Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmark øger kontrol med pakker

Side 3 ud af 7 (69 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var om  ikke noget dejlig læsning? Men jeg er bange for at PDK forsat vil have nogle sælgere der vil rende rundt og lave aftale om b2c til fordelagtige priser. Jeg tror endnu ikke at den vil ramme på den måde at vi vil se lige vilkår alle steder i landet, men det er pure postulat, og min teori bygger blot på hvad man hører udenbys.

Men fedt at se at din endelig er ved at tage kampen mod de såkaldte "badseeds" rundt om i landet,.

Mvh - Benjamin

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 17:39

I forrige uge kørte den samme diskution her på Amino omkring, hvordan nogle websites "snyder" deres konkurrenter ved at sende privatpakker som erhvervspakker. En del mente, at det ligefrem skulle op i pressen, i Basta på TV2 m.v.

Men faktum er, at hvis en erhvervsdrivende vælger at sende en privatpakke via. Postdanmark som erhvervspakke, er det en sag mellem erhvervsdrivende og leverandør (i dette tilfælde Postdanmark). Så længe den erhvervsdrivende så husker at afregne moms på opkrævning af fragten hos sin egen kunde (og ikke opkræver fragten momsfrit, som man ville gøre, hvis man benyttede privatpakkelabels fra Postdanmark) er det heller ikke SKAT's anliggende, da de ikke snydes, men tvært i mod får flere penge i kassen, hvis den erhvervsdrivende vælger at "snyde" med pakkesedlerne.

Om der er tale om god moral eller ej i forhold til konkurrenterne ved dette "snyderi" kan vi nok ikke være i tvivl om. Men det må være et anliggende mellem Postdanmark og Kunde, og samtidig være den ene parts ansvar at opfylde kontrakten, samt den andens ansvar at holde opsyn med dette.

At Postdanmark så ejes af Posten Norden, som igen ejes af 60% af de svenske skatteydere, og 40% af de danske skatteydere, er jo så en anden ting, samt at det derfor er skatteyderne, der betaler regningen......

Men uanset hvad, vil jeg mene, at den eneste måde Postdanmark kan rette op på dette er, hvis alle erhvervspakke-labels skal genereres igennem Webpack, som så skal kræve indtastning af CVR-nummer. Men mon ikke dette besvær blot udhule de 20-30 kroner man sparer pr. pakke?

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 20:15

Hejsa

Kan du linke til den diskussion - jeg kan ikke finde den igennem søgning.

Søren

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 15:29

http://www.amino.dk/forums/t/77384.aspx?PageIndex=4

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Tilmeldt 13. Aug 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 06:29

Vi skal lige have en mente her !!

GLS og GLS Pakke Shops er 2 forskellige afdelinger.

Pakker sendt med GLS havner direkte hos kunderne.

Pakker afsendt fra Pakke Shops havner altid hos en anden Pakke Shop

Der er ikke samkørsel mellem disse 2 afdelinger.

Akkurat som Post Danmarks samarbejdspartnere der kører hver deres spor.

Alle pakker som sendes med gls køres i samme bil som alle andre pakker.

dvs der ikke er seperate biler til pakkeshps pakker hvis man tror det.

kan være jeg har misforstået Lanther formulering

mvh 

kenneth

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:08

kennethao:

Alle pakker som sendes med gls køres i samme bil som alle andre pakker.

dvs der ikke er seperate biler til pakkeshps pakker hvis man tror det.

kan være jeg har misforstået Lanther formulering

mvh 

kenneth

Rigtig, når man taler om yderområder, men der er stadig en opdeling, idet pakker til Pakke Shops afleveres direkte til Pakke Shops og alle andre pakker køres direkte til kunder efter aftalen.

Jeg tvivler på, man blander disse pakker sammen, for hvem skal afgøre om en pakke er privat eller firma.

mvh  Geeked

Tilmeldt 13. Aug 07
Skrevet kl. 10:12

i region 80 som er århus køre man ikke efter det system 

alle pakker sorteres ud til turene og kommer med samme bil om det er århus midt by eller djursland

det eneste der køres seperat er expres pakker der skal leveres inden 9.30

kenneth 

Tilmeldt 13. Aug 07
Skrevet kl. 10:14

og Lanther du som er pakkeshop ejer burde da videre at pakkeshop pakker er markeret med netop pakkeshop

kenneth 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 10:15

kennethao:

i region 80 som er århus køre man ikke efter det system 

alle pakker sorteres ud til turene og kommer med samme bil om det er århus midt by eller djursland

det eneste der køres seperat er expres pakker der skal leveres inden 9.30

kenneth 

Det afhænger vel af, hvor meget plads der er på bilerne i en rute.

Derimod tvivler jeg stadig på, at har en virksomhed en erhvervsaftale og sender en pakke til en privat adresse, sorteres den over i en Pakke Shops.

mvh  Geeked

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 10:17

kennethao:

og Lanther du som er pakkeshop ejer burde da videre at pakkeshop pakker er markeret med netop pakkeshop

kenneth 

Netop og jeg får da også kun pakker fra andre Pakke Shops og aldrig fra GLS erhverv.

mvh  Geeked

Side 3 ud af 7 (69 indlæg)