Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den Katolske Kirke er en terrorgruppe

Side 6 ud af 7 (68 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:
Og nu virker det lidt såom at det skal til at gå udover den katolske kirke, velvidende om, at traditionerne i de arabiske lande, statsligt giver deres velsignelse til ægteskaber af pur unge piger, der stadig ikke er køns moden.

Der er vist en hel del du ikke ved om Islam Kenneth. At indgå et ægteskab er ikke det samme som at fuldbyrde ægteskabet. Og ved fuldbyrdes menes der seksuelt samvær. Der indgås derfor mange ægteskaber der ikke bliver fuldbyrdet før langt senere i ægteskabet. Samtidig kan ægteskabet også hæves såfremt det ikke er fuldbyrdet, såfremt manden skulle ønske det.

Du finder på ingen måde misbrug af børn i Islam på samme niveau som den Katolske kirke. Som jeg har skrevet før, så afstraffes det med døden ved halshugning eller stening med hurtigt.

Men lad os nu holdes od til den Katolske kirke som er det tråden handler om, selvom du og Omar meget gerne vil have den i en anden retning.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 01:28

Mikkel deMib Svendsen:

Hvis I vil diskutere pædofili, kommuners manglende indsats eller noget helt femte, kunne I så ikke være så venlige, at åbne en anden tråd om dette?

Udgangspunktet for denne tråd er, at den Katolske Kirke er en terror gruppe, der i sine modbydeligheder og omfanget af dem, sagtens kan sammenlignes med de værste af slagsen. Nogle af dem, f.eks. Sadam Hussein, valgte vi at indfange og slå ihjel og besætte Irak. Jeg mener det ville være helt på linie med dette, tilsvarende at invadere Vertikanet, bombe det tilbage til stenalderen, indfange paven, og dømme ham til lovens strengeste straf.

Organisationer der i den grad virker ved gennemsyret ondskab bør udslettes.

Hvis der findes en god Gud, hvorfor udsletter han så ikke alt ondskab her i verden!??

Fordi ondskaben er i et hvert menneske, og så ville her være ret tomt...

Ja, vi kan godt kalde den Katolske kirke for en terrorgruppe, men det kan man sådan set kalde alle grupper af mennesker... Om det så er pædofili, mord, mobning eller den værste, "ligegyldighed" osv osv. Det ødelægger liv, både børn og voksnes...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:06

Mattias Sonne:
Ja, vi kan godt kalde den Katolske kirke for en terrorgruppe, men det kan man sådan set kalde alle grupper af mennesker...

Mener du så også, at man kan sidestille den Katolske kirkes ondskab, og forbrydelser mod hundredetusinder af børn, med f.eks. Amino, som gruppe? Det håber jeg da virkelig ikke du mener seriøst.

En ting er, at ondskab muligvis findes dybt inde i de fleste - spørgsmålet er vel om det leves ud eller ej. De fleste af os kan heldigvis godt styre det og udøver ikke ondskab i den grad der er tale om her. Den Kataolske kirke og dens ledere og præster har øjensynligt i en hel ekstrem grad forbrudt sig mod børn, som på ingen måde ligner mønstret hos flertallet af os andre.

Og de bliver jo ved. Det er som om ondskaben ingen ende vil tage. Den har varet i århundreder, og bliver bare ved og ved. Senest hørte jeg, at Vertikanet nu foreslår at dæmme endnu mere op for homoseksuelle i kirken, som en løsning på problemet med de mange præster der voldtager børn. Dermed gør de sig skyldige i endnu en forbrydelse, ved at sammenkæde almindelig homoseksualitet med pædofili. Homoseksualitet er på ingen måde årsagen til pædofili!

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 09
Skrevet kl. 02:44

Mikkel deMib Svendsen:
En ting er, at ondskab muligvis findes dybt inde i de fleste - spørgsmålet er vel om det leves ud eller ej. De fleste af os kan heldigvis godt styre det og udøver ikke ondskab i den grad der er tale om her. Den Kataolske kirke og dens ledere og præster har øjensynligt i en hel ekstrem grad forbrudt sig mod børn, som på ingen måde ligner mønstret hos flertallet af os andre.

Mikkel, i hvor høj en "grad" af ondskab er det at lade børn dø af sult, skønt man rent faktisk har muligheden for at rede deres liv? 

Jeg ved godt det på ingen måde er lige så vederstyggeligt som pædofili, men hvor langt er det fra?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:56

Mattias Sonne:

Mikkel, i hvor høj en "grad" af ondskab er det at lade børn dø af sult, skønt man rent faktisk har muligheden for at rede deres liv? 

Jeg ved godt det på ingen måde er lige så vederstyggeligt som pædofili, men hvor langt er det fra?

Du kan da bare starte med, at redde hele verden SUPERMAN, og så selv ende på samme niveau...

Alle samfund skal igennem en udvikling, og det samme gælder u-landene... Penge redder dem ik, det kan vi jo se gang på gang på gang!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:58

Mattias Sonne:

Hvis der findes en god Gud, hvorfor udsletter han så ikke alt ondskab her i verden!??

Fordi ondskaben er i et hvert menneske, og så ville her være ret tomt...

Ja, vi kan godt kalde den Katolske kirke for en terrorgruppe, men det kan man sådan set kalde alle grupper af mennesker... Om det så er pædofili, mord, mobning eller den værste, "ligegyldighed" osv osv. Det ødelægger liv, både børn og voksnes...

Alle har os kræftceller i os... Men det betyder jo ik ligefrem, at alle er syge! Det er kun ved nogle at cellerne egentlig udvikler sig negativt...

Synes dit eksempel er en smule wierd, og det virker ik som om at du helt fatter pointen i, hvor alvorligt og skadeligt et overgreb på børn egentlig er!

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 09
Skrevet kl. 03:09

Fashion-Seller:

Du kan da bare starte med, at redde hele verden SUPERMAN, og så selv ende på samme niveau...

Alle samfund skal igennem en udvikling, og det samme gælder u-landene... Penge redder dem ik, det kan vi jo se gang på gang på gang!

Har jeg sagt noget om på hvilken måde jeg tror er den bedste måde hjælpe de sultne børn på? :-)

Fashion-Seller:
Synes dit eksempel er en smule wierd, og det virker ik som om at du helt fatter pointen i, hvor alvorligt og skadeligt et overgreb på børn egentlig er!

I orden du syntes det er wierd, omend jeg finder det spøjst at alle er så gode til at råbe op om andres fejl, fremfor selv at handle, og rent faktisk hjælpe der hvor der kan hjælpes.

Og jo, desværre ved jeg hvor alvorligt og skadeligt et overgreb er på et barn, også selvom man først lærer mennesket at kende som voksent. Det sætter sig tragiske spor for livet.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:58

Mattias Sonne:

Har jeg sagt noget om på hvilken måde jeg tror er den bedste måde hjælpe de sultne børn på? :-)

Ja det har du sjovt nok... Jeg citere dig selv:
"Mattias Sonne:

Mikkel, i hvor høj en "grad" af ondskab er det at lade børn dø af sult, skønt man rent faktisk har muligheden for at rede deres liv?"

Der svare du, og svaret er penge eller mad... Det er sjovt nok den eneste mulighed vesten har for at redde både børn i Europa og U-landene... Så svaret er skrevet tydeligt mellem linierne!

Mattias Sonne:

I orden du syntes det er wierd, omend jeg finder det spøjst at alle er så gode til at råbe op om andres fejl, fremfor selv at handle, og rent faktisk hjælpe der hvor der kan hjælpes.

At kalde overgreb mod BØRN en fejl er vist os den største underdrivelse, som jeg endnu har hørt!!!

Havde det været om folk, der kørte overfor rødt, eller ik betalte til tiden, så vil jeg give dig ret, men at påstå overgreb blot er en fejl Indifferent

Er mord, voldtægt, tortur osv os bare fejl, som man skal sidestille med alle andre fejl? Eller er det noget, som bør tages alvorligt, og fokuseres på?

Mattias Sonne:

Og jo, desværre ved jeg hvor alvorligt og skadeligt et overgreb er på et barn, også selvom man først lærer mennesket at kende som voksent. Det sætter sig tragiske spor for livet.

Men i din optik er det bare en fejl, som alle kunne begå, og som ik er noget specielt... Godt nok ødelægger det mange mennesker, men sultne børn i et uciviliseret samfund, lider os en skæbne...
I see your point OR NOT!

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 09
Skrevet kl. 10:50

Fashion-Seller:

Mattias Sonne:

Ja det har du sjovt nok... Jeg citere dig selv:
"Mattias Sonne:

Mikkel, i hvor høj en "grad" af ondskab er det at lade børn dø af sult, skønt man rent faktisk har muligheden for at rede deres liv?"

Der svare du, og svaret er penge eller mad... Det er sjovt nok den eneste mulighed vesten har for at redde både børn i Europa og U-landene... Så svaret er skrevet tydeligt mellem linierne!

Ja, den eneste løsning på sult er mad! (sjovt nok..) Men skrev du ikke selv om samfundsudvikling? 

For der er så sandeligt forskel på at sende penge, der bliver vekslet til mad, og så færdigt, og så alt andet man kan veksle sine penge til.

Men det sjove er med den der "man kan ikke redde hele verden" tanke, er jo at man så glemmer at redde dem man rent faktisk kan.

Fashion-Seller:

At kalde overgreb mod BØRN en fejl er vist os den største underdrivelse, som jeg endnu har hørt!!!

Havde det været om folk, der kørte overfor rødt, eller ik betalte til tiden, så vil jeg give dig ret, men at påstå overgreb blot er en fejl Indifferent

Er mord, voldtægt, tortur osv os bare fejl, som man skal sidestille med alle andre fejl? Eller er det noget, som bør tages alvorligt, og fokuseres på?

Faktisk er lige det her et godt billede på det her, du fokusere så uendelig meget på et enkelt ord jeg bruger, fremfor pointen i det jeg skriver. (sæt selv et bedre ord ind i stedet for fejl, jeg har jo selv kaldt det en vederstyggelighed tidligere) 

Det samme gør man ved at flytte fokus fra pædofili, mord, voldtægt, tortur osv, til at flytte det mod en enkel forsamling af mennesker, den katolske kirke.

Fashion-Seller:

Mattias Sonne:

Men i din optik er det bare en fejl, som alle kunne begå, og som ik er noget specielt... Godt nok ødelægger det mange mennesker, men sultne børn i et uciviliseret samfund, lider os en skæbne...
I see your point OR NOT!

Læs hvad jeg skriver..  For det er bestemt ikke den pointe jeg skriver...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:22

Mattias Sonne:

Ja, den eneste løsning på sult er mad! (sjovt nok..) Men skrev du ikke selv om samfundsudvikling? 

Jo det gjorde jeg, men sjovt nok mætter samfundsudvikling ik, den koster faktisk liv pga sult!!!

Mattias Sonne:

For der er så sandeligt forskel på at sende penge, der bliver vekslet til mad, og så færdigt, og så alt andet man kan veksle sine penge til.

Okay hva vil du ellers sende for at mætte de sultne børn? Hvis det hverken er mad eller penge?

Mattias Sonne:

Men det sjove er med den der "man kan ikke redde hele verden" tanke, er jo at man så glemmer at redde dem man rent faktisk kan.

Eller os har man efterhånden bare erkendt, at hver gang der reddes en i Afrika, så bliver der 2 nye munde at mætte... Uden samfundsudviklingen, så vil dette fortsætte, for både Europa, Amerika og Asien har været eller er på vej igennem samme udvikling...

Mattias Sonne:

Faktisk er lige det her et godt billede på det her, du fokusere så uendelig meget på et enkelt ord jeg bruger, fremfor pointen i det jeg skriver. (sæt selv et bedre ord ind i stedet for fejl, jeg har jo selv kaldt det en vederstyggelighed tidligere) 

Det samme gør man ved at flytte fokus fra pædofili, mord, voldtægt, tortur osv, til at flytte det mod en enkel forsamling af mennesker, den katolske kirke.

Alle mennesker kan begå fejl, og hvis du kalder overgreb for en fejl, så må det jo betegnes som en ting, som alle mennesker kan begår en søvning Søndag eller på et andet tidspunkt...
Nej overgreb kræver man er syg i skalden, og det er altså langt fra alle, der er det!

Og flytte fokus til den katolske kirke... Du synes måske 150.000 fejl i de sidste 50 år i IRLAND alene er peanuts? Eller er det udtryk for en systematisk syg tankegang, som er blevet ført ud i livet?

Side 6 ud af 7 (68 indlæg)