Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fastfood! Sundt, smart og lækkert!

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 147
Fra  Brickmedia Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tumler med en idé! Så jeg ville da gerne ha' lidt input. Og undersøge markedet! 

Planen er at konceptet skal være så simpelt at det skal kunne opstartes flere steder. 

Hvad tænker i? 

se grundidé her:
www.hyldgaards.dk/businessplan_idegrunlag.pdf

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:42
Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 09
Fra  Brickmedia Skrevet kl. 00:45

Tak for dit svar, men jeg søger input til min egen idé ... 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten Hyldgaard:

Tak for dit svar, men jeg søger input til min egen idé ... 

Nu var det os ment som inspiration...

Men din ide har flere problemer...

• Pizza som fastfood på travle steder holder ik! De er ganske enkelt for uhandy
  • Pizza er enten god italiensk eller billig "dansk" pizza. Det er de færreste, som tænker over økologi eller andet... De vælger ud fra smagen
  • Du kan ik sælge det som fastfood. Hvis du vil sælge det travle steder, så skal det gå hurtigt! Folk venter ik 20 min på, at deres pizza er bagt færdig. Derfor taber du alt for mange kunder der.
    Og varme dem på forhånd bliver en trist affair...
  • Salater vinder frem, men det er svært at sælge en Pizza & Salat bar... Konceptet matcher ik. Budskabet er svært at sælge, og du vil derfor tabe mange på gulvet. Overvej evt det amerikanske salat koncept, som jeg ik kan huske navnet på. De er blevet mega store de sidste par år, og sælger sig kun på mix selv salat, og gode sunde dressinger!

Fra København
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 00:56

SubWay, sundt?  Vi kan også bare kalde det "mindre usundt", men det er selvfølgelig relativt i forhold til hvad der ellers er på kostprogrammet.

Husk iøvrigt at der gentagne gange med disse typer kæder har være stor forskel på kvaliteten af råvarer, variende fedtindhold m.v. imellem hver enkel restaurant, på trods af at det er et "standard-koncept". Iøvrigt har alle uvildige målinger jeg har set "sjovt nok" påvist højere indhold end det angivne. (men der kan man altid skylde skyden på at det er servicemedarbejderen som har trykket for meget mayonaise ud) :P

Anywayz, fx deres fedtfattige subs er udelukkende på lyst eller hvede brød, ernærings og energi fordeling ej heller optimal. Men det ser da flot ud på billederne og lyder sundt, og er vel også fint hvis alternativet er en BigMac eller Dominos.

Næh, lav et koncept med 100% økologiske råvarer, udelukkende højeste kvalitet (såsom solmodnet frugt & grønt - ikke modnet i bilkas varelager). Groft fiberrigt brød, og i det hele taget fornuftige ingridienser.  Så er jeg og mange andre sikkert klar, spørgsmålet er så om det kan standardiseres og om forbrugerne i disse tider er klar til at betale det dobbelte for noget ordentligt...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:01

Lars Meyer:

SubWay, sundt?  Vi kan også bare kalde det "mindre usundt", men det er selvfølgelig relativt i forhold til hvad der ellers er på kostprogrammet.

Sorry fik ik skrevet i forhold til de andre alternativer, som du selv nævner...

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 09
Fra  Brickmedia Skrevet kl. 01:06

Har du læst min idé? 

Mine pizza'er er ikke uhandy! Det kan du læse i min idébeskrivelse!
Jeg tror ikke på at danskere ikke vælger ud fra økologi og sundhed. I hvertfald ikke hvis de har muligheden.
Hvis du giver en pizza i str. 15x19cm 20 minutter i en pizzaovn så blir' den vist lidt sort tror du ikke? Det tager ikke mere end 7-8 minutter.

Fra København
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 01:17

Jeg tror nu godt at idéen om økologisk pizza kan sælges og virke, hvis man formår at bringe budskabet ud. Dog tror jeg det skal placeres i befærdede områder i de største byer her i landet, ellers er målgruppen simpelthen for lille til sådan en niché her.

Men jeg sidder stadig med tanken: Hvordan laver du en SUND pizza (og kan den så overhovedet kaldes en pizza mere, og ikke bare en sandwich, brød med fyld)?
For mig at se er en sund pizza, en pizza uden alle ingredienserne, mere eller mindre, men jeg vil meget gerne blive klogere på hvordan man gør, for det har jeg ikke hørt om. 

I mit hovedet gør man følgende for at pizza'en skal blive sund fra en alm. pizzaria idag:
- Fjern osten
- Fjern brødet
- Fjern kødet
- Spis evt. salaten der er på (som så sikkert er den kedeligste iceberg eller kinakål salat uden nogen form for næring overhovedet). 

Man kunne også bare lade være med at købe pizzaen :P

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 09
Fra  Brickmedia Skrevet kl. 01:18

Hovsa, det lød vist lidt surt. Det var ikke meningen :) 

I øvrigt så tror jeg at pizza'erne skal ha' et andet navn. For det er jo ikke en pizza i den forstand.
Den er ikke rund, men firkantet. Den har en hel anden størelse. Den er sund! Groft brød og sunde grøntsager. Indeholder ikke store mængder olie fra peperoni og bacon osv.

Så jeg skal overveje at sælge det under et andet navn end pizza.  

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:19

Morten Hyldgaard:

Har du læst min idé? 

Ja det har jeg, og her i DE har der været forsøgt et lignende koncept, som fejlede... Så du kan tage de ting til efterretning, som jeg skrev, for kender ejeren, og det var problemerne de havde...

Morten Hyldgaard:

Mine pizza'er er ikke uhandy! Det kan du læse i min idébeskrivelse!

I forhold til en sandwich eller burger, så er den altså... Og det er vel den kundegruppe, du vil forsøge at vinde, ellers giver placeringerne mm ik mening...

Morten Hyldgaard:

Jeg tror ikke på at danskere ikke vælger ud fra økologi og sundhed. I hvertfald ikke hvis de har muligheden.

Når de ser prisen vs McD, Burger King, Sandwichbarer mm så vælger de fra... Det er altså mellemmåltider, som du vil servere ik aftensmad eller frokost...

Morten Hyldgaard:

Hvis du giver en pizza i str. 15x19cm 20 minutter i en pizzaovn så blir' den vist lidt sort tror du ikke? Det tager ikke mere end 7-8 minutter.

Du er der andre forberedelser ved pizza end blot bagningen... Bunden skal være klar, flydt skal på, bestilling osv... Så kan du gøre det under 20 min i Rush Hour, så tror jeg du skal være glad...

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)