Det var om ikke noget dejlig læsning? Men jeg er bange for at PDK forsat vil have nogle sælgere der vil rende rundt og lave aftale om b2c til fordelagtige priser. Jeg tror endnu ikke at den vil ramme på den måde at vi vil se lige vilkår alle steder i landet, men det er pure postulat, og min teori bygger blot på hvad man hører udenbys.
Men fedt at se at din endelig er ved at tage kampen mod de såkaldte "badseeds" rundt om i landet,.
I forrige uge kørte den samme diskution her på Amino omkring, hvordan nogle websites "snyder" deres konkurrenter ved at sende privatpakker som erhvervspakker. En del mente, at det ligefrem skulle op i pressen, i Basta på TV2 m.v.
Men faktum er, at hvis en erhvervsdrivende vælger at sende en privatpakke via. Postdanmark som erhvervspakke, er det en sag mellem erhvervsdrivende og leverandør (i dette tilfælde Postdanmark). Så længe den erhvervsdrivende så husker at afregne moms på opkrævning af fragten hos sin egen kunde (og ikke opkræver fragten momsfrit, som man ville gøre, hvis man benyttede privatpakkelabels fra Postdanmark) er det heller ikke SKAT's anliggende, da de ikke snydes, men tvært i mod får flere penge i kassen, hvis den erhvervsdrivende vælger at "snyde" med pakkesedlerne.
Om der er tale om god moral eller ej i forhold til konkurrenterne ved dette "snyderi" kan vi nok ikke være i tvivl om. Men det må være et anliggende mellem Postdanmark og Kunde, og samtidig være den ene parts ansvar at opfylde kontrakten, samt den andens ansvar at holde opsyn med dette.
At Postdanmark så ejes af Posten Norden, som igen ejes af 60% af de svenske skatteydere, og 40% af de danske skatteydere, er jo så en anden ting, samt at det derfor er skatteyderne, der betaler regningen......
Men uanset hvad, vil jeg mene, at den eneste måde Postdanmark kan rette op på dette er, hvis alle erhvervspakke-labels skal genereres igennem Webpack, som så skal kræve indtastning af CVR-nummer. Men mon ikke dette besvær blot udhule de 20-30 kroner man sparer pr. pakke?
Alle pakker som sendes med gls køres i samme bil som alle andre pakker.
dvs der ikke er seperate biler til pakkeshps pakker hvis man tror det.
kan være jeg har misforstået Lanther formulering
mvh
kenneth
Rigtig, når man taler om yderområder, men der er stadig en opdeling, idet pakker til Pakke Shops afleveres direkte til Pakke Shops og alle andre pakker køres direkte til kunder efter aftalen.
Jeg tvivler på, man blander disse pakker sammen, for hvem skal afgøre om en pakke er privat eller firma.