Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Seriøs webdesigner søges til større projekt...

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit spørgsmål gik groft sagt på hvem udviklingen af hjemmesiden påhviler. Men tror det er fordi du har misforstået arbejdsopgaverne for en webdesigner. En webdesigner står som udgangspunkt ikke for udviklingen af hjemmesiden, medmindre du finder en der også er interesseret i dette.

Såfremt det er korrekt, så leder du både efter en webdesigner og en webudvikler/webprogrammør eller en der fungerer som begge dele.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 15:00

Bendtsen:

Hej Martin

Det håber jeg ikke :) - lad mig sige det sådan at jeg valgte beskrivelsen "webdesigner" for at dække over begge sider af sagen - det er klart at den udvikler jeg søger også gerne skulle kunne sætte ting op rent grafisk, så håber jeg dette er præciseret.

Dog kan jeg godt se når du skriver dette, at det måske indskrænker antallet af de mulige kandidater...

Bendtsen

Der findes ingen rigtig dygtige webdesignere som samtidig er hardcore til kode

Hvis du mener projektet seriøst, skal du have fat i 2 personer. Godt nok er der nogen designere som kan kode lidt og omvendt. Men du får ikke en person der er super til begge dele, design og kode er jo voldsomt forskelligt.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 15:01

Det kommer an paa hvad du mener med "sætte ting op rent grafisk,".

Hvis du soeger en person som baade kan skrive kode og lave design i Photoshop, saa er det en meget lille maengde af personer du soeger i.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Skrevet kl. 15:14

Martin:

Hvis du mener projektet seriøst, skal du have fat i 2 personer. Godt nok er der nogen designere som kan kode lidt og omvendt. Men du får ikke en person der er super til begge dele, design og kode er jo voldsomt forskelligt.

Det passer simpelthen ikke. Jeg er selv en person som formuleret ovenfor. Vi kan dog hurtigt blive enige om, at det næppe er sandsynligt, at en person med begge disse egenskaber melder sig til et projekt som trådstarters, eftersom der ikke er sat en garanti for at den nye partner får en sum penge inden for fornuftig tid - 2 år er for lang tid at vente. Ønsker man at tiltrække de mere seriøse og talentfulde, skal der altså nogle penge på bordet fra start af.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 15:39

Hej Anders

Nu gik min søgen ikke nødvendigvis kun på enkelt personer, men evt. også mindre virksomheder, der måske har kompetencer indenfor begge emner. Jeg mener dog trods min relativ begræsede viden indefor emnet at der findes persor der kan begge dele - men lad det komme an på en prøve. Har trods alt allerede fået et par henvendelser :)

Jeg ved ikke hvad du mener med at tiltrække de seriøse og talentfulde, jeg mener faktisk mit tilbud er attraktivt, selvfølgelig er der mere sikkerhed i at skrive en regning og få betaling for denne, men der er jo også muligheden at dette site genererer en indtjening der ligger ud over hvad en evt. regning ville lyde på. Blot lige for at give et tænkt eksempel.

For udført arbejde: Faktura på pålydende 75.000 kr - betales efter udført arbejde = lancering af siden.

Aftalt "loft" minimums beløb: 75.000 kr - der betales ikke ved lancering af siden, derimod får man 50% af projektet, 50% af løbende indtægter, og hvis denne indtægt efter 24 måneder er under 75000 kr. så betaler jeg differencen, omvendt er muligheden der også at siden har tjent 200000 kr. på 24 måneder, så har man tjent 100000 kr i stedet, samt stadig har 50% af projektet.

Og hvis sitet så skal sælges om 3-5 år, så har jeg da en lille ide om, hvad man kan få for så stort et site. :)

Så det jeg søger er reelt risiko villig kapital i form af tid, dog er man garanteret et minimum fra start som sikkerhedsnet, hvilket mange investorer ikke har.

Håber der er flere der kan se ideen i dette projekt.

Bendtsen

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 15:54

Hvilke features tænker du på?

Du kunne eventuelt overveje, om der ikke allerede findes en systemløsning, som ville kunne tilpasses din ide - Det vil gøre dit budget noget mere overkommeligt, hvis der eksempelvis blot skal bygges et mindre modul til et system end at bygge et system op fra bunden.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 16:16

Hej Monin

Må ærligt indrømme jeg aner ikke noget om eksisterende system løsninger der kunne bygges videre på, men det jeg lidt er efter er en side a la vinforum.dk dog i et meget mere indbydende design, samt nogle ekstra funktioner som jeg ikke i detaljer kan oplyse i dette forum, men er sikker på at dette ikke blot er venstre hånds arbejde.

En af de vigtigste funktioner drejer sig om at implimenterer indhold fra andre virksomheders sider som opdateres løbende, når opdateringerne finder sted på de pågældende virksomheders hjemmesider.

Blot for at give et håndgribeligt eksempel, så når Føtex lægger deres ugentlige tilbuds avis på deres site, så skal man kunne se de relevante sider fra denne avis via vores side, selvfølgelig med en underliggende aftale om at vi må gøre dette mellem parterne. Ikke at det er Føtex vi skal samarbejde med, men blot for at give et bud på den grundlæggende ide.

Og en rimelig vigtig ting er at et administrations modul skal være overkommeligt, og ikke for avanceret :) hvis det altså er muligt.

Bendtsen

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Skrevet kl. 16:28

Bendtsen:

Hej Anders

Nu gik min søgen ikke nødvendigvis kun på enkelt personer, men evt. også mindre virksomheder, der måske har kompetencer indenfor begge emner. Jeg mener dog trods min relativ begræsede viden indefor emnet at der findes persor der kan begge dele - men lad det komme an på en prøve. Har trods alt allerede fået et par henvendelser :)

Jeg ved ikke hvad du mener med at tiltrække de seriøse og talentfulde, jeg mener faktisk mit tilbud er attraktivt, selvfølgelig er der mere sikkerhed i at skrive en regning og få betaling for denne, men der er jo også muligheden at dette site genererer en indtjening der ligger ud over hvad en evt. regning ville lyde på. Blot lige for at give et tænkt eksempel.

For udført arbejde: Faktura på pålydende 75.000 kr - betales efter udført arbejde = lancering af siden.

Aftalt "loft" minimums beløb: 75.000 kr - der betales ikke ved lancering af siden, derimod får man 50% af projektet, 50% af løbende indtægter, og hvis denne indtægt efter 24 måneder er under 75000 kr. så betaler jeg differencen, omvendt er muligheden der også at siden har tjent 200000 kr. på 24 måneder, så har man tjent 100000 kr i stedet, samt stadig har 50% af projektet.

Og hvis sitet så skal sælges om 3-5 år, så har jeg da en lille ide om, hvad man kan få for så stort et site. :)

Så det jeg søger er reelt risiko villig kapital i form af tid, dog er man garanteret et minimum fra start som sikkerhedsnet, hvilket mange investorer ikke har.

Håber der er flere der kan se ideen i dette projekt.

Bendtsen

Som jeg selv påpeger, findes der dem, der kan begge dele. Jeg har dog min tvivl om hvorvidt disse bliver tiltrukket af dette tilbud.

Havde du lagt ud fra start, at du er villig til at betale et vis beløb på forkant - eksempelvis de 75.000 som du nævner - så havde jeg været game. Men dit tilbud om at der ligger nogle penge og venter engang om to år, såfremt det ikke skulle gå som planlagt med projektet, er så uinteressant for mig som det kan blive. Man skal virkelig have tiltro til konceptet, for at man går ombord på dit projekt - et koncept du dog ikke beskriver særlig meget af i denne tråd, og chancen for at vække eventuelle partnere er derfor heller ikke just god.

Når jeg siger, at de seriøse og talentfulde ikke falder for dette type partnerskab, er det fordi, at de har andre ting at foretage sig og passe og derfor ikke har hverken tiden eller lysten til at forsøge sig med et tvivlsomt projekt.

Men held og lykke med dit projekt.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 17:10

Anders Hyldig:

Martin:

Det passer simpelthen ikke. Jeg er selv en person som formuleret ovenfor. Vi kan dog hurtigt blive enige om, at det næppe er sandsynligt, at en person med begge disse egenskaber melder sig til et projekt som trådstarters, eftersom der ikke er sat en garanti for at den nye partner får en sum penge inden for fornuftig tid - 2 år er for lang tid at vente. Ønsker man at tiltrække de mere seriøse og talentfulde, skal der altså nogle penge på bordet fra start af.

Jeg står stadig ved min påstand, indtil jeg har set en person der kan begge. Du siger du kan begge dele, men det er jo meget let at sige når jeg ikke har set hvad du har lavet. Blot fordi man kan finde ud af at bruge Photoshop, gør det ikke en til en god designer.

Anyway nu skal jeg ikke ødelægge tråden for trådstater ved at starte en diskussion om folk kan være meget dygtige til både design og kode. Så stopper bare her. Smile

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 17:18

Hej Anders

Jeg deler ikke helt din holdning, idet jeg har fået flere henvendelser på projektet - jeg er dog helt enig i at det ville være mere attraktivt hvis virksomheden/personen kunne sende en regning jeg betalte, når arbejdet var udført, men dette har jeg ikke mulighed for på nuværende.

Det er helt fair at det ikke har din interesse, men jeg er sikker på at der er nogle der finder projektet og mit setup i forhold til betaling interessant.

Som jeg skrev tidligere er det ikke en afbetalings løsning jeg er ude efter, for så kunne jeg blot gå i banken og låne pengene - nej det er et partnerskab, hvor jeg søger en partner der kan bidrage med opsætningen, kodning mv. som investering, jeg bidrager efterfølgende med min viden og tid på anden vis i form af vedligeholdelse, opdateringer samt forhandling med samarbejdspartnere og salg, hvilket er en løbende proces, som jeg ligeledes skal bruge rigtig meget tid på før det kan blive en succes. Så man kan sige begge parter skal "kun" investerer tid i dette projekt ingen penge - omvendt så med mit setup garanterer det en betaling som minimum efter 24 måneder. Og efterfølgende er man stadig en del af projektet, det er ikke sådan at de 50% falder bort efter at jeg har betalt en evt. difference.

Hvis dette handlede om kroner øre, og jeg kunne garanterer en investering 100% tilbagebetalt i løbet af max 2 år, men hvor der er god mulighed for dette sker inden da, hvor investoren bibeholder "ejerskabet" af samme del af aktiverne, med fortløbende indtjenings muligheder - så ved jeg at mange ville være interesseret. 

Så synes ikke mit setup ikke er attraktivt, at det ikke lige er for dig, det har jeg fuld respekt for - men tror det er et fint setup for dem der kan se mulighederne - og stadig for dem der er interesseret vil en projekt beskrivelse foreligge snarest med yderligere detaljer.

Bendtsen

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)