hvorfor de kommer med på de normale ture er jo fordi den tur betjener de pakkeshops der nu engang ligger på den tur om det er leveringer eller afhentninger
jeg har været med fra starten og det er det sammen kolding taastrup århus og alle andre regioner
pakkeshop konceptet er skam fint men det blomste ikke mere hvis man ikke gør som i tyskland og ændre i konceptet
Når liberaliseringen slår igennem i Danmark, vil der nok ske store ændringer.
Pakke Shops er ene og alene et alternativ til momsfrie pakker som Post Danmark har tilladelse til.
Hvorfor EU tillader momsfrie pakkeforsendelser til et statsmonopol ved jeg ikke, men det er ikke fair over for andre aktører.
Fri konkurrence kvæles snart, hvis EU og Danmark ikke tager sig sammen og giver alle frie hænder.
Bare til info, så er problemet stort set det samme i alle lande i EU... Alle nationale postvæsner er momsfritaget, hvorimod alle andre selskaber skal opkræve moms på samtlige forsendelser!
Lige omrkring GLS pakkeshops. Når vi booker en pakke til pakkeshops skal vi angive pakkeshoppens adresse, og klikke af at det er en pakkeshop. Det er dermed os som afsender der bestemmer om det er pakkeshops forsendelser. Den bil som kommer og henter hos os, har også pakker med til vores lokale pakkeshops. Meget naturligt da de også ligger på samme rute.
Omkring Pos danmark, så glæder det os rigtig meget. Vi har tidligere haft kunde forespørgsler som ønskede at vi skulle sende alt med Post DK erhverv. Det har vi afslået, og dermed muligvis tabt nogle kunder på den konto. Vi bruger faktisk meget sjællendt post dk erhverv. Da vi jo så ligeså godt kan sende med GLS som altid er billigere.
MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS
men når det så er sagt så skal Gls også selv ændre i deres koncept inden fra.
ellers bliver det det samme om monopolet er brudt eller ej
kenneth
Jeg kan ikke forstå hvorfor i siger der er 25 % moms forskel, hvis man har en erhvervsaftale og med 2009 priser kostede en pakke 60,00 + moms og eller 75,00 uden moms... hvad er så forskellen eller er det mig som har misforstået noget..
Når Post Danmark kan benytte priser uden 25% moms, er det svært for andre aktører at tjene penge.
25% er jo rigtig meget i forskel, når vi taler private pakker..
Jeg kan ikke forstå hvorfor i siger der er 25 % moms forskel, hvis man har en erhvervsaftale og med 2009 priser kostede en pakke 60,00 + moms og eller 75,00 uden moms... hvad er så forskellen eller er det mig som har misforstået noget..
Der er en ret stor forskel - nemlig i hvordan virksomheden bogfører den fragtindtægt de får fra deres kunder ved hver ordre. Hvis de sender privatpakker med post danmark er det momsfrit - og hvis det er erhvervspakke eller andet fragtfirma (eks GLS) så skal der moms med i det beløb som kunden betaler for fragten. Dvs. at netbutikken skal bogføre momsen af den fragtindtægt der har været. Det skal de ikke hvis det er en momsfri privatpakke.