Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Seriøs webdesigner søges til større projekt...

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Martin

Vi kan altid starte en anden tråd med debat om dette emne :)

Bendtsen

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 17:38

Martin:

Jeg står stadig ved min påstand, indtil jeg har set en person der kan begge. Du siger du kan begge dele, men det er jo meget let at sige når jeg ikke har set hvad du har lavet. Blot fordi man kan finde ud af at bruge Photoshop, gør det ikke en til en god designer.

Anyway nu skal jeg ikke ødelægge tråden for trådstater ved at starte en diskussion om folk kan være meget dygtige til både design og kode. Så stopper bare her. Smile

Jeg er klar over, at det er meget let at sige noget, mens sandheden rent faktisk er en anden. Og hvorvidt du vil anerkende, at jeg taler sandt, vil jo også bunde i en subjektiv vurdering i mit arbejde. Jeg gik ud fra at jeg talte for gode ord, men jeg viser dig da gerne nogle referencer, som understøtter min tilkendegivelse. Såfremt smider du mig bare lige en PM, så vi kan tage det i de rigtige rammer.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:57

Hej Anders

Jeg er helt enig med det Martin siger, jeg har ihvertfald heller ikke i mine små 15 år i web-branchen, mødt en som jeg synes var god til begge dele.

Du har ret, at det så afhænger meget af hvad man opfatter som god! Og at du synes du selv er god til det du laver er jo rigtigt fint!

Men desværre er din opfattelse relativt langt fra virkelighed, en god måde at overbevise om at man er god til design er f.eks. at vinde et guldkorn (det har du nok ikke) mindre kan også gøre det, hvis man har leveret til nogle af de mest kræsne og succesrige virksomheder, så kan man også være godt kørende.

Hvis du skal være god til udvikling, så skal du idag helst være passioneret  omkring test drevet udvikling og alige metoder. Du skal kunne dine patterns til fingerspidserne, være på sprød til ansvarsdrevet design og ja det har selvfølgeligt også sin charme at kunne skrive en compiler.
Igen hvis du har udført væsentligt arbejde for virksomheder, der har råd til at hyre de bedste, så er det også imponerende!

Nu er ovenstående måske lidt nedslående læsning, bare fordi man ikke er god til hverken design eller udvikling. Så betyder det jo ikke at, man ikke er god nok, der er sikkert masser af kunder, der ikke vil betale for både en designer og programmør, så for dem er du jo måske god nok.

Vi arbejder selv på et produkt, der sætter designer istand til at springe programmøren over!!! Fordi ja, gode designere har bare ikke tid til programmering!

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Skrevet kl. 21:19

Kære Lundsby

Du definerer god efter hvor meget succes man har opnået. Jeg vælger at definere god efter kompetencen. Og lad os nu lige holde fast i ordet "god" og ikke "guddommelig", som din beskrivelse næsten lever op til. Jeg har uendeligt svært ved at se hvad programmering af en compiler har at gøre med at være en god webudvikler/webprogrammør. Men det er måske bare mig Smile

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Hyldig:
Du definerer god efter hvor meget succes man har opnået. Jeg vælger at definere god efter kompetencen.

Størstedelen af de egenskaber jeg opridsede på udviklingssiden, var jo direkte kompetencer! Så det er ikke helt rigtigt.

Anders Hyldig:
Og lad os nu lige holde fast i ordet "god" og ikke "guddommelig", som din beskrivelse næsten lever op til.

Så render der rigtigt rigtigt mange guddommelige mennesker rundt! Hvis du prøver at søge et job som udvikler i f.eks. i finansiel institution, så finder du ud af hvor højt niveauet i virkeligheden er.

Anders Hyldig:
Jeg har uendeligt svært ved at se hvad programmering af en compiler har at gøre med at være en god webudvikler/webprogrammør. Men det er måske bare mig Smile

Det kan jeg godt forstå, men hvis du prøver det, så vil du opleve at blive massivt bedre til udvikling generelt!

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Skrevet kl. 23:30

Lundsby:

Så render der rigtigt rigtigt mange guddommelige mennesker rundt! Hvis du prøver at søge et job som udvikler i f.eks. i finansiel institution, så finder du ud af hvor højt niveauet i virkeligheden er.

Det var nok ikke korrekt formuleret af mig. Hvad jeg mener er, at du afbilder det perfekte billede af en grafiker og en webudvikler. Der er stor forskel på at være god til begge dele, og til at være perfektionist i dem begge - ligeledes hvad det kræver af den pågældende person for normale projekter. Når jeg siger, at jeg er god til begge dele er det med henblik på forholdsvist jordnære projekter - eksempelvis dette af trådstarter. Man kan jo også godt være en god fodboldspiller uden at spille i de største ligaer Smile

Lundsby:

Anders Hyldig:
Jeg har uendeligt svært ved at se hvad programmering af en compiler har at gøre med at være en god webudvikler/webprogrammør. Men det er måske bare mig Smile

Det kan jeg godt forstå, men hvis du prøver det, så vil du opleve at blive massivt bedre til udvikling generelt!

Det kan jeg godt forestille mig. Nu har jeg godt nok ikke lige mod på at begive mig ud i sådan et projekt, men vil du ikke komme med et par eksempler på hvad man opnår ved det (i forhold til webudvikling)? Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:53

Hej Bendtsen !

Jeg kunne være meget interesseret i opgaven. Jeg er helt nystartet og har ikke nogen fede referencer endnu. Jeg ser dette som en mulighed for at kickstarte mig indenfor freelance webudvikler. Det betyder dog ikke at jeg ikke har programmeret hjemmesider før, for det har jeg i den grad, bare ikke noget kommercielt. Kun sjove ting til mig selv.

Jeg koder i php/MySQL, så hvis du søger en .net skal du ikke henvende dig til mig. Jeg er som sagt webudvikler og er ikke den helt store designer, men jeg skal nok sørge for at få koblet den rigtige grafiker på sagen så dit site ser ud om du vil have det !

Det ville være fedt hvis du gad sende mig noget yderligere information, så kan vi tage en uddybende snak om opgaven.

Ser frem til at høre fra dig, da jeg synes projektet lyder super spændende!

Venlig hilsen

Mathias Bak

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 10:23

Heh Mathias

php/MySQL er sikkert fint, har ikke det store indblik i denne side af sagen, det er jo derfor jeg søger en der kan hjælpe mig med dette :)

Til alle der har sendt mig en PB, eller oplyst deres mail adresse her i tråden, vil i modtage en detaljeret projekt beskrivelse, forventer det bliver i slutningen af denne uge.

Hvis der er flere der er interesseret er i stadig mget velkomne til at skrive til mig.

Bendtsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 11:40

Hej Alle

Får flere og flere henvendelser, hvilket er super - vil blot lige nævne at inden jeg kan sende en projekt beskrivelse i detaljer vil i modtage en hemmeligholdelses aftale som bedes underskrive - når jeg modtager denne retur i underskrevet stand modtager i projekt beskrivelsen - mere så vi har alt det formelle i orden :)

Håber i har forståelse for dette.

Bendtsen

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:45

Anders Hyldig:
Når jeg siger, at jeg er god til begge dele er det med henblik på forholdsvist jordnære projekter - eksempelvis dette af trådstarter. Man kan jo også godt være en god fodboldspiller uden at spille i de største ligaer Smile

Okay, nu forstår jeg det du definerer god, som det niveau du er på, og selvom langt største-delen af it-professionelle er på et væsentligt højere niveau.
Min personlige mening, er selvfølgeligt bare at det ikke giver fornuft at snakke om at man er god til fodbold, når man render rundt i røven af 4. division.

Anders Hyldig:
Det kan jeg godt forestille mig. Nu har jeg godt nok ikke lige mod på at begive mig ud i sådan et projekt, men vil du ikke komme med et par eksempler på hvad man opnår ved det (i forhold til webudvikling)?

Det der sker når man skriver en kompiler, er at man bliver fortrolig med rigtigt mange teknikker, algoritmer, samtidigt med, at det træner ens evne til at tænke abstrakt.
Det er lidt ligesom vægttræning og basketball, hvis man er stærk og kan hoppe højt, ja så er det en fordel.

Nu er det at skrive en compiler ikke den eneste måde at lave udviklingsmæssig vægt-trænning, der er også rigtigt meget at hente ved at lærer et nyt sprog, gerne af en type man ikke kender i forvejen f.eks. funktionel, prototype-baseret, logik-programmering etc.
Hver eneste gang jeg har lært et nyt sprog, er jeg blevet bedre til de andre jeg kunne i forvejen!

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)