Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmark øger kontrol med pakker

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Post Danmark sender i begyndelsen af næste uge et brev til deres erhvervskunder om at undgå fejl i opdelingen af erhvervs- og privatpakker. 

Det betyder, at en del pakker sendes til forkerte takster og i strid med aftalen med Post Danmark. Kontrollen med pakkerne vil derfor blive skærpet.

FDIH er tilfreds med initiativet, da vi har drøftet problemet med Post Danmark. Når enkelte firmaer udsender privatpakker som erhvervspakker, giver det ulige konkurrencevilkår i forhold til dem, der overholder de indgåede aftaler.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15007
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:56

På tide, at de tager lidt ansvar... Så endelig en positiv udmelding fra PD (normalt er det jo bare portoforhøjelser Confused)...

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:29

SCANDIEURO:

Så kan det være KIM fra BILLIGPAKKEPOST bliver glad...

Han er vinderen i det her spil... ;D

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:47

LANTHER:

Lige børn leger nu bedst og nogle netshops har været meget for dygtige i forhold til andre.

Eller udnyttet manglende kontrol fra PDs side...

LANTHER:

Måske er det jeres egen skyld, for der manglede ingen forklaringer, hvis Post Danmark læser med her på Amino, som de kan finde på nettet.

Vi bruger UPS, så det er kun en god ting for os ;D

Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 11:19

Endelig gør Post Danmark noget fornuftigt.

De misbruger sit monpolignende status / monopol og sikrer ikke ligeværdige konkurrencevilkår. SÅ DET VAR PÅ TIDE.

Er der nogen som får brug for ny pakkedistributør, så kan CS Logistics tilbyde distribution af B2C pakker til meget attraktive priser.

RING ELLER SKRIV.

Min e-mail er ki@cslogistics.dk og telefon 27834402.

Med venlig hilsen

Karsten Ipsen

CS Logistics

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:09

LANTHER:

Når liberaliseringen slår igennem i Danmark, vil der nok ske store ændringer.

Pakke Shops er ene og alene et alternativ til momsfrie pakker som Post Danmark har tilladelse til.

Hvorfor EU tillader momsfrie pakkeforsendelser til et statsmonopol ved jeg ikke, men det er ikke fair over for andre aktører.

Fri konkurrence kvæles snart, hvis EU og Danmark ikke tager sig sammen og giver alle frie hænder.

Bare til info, så er problemet stort set det samme i alle lande i EU... Alle nationale postvæsner er momsfritaget, hvorimod alle andre selskaber skal opkræve moms på samtlige forsendelser!

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:47

SCANDIEURO:

Post Danmark sender i begyndelsen af næste uge et brev til deres erhvervskunder om at undgå fejl i opdelingen af erhvervs- og privatpakker. 

Det betyder, at en del pakker sendes til forkerte takster og i strid med aftalen med Post Danmark. Kontrollen med pakkerne vil derfor blive skærpet.

FDIH er tilfreds med initiativet, da vi har drøftet problemet med Post Danmark. Når enkelte firmaer udsender privatpakker som erhvervspakker, giver det ulige konkurrencevilkår i forhold til dem, der overholder de indgåede aftaler.

Jeg er spændt på, hvordan de kommer til at praktisere det og hvilken betydning det får for os.. med andre ord om vi får en masse "uforskyldte" gebyrer pålagt, hvor vi ikke selv var klar over at vi snød.

Vi har rigtigt mange kunder som har webshops i fritiden hjemmefra - og når jeg får en bestilling, kan jeg jo ikke lige se, om firmaet er registret som virksomhed.. Jeg plejer bare at gå ud fra, at hvis de har udfyldt et firmanavn på bestillingen, så sender jeg som erhvervspakke. Men det kan jeg jo så ikke gøre mere, så jeg har to muligheder.. 

Bede om cvrnr ved bestillingen, hvilket jeg ikke vil, da det både er mere besværligt for kunden, ikke alle sidder lige med virksomhedens cvrnr ved hånden (hvis det fx er en stor virksomhed) og det kan sende det forkerte signal, at vi ikke vil have kunder som ikke har cvr nummer.-. så at bede kunden om det under bestilling i webshoppen, det er udelukket.

Anden mulighed er, at jeg selv tjekker om firmaet er registreret på cvr.dk.. Men hvad så hvis det fx er et helt nyt firma, som ikke har fået cvrnr endnu? Eller hvis de har fået cvrnr fornylig og ikke har registreret sig som virksomhedsadresse på posthuset? Eller hvis firmanavnet er rigtigt, men de vil have sendt pakken til anden adresse - hvor skal jeg så vide fra, om den adresse er fx firmaets lager eller ejerens privatadresse?

Så er spændt på at se, om vi nu skal til at bøvle med at bevise, at pakkerne er til erhverv.

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 21:00

Hvis I som kontokunde hos Postdanmark læser det brev igennem, som sandsynligvis er kommet en af de seneste dage, vil det fremgå, at gebyret for forkert håndtering af pakkerne er 100 kr. pr. dag, hvor man laver den forkerte sortering.

Dette kan tolkes på forskellige måder, men en af dem er, at du bliver faktureret 100 kr. pr. dag, du sorterer forkert. Dvs. hvis du sender 100 forkerte pakker om dagen, koster det dig 100 kr. pr. dag i gebyr. Sender du 2 pakker forkert koster det også 100 kr. pr. dag. Derved skabes der stadig forskel mellem mindre og større butikker.

Jeg synes i hvert fald, at det er en noget mærkelig opgørelse af gebyret, at beregne det pr. dag, da ovenstående nok er den mest logiske forklaring.

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:16

Hvis du dagligt sender EDI-filer til post danmark, kommer der ikke ekstra gebyr på.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:45

Helle - houseofkids.dk:

Hvis du dagligt sender EDI-filer til post danmark, kommer der ikke ekstra gebyr på.

EDI-filer...hvad er det nu lige det er?!

Vi bruger webpack, så vi logger på webpack via postens hjemmeside og printer ud derfra..

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)