

Vi er efterhånden ved at lægge ret store indkøb hos de bedste mærker - så mon ikke at de vil samarbejde om dette hvis alternativet betyder nedgang i ordre pga udvidet risiko for tab.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:05

Helle - houseofkids.dk:

Vi er efterhånden ved at lægge ret store indkøb hos de bedste mærker - så mon ikke at de vil samarbejde om dette hvis alternativet betyder nedgang i ordre pga udvidet risiko for tab.

En ting er i hvert fald helt sikkert - jo større du bliver jo vigtigere bliver det for leverandørerne i dit marked, at du gider at have deres produkter på hylderne, og dermed kan du presse dem til bedre aftaler.

Det er en god ide, at DU får udformet en tillægsaftale, som du så kræver at dine leverandøer skriver under på. Her kan der stå noget om prisdumpning (men naturligvis ikke prisaftaler, der så vil være i strid med monopollovgivningen), antal butikker de sælger til osv. Men husk også, at få nedskrevet hvad der skal ske, hvis de bryder aftalen - typisk i form af en bod.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:09

Helle - houseofkids.dk:
Tanken om klausul i kontrakterne er faktisk god. Man kunne jo selv lave en tillægskontrakt som de skal skrive under på - så belaster man ikke dem med at skulle omskrive kontrakterne specielt til os.

Man kunne også tænke anerledes fremadrettet. Der er ingen tvivl om, som vi har debatteret, at den slags vil ske mere og mere.

En af måderne at komme det til livs på er at danne alternativer, spørgsmålet er som om forhandlerne er modne til det. Et af alternativerne kunne være, at et antal forhandlere oprettede eget produktionsselskab og indkøbsselskab i fællesskab og så brugte dette til at opnå bedre priser samt igangsætte egne produktioner i udlandet.

I designs i dag, skal der ikke meget til at kopiere "snittet" og lave små ændringer og derved producere derudaf uden risiko for retssager, det er en velkendt metode.

Leverandørerne fra Indien, Pakistan m.v. er fuldstændig ligeglade med hvem de leverer til, så jeres chancer for at lave noget stort er ligeså store som de andre. Forskellen er bare at jeres indtjening forøges væsentligt.

Det kunne gøres ved 10 butikker á 50,000 eller 10 butikker af 30,000 og så en investor med 200,000. Så er A/S etableret og så få tilknyttet freelance børnetøjs designere, eller køb det mest populære og skær det op, kopier og så derudaf.

Og hvis I vil gøre noget som jeg ikke tror andre gør, men kender intet til din branche, så arbejd med den idé som jeg har for et helt andet produkt. Jeg påtænker for dette produkt at producere et begrænset antal (f.eks. 1.000 stk.) og så kommer den enhed aldrig mere. Der vil være 1000 stk. per måned worldwide, og hvis jeg rammer rigtigt bliver det en collectors item. Varen er nummereret.

På den måde kan I få børnesæt som kun 1.000 familier har, og deres unger er dermed unikke, da det ikke kan købes alle steder.

Det produkt jeg tænker på at lave vil blive udvalgt til produktion af køberne via nettet, altså afstemning, og de køber det også inden det bliver produceret (hvis jeg kan få dem til det ellers depositum).

Det er anerledes, men jeg tror på de "skæve" vinkler fremadrettet.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:14

Hej Helle

Jeg tror desværre at det er noget som I shop ejere må til at vende jer til. For med den udvikling der inden for webshops, så vil mange leverandører, jo alligevel stå for det meste af arbejdet, det med dropshippng, og det med shops som kun køber et par enkelte enheder.

Og det er jo med til at gøre at de ikke anser deres nuværende arbejdsomkostninger, fra at være så fjern til selv at drive shoppen.

Men selvfølgelig er det dårlig buisnis, når man gør dette, uden varsko for deres forskellige kunder. Og desværre er det noget som der er set i længere tid. Specielt når der er vigende salg. Så vil mange seriøse firma'er jo se på, deres forhandler net, og desværre er netsalgs branchen en utrolig brovet skare af butikker, lige fra seriøse, enten som forlængelse af deres alm, butik til de der driver det fra soveværelset, til de useriøse, der ser det som en nem måde at tjene penge på, uden at have sat sig ind i købeloven eller andet.

Og i alt det viavar, af netbutikker, så skal man som producent tit være meget vågen, sådan at deres mærke ikke bliver koblet sammen med negative oplevelser. Da det går ud over salget.

Det eneste du kan gøre er at prøve at få tilbage koblet købet, med henvisning til at de har solgt, udfra bedre vidende, da de jo ikke tager denne beslutning på en dag, og bygger shoppen op. Og så i fremtiden prøve med klausuler, selvom jeg ikke tror at du vil få ret meget ud af det. Med mindre at du står for en betydelig del af den samlede danske omsætning. Men det ville være et forsøg værd.

/Kenneth

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 12:20

Faktisk har en kollega og jeg købt konkursen af et mærke der hedder Fablefant. Vi har alle designs og print samt rettigheder til navnet. Vores største forhindring lige nu er at vores tid er knap. Vi har alle tanker og ideer, men arbejdspresset er generelt for stort og hver gang vi går i gang, kommer der en flytning, nyt shopsystem, højsæson eller lign. i vejen - og derfor får vi ligesom ikke kørt det i gang. Det er ellers alletiders mulighed for at have det fedeste drengetøj helt for os selv :·) Skal vi outsourche design og produktion - så bliver avancen også mindre til os selv. Men altså - vi må i gang....

Jeg er helt sikker på at egenproduktion bliver en del af vores fremtid.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 12:24

Kenneth:

Jeg tror desværre at det er noget som I shop ejere må til at vende jer til. For med den udvikling der inden for webshops, så vil mange leverandører, jo alligevel stå for det meste af arbejdet, det med dropshippng, og det med shops som kun køber et par enkelte enheder.

Og det er jo med til at gøre at de ikke anser deres nuværende arbejdsomkostninger, fra at være så fjern til selv at drive shoppen.

Ja - det sjove er så, at absolut ingen af dem har den fjerneste ide om, hvad det kræver at drive en webshop!!!! De tror at træer vokser ind i himlen - men det er altså 4-5 år siden de gjorde det!

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:29

Helle - houseofkids.dk:
Skal vi outsourche design og produktion - så bliver avancen også mindre til os selv. Men altså - vi må i gang....

Det koster ingenting i Indien og Pakistan, så kom i gang ! hehe Smile

I kan jo "nøjes" med at få et at de designs klar og så mailet afsted Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 12:36

Jeg vil også sige, at der ingen undskyldning er for ikke at komme igang Smile

Du har designs og hele molevitten liggende - så sæt igang Helle.

Fremover kan du også undgå mange af de skuffelser, for du styrer selv hele værdikæden!

Side 2 ud af 6 (59 indlæg)