Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sælger jeg mig selv?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 14. May 08
Indlæg ialt: 69
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg er en ung mand på 18 år, der i længere tid har drevet min egen lille freelance forretning ved siden af studierne. Jeg har postet 2-3-4 gange herinde på Amino. Det har været med stor succes og det har givet mig så meget arbejde at jeg i flere omgange har måttet takke nej til projekter. Nu har jeg endnu en gang postet herinde, men har ikke modtaget noget feedback eller fået nogen mails. Jeg er klar over at det kan skyldes 'Freelance Børsen', men jeg har desværre hverken tid, penge eller lyst til at være deltager på 'Amino Freelancer'.

Mit arbejde er af ordenlig kvalitet, og jeg har altid haft tilfredse kunder. Mine logoer er 'featured' på internationale blogs og logogallerier, hvilket bekræfter mig i at jeg godt kan mit kram.

eksempler på mit arbejde: logointhegogo.com og behance.net

Har i nogen råd til hvad der kan gøres, eller er der nogen der kan bruge en fyr som mig?

-På forhånd tak

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 13:44

Yes Lækkert logo du har lavet ;)

Kan ikke lige svare på dit problem. Ikke andet end hvis du har en hjemmeside (Som sælger dig selv) og smider rundt med visitkort som en gal, så må der da være nogen som finder dig. Ellers kan man vel tage kontakt til virksomheder som laver reklame stuff og se om de har nogle opgaver som skal outsouces. Bare en tanke

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 09
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 13:46

Jeg kan hvert fald varmt anbefale Alexander. Jeg har selv haft gavn af hans arbejde!

Til Alexander:

Det er selvfølgelig ikke nemt hvis du som du nævner ikke har meget tid at gøre med. I disse sammenhænge er det oftest kun hårdt arbejde der hjælper. Der handler om at gøre sig synlig.

Søgemaskine optimer dit portfolio. I det hele taget synes jeg du burde udvide din hjemmeside med prislister, information, kontaktformular osv.

Derudover skal du være meget aktiv i sociale medier. Flickr er et oplagt sted publicere dine værker som eksempel!

Billig hjemmeside hos www.AzureX.dk

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 13:52

alexanderspliid:
men jeg har desværre hverken tid, penge eller lyst til at være deltager på 'Amino Freelancer'.

Det var da en skam, for det er jo et oplagt sted. Lysten er det jo kun der selv, der kan føle / styre. Men jeg tænkte bare lige på "tid" og "penge". Det er gratis, og hvis du mangler opgaver, må det vel betyde, at du har tid?

Bage lige et par tanker herfra...

Uanset hvad, må du have pøj pøj med det!

Hej med dig :-)

Fra København NV
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 13:55

Hey Alexander

Først og fremmest: Jeg synes dine logoer ser rigtig lækre ud.

Forstår dog ikke helt, hvad du vil? Du vil have kunder, men har ikke tid til Amino Freelancer? Men har du så tid til at lave noget for andre kunder?

Eller er det fordi, at du ikke har tid til det opsøgende arbejde, men vil have en 'nemmere' måde at få odrebogen fyldt, så din fritid fra studiet bruges bedst muligt - nemlig på at designe logoer?

Hvis det er sidstnævnte må en hjemmeside eller blog vel være en god start. Er www.alexanderspliid.com din blog? I så fald bør den vel laves om til din designer-profil hvor du lægger din portfolio (og så linker fra eksempelvis behance.net til din blog), skriver om dig selv med mere. Denne blog skal du selvfølgelig linke til i en signatur så andre Amino-brugere ser den.

Derudover er der jo dit netværk af venner, familie, studiekammerater og alle disses netværk der vel kan udnyttes?

En anden mulighed, er at kontakte nogle af dine tidligere kunder og høre om de ikke skal have givet deres logo et brush-up, eller de har andre opgaver du kunne lave?

Ydermere kan du kontakte nogle af de firmaer på Amino der eksempelvis laver webdesigns og foreslå dem, at de henviser til dig, hvis de har kunder der er nystartede virksomheder som udover webdesign også skal bruge et webdesign. Så kan du gøre det samme den anden vej.

Der er mange muligheder for billig markedsføring.

God kamp

Søren

PS: Jeg vil huske dig til, hvis jeg skal have lavet et logo, så denne post bliver måske en start ;-)

Læser på Copenhagen Business School, og interesserer mig for iværksætteri, men er endnu ikke selv sprunget ud som selvstændig.

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 14:08

Hej Alexander,

Hvis du hverken har tid, lyst eller de småkroner det evt. koster at have en freelancer-profil (mig bekendt er det gratis) - så er du heller ikke disponeret for at få succes.

Jeg synes det virker meget ærgerligt, at du ikke har tid/lyst til at deltage på en side, netop for freelancere - når du gerne vil bruge tid på at opsøge kunder på det normale Amino-netværk.

Rigtig meget held og lykke fremover!! :)

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:19

Jeg fik ihvertfald solgt mig selv med mit blog indlæg, som endte i det seneste nyhedsbrev fra Amino. Nu har jeg ikke noget at bruge personlig branding til, men havde jeg været SEO ekspert eller hjemmeside snedker, så var det da en fremragende metode til at blive eksponeret overfor mere end 1.000 aminoer Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Odense
Tilmeldt 14. May 08
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 14:22

Mange tak for svarene.

Angående hjemmeside, så er den næsten designet færdig, og skal til at kodes. og ja, alexanderspliid.dk er min, og det er her siden kommer til at ligger.

Mht. Amino Freelancer. Så kræver det en del tid at overvåge opgaver, og skrive bud ind. Tid jeg gerne ville bruge på mine kunder, præcis som jeg tidligere har gjort. Angående lyst, så er jeg grundlæggende imod 'spec-work' og jeg mener at Amino-Freelancer læner sig lidt op af det.

Alt i alt så skal der bruges mange ressoucer for at vinde en opgave på amino freelancer, og jeg har ikke en virksomhed der SKAL hive en omsætning hjem hver måned, eller nogen børn der skal mættes så jeg ønsker bare nogle få spændende opgaver.

Men jeg må bare igang med at gøre opmærksom på mig selv, Bare ærgeligt at Amino ikke er stedet hvor en freelancer som mig, finder arbejde.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:26

alexanderspliid:

Men jeg må bare igang med at gøre opmærksom på mig selv, Bare ærgeligt at Amino ikke er stedet hvor en freelancer som mig, finder arbejde.

Dit link i signaturen linker forkert, det kan også være en årsag. Jeg tjekker ofte andres signatur links, hvis de har skrevet et interessant indlæg.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Odense
Tilmeldt 14. May 08
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 16:58

Linket i signaturen skulle meget gerne være fikset nu :)

Tusind tak for alle svarene, meget hjælpsomt. Jeg tror umiddelbart et blogindlæg vil være noget for mig. I øvrigt hører jeg gerne fra folk der har fået vakt deres Interesse i forbindelse med denne tråd.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)