Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO-Lex

Side 4 ud af 9 (85 indlæg)
Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Meyer:
Det er vel heller ikke en kopi, men nærmere at flytte lokationen hvor software'n er installeret. Det må ikke forefindes begge steder samtidigt, hvilket ville være tilfældet med e-bogen her, hvis lillebror får en kopi....

Jeg ved godt at du elsker mig Lars Meyer, men du må også godt tænke selv så jeg ikke behøver spamme dette forum. Kopi -> Kopien*. Forskellen er at Thomas giver sin kopi af Seo-lex (Windows) til sin lillebror, hvilket således ifølge Windows er lovligt. Hvis Thomas bor i hustand med sin lillebror så gælder det samme, efter min helt klare vurdering, også for seo-lex.

Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Skrevet kl. 20:27
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Thomas Reberholt:
Er seolex en bog eller er det software ?

Hvis Rosenstand sælger en e-bog (electronic book) som en software licens så skal det stå i betingelserne, hvilket ikke er tilfældet, ergo må Rosenstand enten lade være med at promovere sin bog som et stykke software eller også må han skrive det ind i sine betingelser.

SEO-LEX er en bog og kan derfor frit bruges/læses internt i hustanden. Derfor kan du sagtens låne ham din kopi (hvis i vel og mærke bor i samme husstand).

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

OK - så må jeg jo bare sige det på en anden og mere direkte måde: Produktet SEO-LEX er skabt af mig, og jeg bestemmer licensbetingelserne. De licensbetingelser er gennemarbejdet af et af Danmarks førende advokatfirmaer inden for ophavsret, og de holder 100% vand i forhold til dansk lovgivning. Og det er heldigvis stadig sådan i Danmark, at sælger frit kan opstille og kræve overholdt det, der kaldes for "rimelige betingelser". Og det gør jeg så. Min bog er ikke Open Source eller offentlig ejendom. Det må enhver køber respektere.

Om det er flueknepperi eller ej - fakta er, at det ikke er tilladt at give andre kopier af SEO-LEX. Og det fremgår ekstremt tydeligt i de betingelser, alle købere af produktet har godkendt.

Overtrædes disse betingelser, overtrædes dansk lovgivning. Og så er den ikke meget længere.

Og Reberholt: SEO-LEX er en e-bog. Du har jo købt og downloadet den, så jeg forstår ikke, at du kan være i tvivl om det. Men jeg håber, det er opklaret nu.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 20:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ulrik Hvide:

Jeg ved godt at du elsker mig Lars Meyer, men du må også godt tænke selv så jeg ikke behøver spamme dette forum. Kopi -> Kopien*. Forskellen er at Thomas giver sin kopi af Seo-lex (Windows) til sin lillebror, hvilket således ifølge Windows er lovligt. Hvis Thomas bor i hustand med sin lillebror så gælder det samme, efter min helt klare vurdering, også for seo-lex.

Jeg tror det er ok at spamme forum'et nu, trådstarter har vist fået afklaring på sit spørgsmål :)
Primært falder min kærlighed nok på at diskutere ophavsret, ikke specifikt med dig, men nærmere pga. der er meget forskellige opfattelser til hvordan ophavsret bør betragtes rent moralt. Det er mit indtryk at en stor del af danskerne, særligt den yngre generation, er uenig med flere punkter i den danske lovgivning vedr. ophavsret. Og det er synes jeg er ganske interessant at diskutere...

Hvis vi ser på windows-licensen og hvis Thomas Rosenstand tilfældigvis havde samme licensbetingelser til sin e-bog som windows har i deres Retail-version, så skal trådstarter Thomas blot huske at slette sin egen digitale fil med Seo-Lex (og eventuelle kopier), hvis han valgte at videregive den/forære den til sin lillebror.

Blot til din information, så mener jeg bestemt ikke at lovgivningen er perfekt på området indenfor digital kopiering, licenser og ophavsret, men samtidig vil opfordre alle inklusiv mig selv at følge den gældende lovgivning. Blot fordi jeg/man er uenig i lovgivningens udformning, så bør den følges alligevel :)

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:34

Ulrik Hvide:

Thomas Reberholt:
Er seolex en bog eller er det software ?

e-bog = e + bog, gæt 2 gange. Du kan sagtens låne ham din kopi hvis du spørger mig.

Men nu er det ikke dig, der ejer SEO-LEX - det er mig. Reberholt har købt en licens til at læse den, og det giver ham ikke ret til at stille produktet til rådighed for andre. Det ved han allerede, for det læste og accepterede han, inden han købte produktet.

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:38

Ulrik Hvide:
Hvis Thomas bor i hustand med sin lillebror så gælder det samme, efter min helt klare vurdering, også for seo-lex.

Men din vurdering er værdiløs - for der står noget andet i de licensbetingelser, der gælder for SEO-LEX. Støjer du ikke mere, end du gavner i denne debat egentlig?

Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Skrevet kl. 20:45
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Thomas Rosenstand:

Ulrik Hvide:
Hvis Thomas bor i hustand med sin lillebror så gælder det samme, efter min helt klare vurdering, også for seo-lex.

Men din vurdering er værdiløs - for der står noget andet i de licensbetingelser, der gælder for SEO-LEX. Støjer du ikke mere, end du gavner i denne debat egentlig?

Nu er det så bare sådan at dansk lovgivning > licensbetingelser, så hvis der står i dansk lovgivning at bøger må læses af alle medlemmer af husstanden så kan dine licensbetingelser rende og hoppe. Jeg vil dog lige sige at jeg ikke aner om e-bøger falder under denne lov, men dette er tilfældet for bøger og film.

I må da kunne huske hvorfor Thepiratebay fik lov til at leve så længe i Sverige (Landets love > licensbetingelser)

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 20:49

Ulrik hvide - Jeg mener nu ikke sverige er et særlig godt land at være pirat i:

CITAT Wikipedia:" Den 17. april 2009 blev de fire person bag TPB Fredrik Neij, Peter Sunde, Gottfrid Svartholm Warg og Carl Lundström idømt en erstatning på 30 millioner svenske kroner, samt et års fængsel, ved retten i Stockholm. "  http://da.wikipedia.org/wiki/The_Pirate_Bay

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 20:50

Ulrik Hvide:
Efter min mening kan du sagtens låne ham din kopi af SEO-LEX.

No

Efter min mening skal Thomas Reberholts lillebror selv købe e-bogen fordi jeg mener at man skal følge de vikår som forfatteren (i dette tilfælge Thomas Rosenstand) har lavet når man køber bogen. Når man køber bogen har man jo også accepteret vilkårene og dermed skal følge dem, og hvis man ikke gør det er det vel brud på loven, korrekt? Confused

Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Skrevet kl. 20:51

Lars Meyer:

Ulrik hvide - Jeg mener nu ikke sverige er et særlig godt land at være pirat i:

CITAT Wikipedia:" Den 17. april 2009 blev de fire person bag TPB Fredrik Neij, Peter Sunde, Gottfrid Svartholm Warg og Carl Lundström idømt en erstatning på 30 millioner svenske kroner, samt et års fængsel, ved retten i Stockholm. "  http://da.wikipedia.org/wiki/The_Pirate_Bay

Sverige lavede en lovgivningsændring, surt for de 4 radikale svende, men inden den havde TPB frit spild fordi svensk lovgivning > amerikanske licensbetingelser. Sådan er verden heldigvis og det må Rosenstand leve med :S

Side 4 ud af 9 (85 indlæg)