Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO-Lex

Side 2 ud af 9 (85 indlæg)
Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs. at jeg har købt noget som egentligt ikke er mit. hmmm tror ikke den går ifl. dansk lovgivning. Jeg har printet den og taget den med mig hjem da jeg får ondt i mine små trætte øjne af at læse på min pc på jobbet. Så nu kommer jeg i gitterly :) så får jeg da masser af tid til at læse hehe.

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Reberholt:
Dvs. at jeg har købt noget som egentligt ikke er mit. hmmm tror ikke den går ifl. dansk lovgivning.

Jo, faktisk KAN du slet ikke købe ophavsretsbeskyttede værker, så du "ejer" dem. Det er beskevet i Ophavsretsloven. Når du køber en kopi af et værk køber du alene en licens til at bruge det under visse betingelser. De betingelser kan så varriere fra produkt til produkt.

Betingelserne for SEO LEX er tydelige for enhver inden de køber e-bogen. Kan man ikke acceptere dem kan man jo bare lade være med at købe den. Længere er den vel ikke :)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 19:32

Thomas Reberholt:
Thomas jeg er ikke ude på at lave kopier eller på anden måde lave noget jeg ikke må. Men min lillebror har spurgt om han også måtte læse den ? Hvad gør jeg ?  

Du giver ham et link , så han også har mulighed for at købe SEO-LEX.

At han er din bror, giver dig hverken mere eller mindre ret til at bryde reglerne for ophavsret end hvis det havde været udlån til mig. Skype-Wink
Jeg har i øvrigt også - lige som du selv - købt bogen, og den er god.
Jeg kan udemærket forstå din brors iver efter at læse SEO-LEX bogen. Skype-Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstår ikke spørgsmålet, Thomas? Betingelserne er jo helt entydige - du må naturligvis ikke give print af bogen til andre eller udlevere en digital kopi af bogen. Gør du det, er det i strid med de betingelser, produktet er erhvervet under.

Er du også i tvivl om, om du må købe en Windows 7 og så brænde en kopi til din bror? Nej - vel?

Det er ikke anderledes med en e-bog. Og mig bekendt er betingelserne de samme hos Mikkel og Martin - naturligvis.

Din lillebror kan læse med alt det, han vil på din computer. Det kan og vil jeg ikke kontrollere, og jeg har bestemt heller intet imod det. Men ryger din kopi af SEO-LEX ud på andre maskiner, kan det hænde, jeg reagerer ;-) Men det gør dne selvfølgelig ikke nu, hvor du ved, at det er strid med både betingelserne og lovgivningen.

Tak fordi du købte SEO-LEX - og rigtig god fornøjelse med den!

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:36

Tak for de pæne ord, John!

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Reberholt:
Jeg har printet den og taget den med mig hjem da jeg får ondt i mine små trætte øjne af at læse på min pc på jobbet.

Hvis det ikke var tilladt at printe den, var PDF'en selvfølgelig låst, så den ikke kan printes. Du må gerne printe SEO-LEX!

Giver du en printet kopi til andre, bryder du loven for at spare håndører. Har du moral til det, er det jo dit valg og din måde at agere på. Men jeg tvivler oprigtigt på, at det er det, du mener? Du driver jo selv en forretning, og du er næppe interesseret i, at dine ting kopieres.

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 19:40

Jeg er helt enig med de andre. Det bedste i denne sag ville helt klart være hvis din lillebror selv køber e-bogen. Ellers kunne vi alle sammen låne den af hinanden og så ville forfatteren ikke tjene noget på det. Vi kan for eksempel tage et bibliotek de betaler dyre domme bare for en enkelt bog som man kan få i en bog handel for måske 80% mindre og det er det samme i biografen.

Mvh. Thomas De Oliveira

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 19:44

Det minder mig om da jeg blev kontakt af en gut som viste interesse for at bruge vores CMS. Det viste sig, at han ville købe én pakke á kr. 7.600,- og derefter videresælge den i uendeligt omfang og antal kopier til alle hans kunder.

Han blev en blanding af skuffet og irriteret da jeg fortalte ham, at det naturligvis var i strid med vores licensbetingelser for vores CMS. Jeg forsøgte også at sammenligne med Windows, men det hjalp ikke meget, da han naturligvis ikke havde købt dette.

Jeg tror ophavsret, licens, copyright i samspil med dansk lovgivning m.v. burde være en del af undervisningen i folkeskolen, men det er vist ikke noget der er tid til i de travle 9-10 år der undervises ;)

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:47

Lars Meyer:
Jeg tror ophavsret, licens, copyright i samspil med dansk lovgivning m.v. burde være en del af undervisningen i folkeskolen, men det er vist ikke noget der er tid til i de travle 9-10 år der undervises ;)

Hvis bare folk nåede at lære at læse, ville problemet jo være løst. Det står i mine, i Microsofts, i Adobes og i alle andres betingelser, hvad man må og ikke må.

Jeg tror også, de har travlt på de 9-10 år!

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 19:52
hej thomas jeg skal nok låse den printede udgave af bogen i penge skabet sammen med mine andre bøger. Ellers cool værktøj den bog har været inde og rette lidt til.

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Side 2 ud af 9 (85 indlæg)