Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fastfood! Sundt, smart og lækkert!

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 03:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Tør jeg så spørge, hvem der spiser pizza?

Nu har det ik noget med din kommentar at gøre, men sådan der siger mange ofte, men når tingene så bliver realiseret, så viser det sig gang på gang, at folk bare ik vil betale prisen... 

De nævnte pizzaer koster jo væsentlig over, hva en "standard" pizza gør, og så er spørgsmålet, om prisen er attraktiv i forhold til det segment, som en banegård "rush hour" placering indeholder...

Igen tjek KBHs hovedbanegård, og du vil se en sjov tendens som tidligere skrevet...

Såfremt vi ellers kan blive enige om, at Hr & Fru Danmark er de gennemsnitlige og "mainstream" danskere, så er det primært ikke disse, der spiser pizza. Jeg siger ikke, at folk der spiser pizza er mærkelige - jeg spiser da også selv pizza engang imellem -men ophold dig på et pizzaria i et par timer, så vil du hurtigt kunne se hvad jeg mener.

Selvom det rigtig nok næsten er en sjældenhed, at sådan en form for anerkendelse rent faktisk bliver levet ud, når idéen er realiseret, så mener jeg det trods alt. Nu tager vores lokale pizzaria 55,- kroner for en almindelig pizza, så jeg håber da inderligt ikke, at sådan en "sund" pizza skulle gå hen og koste væsentligt mere. Så er vi da hvert fald ude i nogle ekstreme priser for fast food Smile 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:30

Anders Hyldig:

Såfremt vi ellers kan blive enige om, at Hr & Fru Danmark er de gennemsnitlige og "mainstream" danskere, så er det primært ikke disse, der spiser pizza. Jeg siger ikke, at folk der spiser pizza er mærkelige - jeg spiser da også selv pizza engang imellem -men ophold dig på et pizzaria i et par timer, så vil du hurtigt kunne se hvad jeg mener.

Kender nu flere pizzaria ejere, og deres fortælling er nu simple. Den typiske kunde i butikken er unge mennesker 13-30 år, mens dem som de levere ud til, er både unge men os den ældre generation... Så jeg vil mene, at en mainstream dansker er kunderne i et pizzarier på den ene eller anden måde. Det er dog nok primært 13-50 år, som generere den største omsætning...

Anders Hyldig:

Nu tager vores lokale pizzaria 55,- kroner for en almindelig pizza, så jeg håber da inderligt ikke, at sådan en "sund" pizza skulle gå hen og koste væsentligt mere. Så er vi da hvert fald ude i nogle ekstreme priser for fast food Smile 

Det er vel nemt at regne ud... Hvis råvarerne koster det dobbelte til det tre dobbelte, fordi de er økologiske, så giver salgsprisen vel 70-100 kr alt efter fyld...

Sagde allerede fra start, at sådan et koncept ik høre hjemme på f.eks en banegård, da det er nemme mellemmåltider der sælger der, og ik en frokost eller aftensmad...

Fra Middelfart
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 06:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu har jeg læste tråden og er simpelthen nød til at komme med en kommentar.

Jeg sælger fast food til daglig og er vokset op i branchen, så uden at lyde for smart, vil jeg mene at jeg ved lidt om det her.

For det første, mange mennesker efterspørger sundt fast food, men når de har muligheden, køber de det altså ikke. I manges bevisthed forbinder de bare ikke fast food med noget sundt og derfor er deres forventninger bare ikke sund mad når de går ind sådanne steder.

Yderliger er der prisen, jeg ved godt hvad øko. vare koster i forhold til alm vare og vil du have en bruttoavance du kan leve af, ja så skal du godt nok have en "hamper" pris for dine vare, og det tror jeg simpelthen ikke folk vil betale. Sorry det er ikke for at skyde din ide ned.

Måske kan det gå meget få steder i Kbh eller lign. i starten, og så skal du ligge planerne om "flere" steder på hylden i nogle år, for det tager lang tid at ændre folks vaner og måder at tænke på.

Jeg har en forretning langs motorvejen og der komme alle slags mennesker, og jeg har prøvet mange ting af, i troen på at nu var danskerne klar til at spiser anderledes, men nej, det sælger bare ikke.

Hilsen Mette

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:28

Hvis jeg skulle have alternavtiv til pizza køber jeg altid de der Handy`s.

De er billige (meget billige)

de smager af noget

Mætter fornuftigt

Mange varianter

Jeg tror heller ikke du skal over de 50,- for fast food.

Der er mange fast food vare mellem 30-50 kr så nok der prisen skal holdes.

Tror ikke danskerne vil betale meget for "hurtigt" mad.

Folk betaler gerne for kvalitet i hjemmet, men tvivler på de gør i farten.

En hot dog er nemog tager 2 minutter og så videre. Billig og hurtig

Mikkel

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 08:16

Når jeg vælger et hurtigt mellem måltid skal du tænke hvad tænker en sundheds fanatiker , skal have sammenblanding sund uden fedt smør der er pizza i et alternative det har et image som et usund kost med hvidt brød derved skal du flytte folks , hvad de tænker normalt oppe i hovedet hvad pizza står for , dette er ikke let og simpelt , derved vil jeg mene ,det er mere simpelt at opbygge et navn omkring nogle sunde sandwich , da der ikke skal opbygges det samme brand omkring dette navn , da det , sund til ligger naturligt til dette tilvalg i stedet for det usunde valg .

Med har du vis du har en tålmodighed og hård markedsføring kanal kan dette , produkt godt blive en ,succes .

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 08:41

mss:

Nu har jeg læste tråden og er simpelthen nød til at komme med en kommentar.

Jeg sælger fast food til daglig og er vokset op i branchen, så uden at lyde for smart, vil jeg mene at jeg ved lidt om det her.

For det første, mange mennesker efterspørger sundt fast food, men når de har muligheden, køber de det altså ikke. I manges bevisthed forbinder de bare ikke fast food med noget sundt og derfor er deres forventninger bare ikke sund mad når de går ind sådanne steder.

Yderliger er der prisen, jeg ved godt hvad øko. vare koster i forhold til alm vare og vil du have en bruttoavance du kan leve af, ja så skal du godt nok have en "hamper" pris for dine vare, og det tror jeg simpelthen ikke folk vil betale. Sorry det er ikke for at skyde din ide ned.

Måske kan det gå meget få steder i Kbh eller lign. i starten, og så skal du ligge planerne om "flere" steder på hylden i nogle år, for det tager lang tid at ændre folks vaner og måder at tænke på.

Jeg har en forretning langs motorvejen og der komme alle slags mennesker, og jeg har prøvet mange ting af, i troen på at nu var danskerne klar til at spiser anderledes, men nej, det sælger bare ikke.

Hvor nice at der er en der vil bekræfte, det jeg skrev ;D
Så virker jeg ik bare som MR NEGATIV ;D

5 x StarStarStarStarStar

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har nu læst dit idégrundlag igennem, men synes ikke der er noget revolutionerende i forhold til hvad andre har tænkt før eller delvist udfører nu.

De største udfordringer i konceptet er økonomien, herefter kundesegmentet og sidst udvalget. Og ved en hurtig gennemgang så vil en SWOT analyse "sænke" konceptet.

Hvis du så alligevel ønsker at "bevise" det modsatte, så er der for mig at se kun 1 vej frem og det er at du selv åbner 1 eller 2 af den type steder og så ved dokumenteret succes laver et franchise koncept.

Skulle du ikke have økonomi til det, så kan du arbejde på en anden mulighed.

Den anden mulighed er, at du præsenterer konceptet til supermarkeder som et dybfrost koncept, men der er konkurrencen nok for hård og det er ikke sikkert at økologisk dybfrost har et marked.

Folk der spiser fastfood er sjældent dem der samtidig spiser økologisk, så der er allerede et modsætningsforhold, som kan være dyrt at forsøge at ændre.

Du kunne også udvikle et koncept som du sælger til eksisterende pizzabutikker med en form der bager dine pizza størrelser der passer til bakker du har patenteret - eller endnu bedre sørg for at udvikle dine bakker og så sælg disse til pizzabutikkerne. Hvis det er det rigtige koncept, så tjener du flere penge på det end du nogensinde ville kunne komme til på butikker.

TetraPak har tjent mange penge på mælkekartoner. Alle der har forsøgt anden emballage har fejlet.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:31
Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 147
Fra  Brickmedia Skrevet kl. 10:29

Spændende koncept. Men går det? Bare salater ... Jeg ved godt udvalget er stort, men alligevel! lyder virkelig spændende ...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:32

Morten Hyldgaard:

Spændende koncept. Men går det? Bare salater ... Jeg ved godt udvalget er stort, men alligevel! lyder virkelig spændende ...

De har mega succes i USA, og der er kommet et lignende koncept i England med ligeså stor succes... Så spørgsmålet er vel blot de rette råvarer, og at det hele holdes på et okay pris niveau...

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)