Jeg tænkte nok, du var en nordjysk hædersmand, Reberholt! Tak igen for dit køb - og god fornøjelse! |
SEO-Lex
|
Mine hjemmesider: Fodboldtøj - Tryk på t-shirts
Så vidt jeg ved siger dansk lovgivning at bøger, film osv. må deles indenfor husstanden, hvilket naturligvis også må gælde e-bøger - og så kan handelsbetingelser sgu rende mig et vist sted. Synes desuden denne debat er udtryk for flueknepperi af værste skuffe, men det er vel nok bare mig. |
Et print er en kopi. Du har ret til en kopi til dit eget brug. Du har ikke ret til at give din kopi til andre. Kan du ikke bare prøve at tænke på en e-bog på samme måde som på software? Det er nøjagtig samme betingelser. Din bror må gerne bruge din pc - men du må ikke give ham en kopi af din Windows. |
Microsoft: "Retail licenses may be moved from one computer to another, as long as the license is activated on one computer at a time and as long as the previous installation of the license is removed from the previously licensed computer." |
Men bor de overhovedet i samme husstand? Hvis ikke er argumentet meningsløst... |
Lovgivningsmæssigt så har du ret, men... :p |
Det er vel heller ikke en kopi, men nærmere at flytte lokationen hvor software'n er installeret. Det må ikke forefindes begge steder samtidigt, hvilket ville være tilfældet med e-bogen her, hvis lillebror får en kopi.... |
Men hvad? Jeg er slet ikke med, var det ikke lovgivning og ophavsret vi diskuterede? |