og så dagens griner med Mogens Nørgaard.
Ja, Mogens var bestemt også en kæmpe positiv overraskelse for mig. Jeg kendte ham ikke rigtigt før.
Som taler gennem mange år interesserer det mig altid hvordan andre talere formår at formidle deres materiale og hvilke virkemidler og stil de bruger. Jeg lader mig ivrigt inspirere. Mogens brugte en meget usædvanlig stil for en taler - sådan næsten lidt Niels Hausgaard agtigt, underspillet og tilbagelænet, men med masser af kant og styrke.
Jeg har kun oplevet ganske få andre talere slippe afsted med den stil. Når det virker og balancen bliver rigtig, så er det en super fed stil. Men den er svær, hvis man ikke har det naturligt i sig. Ja, jeg vil næsten påstå, at den er umulig at lære, hvis man ikke har et naturligt anlæg for den stil.
Men stil er en ting - indhold noget andet. Mogens stil fungerer bedst, når der er lidt kød på nedenunder al komikken. Og det var der jo! Mogens leverede rigtig mange små, og firnurlige, sandheder om verden og drift at virksomhed.
Jeg har altid haft en forkærlighed for tossede mennesker med underlige ideer. Mogens fald i den grad i den kategori.