Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd vedr. revisor som nystartet firma

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Da jeg har startet firma op, fik jeg udtrykkeligt af vide fra min bank at jeg burde få en revisor til at starte med og at det var et dumt sted at spare.

Mit firma er kun et enkeltmands firma, og jeg starter op med en opgave der udløser 50.000 kr før skat - jeg har ingen udgifter ved firmaet ved opstart.

Jeg vil skyde på jeg kommer til at tjene mellem 100-200.000 mere i løbet af resten af året

Vil i anbefale en revisor til ovenstående - og hvad skal jeg regne med at komme af med, for en god fornuftig revisor der er holdbar ?

Tusind tak for eventuelle svar,

mdn

Med venlig hilsen,

Mik - mdn@billigeprototyper.dk 

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 506
Skrevet kl. 13:17

Jeg vil anbefalde at du tager fat i en virksomhed som vores, du tag kontakte mig på 53566382

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:35

Det er meget svært at sige. Kommer an på mange ting.

Skal revisoren lave:
- Bogføring?
- Regnskab - virksomheden + privat?
- Skal du have rådgivning?
- og 117 andre ting..

I mange tilfælde er en revisor ikke nødvendigt, men hvis du ikke har forstand på bogføring, regnskab og skatte reglerne, er en revisor hurtig tjent hjem.

Fra København
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:44

Først og fremmest, tak til jer begge to. Jeg har været inde på jeres udemærkede hjemmeside på Green Business og forespurgt et tilbud.

Og ja, det kommer an på hvad der skal laves, - og der er jeg jo lidt på bar bund endnu da jeg ikke helt er klar over omfanget.

Det jeg kan forestille mig er at få rådgivning og hjælp til:

Hvordan jeg bedst muligt bruger de penge jeg har på min erhvervskonto, istedet for blot at hive dem ud til min privatøkonomi: eks. kan det betale sig at investere noget i aktier?

Rådgivning omkring hvad og hvordan jeg kan eks. købe en bærbar til forretningen, og køre min telefoni samt internet og andre ting over firmaet

Rådgivning omkring det "generelle" - moms regnskab, fakturering af opgaver, betaling af skat - altså "grønne ting"

Rådgivning omkring privat økonomi kunne eventuelt også indgå som en del af den samlede pakke.

Håber det gør sagen lidt nemmere!

/Mdn

Med venlig hilsen,

Mik - mdn@billigeprototyper.dk 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:47

Hej!

Du er velkommen til at kontakte os enten via mail info@ppconsult.eu eller PB.

/peter

Fra København
Tilmeldt 24. Nov 06
Indlæg ialt: 235
Fra  www.catertrader.dk Skrevet kl. 14:11

Hej.

Din bank har ret i, du har behov for en god revisor.

Hvis du bor i københavns området, kan jeg anbefale AB Revision (ligger på amager) De er ikke de billigste, men de er meget dygtige, og jeg har kun positive erfaringer med dem

www.catertrader.dk - udstyr til cafe, grill, pizzaria, restaurant mv.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:22

mdn:

Hejsa,

Da jeg har startet firma op, fik jeg udtrykkeligt af vide fra min bank at jeg burde få en revisor til at starte med og at det var et dumt sted at spare.

Mit firma er kun et enkeltmands firma, og jeg starter op med en opgave der udløser 50.000 kr før skat - jeg har ingen udgifter ved firmaet ved opstart.

Jeg vil skyde på jeg kommer til at tjene mellem 100-200.000 mere i løbet af resten af året

Vil i anbefale en revisor til ovenstående - og hvad skal jeg regne med at komme af med, for en god fornuftig revisor der er holdbar ?

Tusind tak for eventuelle svar,

mdn

Hej

Når du nævner revisor, skal du være opmærksom på begrebet revisor, idet dette ikke er beskyttet titel, hvorimod statsautoriseret eller registreret revisor er beskyttede tiltler.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:35

Hej

I'vrigt kan jeg da også tilbyde min assistance Cool

Hilsen

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:36

Om du har brug for en revisor (og i givet fald, om det nødvendigvis skal være en registreret eller statsautoriseret) eller ej, afhænger både af din virksomhedsøkonomi - som du beskriver er ret enkelt - men også af din privatøkonomi: Har du brug for rådgivningen, er pengene til en dygtig revisor med tjek på skattereglerne rigtig godt givet ud. Hvis du kikker dig omkring her på Amino, vil du kunne finde mange tråde, som ender med det samme: Husk at få en skriftlig aftale om, hvad det er, der skal laves og ikke laves, og hvad prisen er - og hvordan dit materiale skal afleveres, for at prisen holder.

Hvis du er i tvivl om det, herunder hvilke forventninger du kan have, og gerne vil tale med andre iværksættere (og mig) om emnet, er du velkommen på et af Regnskabsskolens gratis informationsmøder om økonomi og regnskab. Der er ikke flere ledige pladser på februarmødet på torsdag, men det haster måske ikke mere, end du kan vente til marts: http://regnskabsskolen.dk/ivkurser/infomode.

De bedste hilsner
Anette Sand
http://anettesand.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:41

mdn:
Vil i anbefale en revisor til ovenstående

Overvej en god bogholder fremfor en revisor. Du vil som ofte få et lige så godt resultat, som hvis du valgte en statsautoriseret eller registreret revisor og ofte til billigere penge.

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)