Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd vedr. revisor som nystartet firma

Side 4 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja...Tonny...du skal bare have det sidste ord.

Men indrømmet.....morsomt har det dog været, at følge jeres diskussion fra sidelinien.Yes 

Det er næsten som mand og kone.   HiHi!

/peter

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er helt på linje med Henrik og Anders: En god bogholder vil kunne gøre det. Nu er der en der siger BDO. Der er altså også nogle virksomheder som er for små til til de store revisionsfirmaer (har selv årelang baggrund fra samme firma). Det gælder også for det mindre revisionsfirma. Der er nogle kunder hvor tingene er for små til at det kan svare sig at tage det ind (gælder begge parter).

Det handler her om at vedkommende skal have en der kan styre de daglige bevægelser men der er ikke de store rådgivningsmæssige ting i det, og hvis der er så formår den gode bogholder at sige fra og evt. henvise til en person (revisor, advokat o.l.) som har den fornødne kompetence.

Hvordan ved man så om en bogholder er god ? Det handler om mavefornemmelse og om at se på hvad vedkommende har af erfaring m.v. Præcist samme spørgsmål kan man stille til en revisor.

Man hører faktisk flere skræmmehistorier om dårlige revisorer end om dårlige bogholdere. De såkaldte genoptagelsessager (op ad bakke sager) hvor en person er blevet ansat skønsmæssigt fordi der ikke er indleveret regnskab eller regnskabet er ufuldstændigt, ser jeg en del af og det skyldes som regel en tidligere "revisor" der ikke har lavet sit arbejde eller gjort det godt nok. Jeg mindes endnu ikke at have set noget tilsvarende hvor det skyldtes en dårlig bogholder. Blot lige lidt stof til eftertanke.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 4 ud af 4 (32 indlæg)