Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trustpilot ???

Side 20 ud af 21 (206 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Thomas, jeg nævnte blot Amazon fordi de er kendt som et af de firmaer der først og mest effektivt brugte brugeranmeldelser. Og nej, det er faktisk Amazon der sælger de fleste varer der - jeg tror du blander det sammen med eBay :)

Kunne bare se man kunne oprette sig som sælger derinde.. Men nej, vidste ikke hvem der solgte mest af brugerne vs. amazon. Kiggede bare på et par produkter som var fra sælgere og ikke amazon, og det var det jeg gik ud fra.  

At kunne modtage brugerkommentarer på dine websider og produkter i en webshop er ved at være standard i rigtig mange publicerings- og shopping-systemer. For 5-10 år siden ville du have haft ret - det var for dyrt og besværligt for små virksomheder at få den slags ting på sitet. Men det gælder ikke mere. I dag er det muligt, selv for de mindste shops. Og masser er da også begyndt at bruge det - bare som regele langt fra så effektivt, som det kunne gøres. Men faciliteten er der.

Problemet er bare at dem som snyder kunderne stadig ikke vil vælge at bruge et sådant system. Og kunderne vil  ikke automatisk tænke: Hov de har ikke et anmeldelses system, der tør jeg ikke handle. Altså, systemet er perfekt for dem der gør det godt og yder en god service, men for dem der ikke gør det er det nemt at undgå, uden at kunde tænker over det. 

Alle de undersøgelser jeg har set og hørt om peger entydigt på, at anmeldelser fra andre kunder gavner. Også selvom det er helt almindelige - ukendte, folk der anmelder. Så med al respekt, så er din egen oplevelse af det modsatte er ikke repræsentativ for det store flertal.

Hvorfor er det så at du så gerne ville se en statestik på at bruger kommentarer fra trustpilot gavnede på ens hjemmeside, som man kunne få ved abbonnement, når det åbenbart allerede er lavet en tilsvarende undersøgelse? Er heller ikke i tvivl om at det gavner at have kommentarer fra brugere, men alle har ikke samme moral som dig, og de frasorterer de dårlige anmeldelser hvis de selv skal stå for det. Det gavner stadigt, men hvor er troværdigheden og sikkerheden for forbrugeren?

Med kendte/ukendte anmeldere tænker jeg mere på dem der har anmeldelse via email. Der er det jo lidt mere sikkert hvis det er en kendt person der har givet en god anmeldelse, end Ulla fra Hjørring. Da man ikke ved om Ulla fra Hjørring´s anmeldelse er noget butiksindehaver selv har opdigtet. Ville være lidt mere risikabelt for en butik at snyde med en delvis offentlig person.

Synes der er lidt huller i begge systemer.

Tilmeldt 22. Oct 07
Skrevet kl. 20:11

hov, er vist lidt dårlig til at quote.. sry..:-)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved ikke hvad du snakker om at sikkerheden for bruger bliver større de tager både virksomheds og privat sider med som de siger er virksomheder sider hvor troværdigt er det?

Hvad med din sikkerhed hvorfor skal de have lov til at hugge dine kommentar, som med meget enkle ting kunne blive på din egne siden

Har du overhovedet fattet at noget det meste opstået lige nu er disse bedømme sider på søge bare Danmark der ca. det samme som der er  link kataloger, grunden er simple der findes folk uden moral der vil hugge hjemmesiders ejer kommentar, dette tyveri må simpelthen stoppes ved at forklare hvor meget de reelt hugger fra en og faktisk kan bruger kommentar bruges til at få første pladser på google da debat på din egne siden er af de vigtigste våben i at opnå første pladser dette ved disse service og lever derved højt på andres sider, dette åbenlyse tyveri, er der ikke mange der fatter hvad kan betyde for dig og din hjemmeside vis var på din hjemmesiden ellers ville du ikke skrive som du gør .

Husk du kan langt lettere følge op på evt. utilfreds kunder vis du laver  et forum på din egne siden.

Vis der opstår klage er det nødvendigt at linke til denne kommentar eller du må lave et billedet af den dog for at bevare troværdig er det bedste at linke til den , og vis på siden ved debat i et forum du tager klager seriøst , dog vis du begyndere at skrive inden på trustpilot.dk hvordan vil du lige kunne vise du har gjort noget.

Virker totalt umuligt med denne service og flere og flere opstår af denne slags service er det umuligt for dig at vide der er  kommet noget der skrives om din side for de retter jo ikke ligefrem henvendelse til dig, hvor troværdigt er det .

Derved kun en vinder det er dem tilbyder denne service for de var første med at starte nogle kommentar som du kunne have brugt, tvivler dog de betalere ekstra penge til dem der starter en debat altså vis en webshops linker til det mv. 

De er så uhæmmet frække at tage penge for noget som de stjæler fra webshops ejer og hjemmeside ejer  og for du kan få fuld udbytte skal du lige linke til dem så de får ekstra gevindste og oveni ja vis skulle kunne direkte skrive med klager skal man have betalt anonce hos dem hvor moralske er det.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thomas, du blander tingene sammen og vrøvler. At brugerkommentarer er godt betyder ikke at Trustpilot er det. Din forestilling om, at det skulle være troværdigt med brugerkommentarer på nogle andres website end dit eget stemmer ikke overnes med hverken de erfaringer jeg har ellers om jeg kan se andre har og som er resultatet af mere formelle undersøgesler.

Og selv hvis brugerkommentarer på f.eks. Trustpilot skulle være ligeså effektivt som på dit eget, så kommer du ikke uden om det faktum, at du forærer indhold væk til andre. Du forærer dine kunder og det de skriver om dig til en anden virksomhed, der så tjener på det. Det synes jeg er virkelig dumt.

Tilmeldt 22. Oct 07
Skrevet kl. 01:06

Mikkel deMib Svendsen:

Thomas, du blander tingene sammen og vrøvler. At brugerkommentarer er godt betyder ikke at Trustpilot er det. Din forestilling om, at det skulle være troværdigt med brugerkommentarer på nogle andres website end dit eget stemmer ikke overnes med hverken de erfaringer jeg har ellers om jeg kan se andre har og som er resultatet af mere formelle undersøgesler.

Nej trustpilot som virksomhed bliver vel ikke ubetinget godt af at brugerkommentarer er godt, men mente det var  deres abbonnement der var tale om, og det må vel være godt, da det jo netop gør at man kan putte bruger kommentarer derindre fra, på ens side. Læg mærke til at jeg siger godt, og ikke bedre end hvis butikken havde deres eget system.

Synes jeg har givet udtryk for at det ville være optimalt for alle, hvis butikkerne har deres eget anmeldelses system ala trustpilots system hvor man ikke kan redigere i anmeldelserne. Men dem der leverer en dårlig service ville jo aldrig være interesseret i et sådant system, og så ville vi jo være lige vidt, da det vel er dem man prøver at få sorteret fra?

Mikkel deMib Svendsen:

Og selv hvis brugerkommentarer på f.eks. Trustpilot skulle være ligeså effektivt som på dit eget, så kommer du ikke uden om det faktum, at du forærer indhold væk til andre. Du forærer dine kunder og det de skriver om dig til en anden virksomhed, der så tjener på det. Det synes jeg er virkelig dumt.

Det argument har du brugt før, og jeg er helt enig.(ved ikke om jeg var det sidst, men det er vel det man får ud af at tale sammen:)) Det må være rimeligt logiskt for alle at det er bedst at have kommentarerne på egen side.

Jeg synes det optimale ville være hvis man kunne framelde sig en side som trustpilot ved at fremvise sit egen anmeldelses system. På den måde bliver alle ratet, og dem der vil have det på deres egen side har mulighed for det.

Ved ikke om du synes jeg vrøvler igen, men kunne bare godt tænke mig at vide hvordan du ville få de sorte får frasorteret hvis det var valgfrit at blive ratet?

Mvh

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:39

ved at ligge på trustpilot.dk vil du ikke kunne kommenterer på klager

hvordan vil du kunne opfølge en klage

Af bedømme sider er der ikke kun trustpilot.dk at holde øje med der er et vildt liv af 1000 vis sådanne sider hvordan skal du kunne shop ejer kunne vide hvornår skrives noget nogle steder ?

kunne framelde sig sådan et system ville ikke fungere for der findes for mange sider af sådanne sider

hvorfor går du op i sådan et trustpilot.dk da mange af de skrevet er fake bruger mv. de fleste har kun skrevet en kommentar det betyder selvfølgelige alle er usande der skrevet derinde med et stort antal .

Hvad sådanne et system ved din siden nogle af klager kan du ikke vide der kommer grundet de ikke skriver til dig med skriver andet sted .

Vis skrev på din siden kunne du med det samme følge op på klage

Før alle disse sider eom brugte man sin sunde fornufte og kigget om de overholdte dansk lov på siden og hvad man havde hørt af venner

man ved ikke om det er en sandfærdigt klage eller ej over virksomhed vis kigger på truspilot.dk

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:18

Thomas, det ville da være glimrende hvis du kunne få Trustpilot til at tilbyde muligheden for at man gratis kan blive fjernet fra deres service - men jeg tror ikke helt du får held med det, for det passer vist ikke helt ind i "ransom strategien" Wink

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 02:29

Mikkel deMib Svendsen:

Thomas, det ville da være glimrende hvis du kunne få Trustpilot til at tilbyde muligheden for at man gratis kan blive fjernet fra deres service - men jeg tror ikke helt du får held med det, for det passer vist ikke helt ind i "ransom strategien" Wink

Så kender jeg da ihvertfald til mange virksomheder der gerne vil fjernes fra servicen, det er jo bare at søge på alle med fx lavere rating end 50% eller lign. :P

Det kommer ikke til at ske.

Tilmeldt 22. Oct 07
Skrevet kl. 03:53

Mikael christiansen:

ved at ligge på trustpilot.dk vil du ikke kunne kommenterer på klager

hvordan vil du kunne opfølge en klage

Hvorfor ikke? Det har da været nævnt flere gange i tråden at det er ganske gratis at kommentere på klager inde på trustpilot.

Mikael christiansen:

hvorfor går du op i sådan et trustpilot.dk da mange af de skrevet er fake bruger mv. de fleste har kun skrevet en kommentar det betyder selvfølgelige alle er usande der skrevet derinde med et stort antal .

Ja det er selfølgeligt ikke optimalt at gud og hver mand kan skrive anmeldelser derinde. Men kan se at de har noget der hedder "verificeret køber" og deres kommentarer kan man vel som forbruger vægte højere end de andre kommentarer. Alternativt ville forbrugerne/andre vel bare gå ind på tilfældige forums og skrive usandheder/anmeldelser om din side.

Mikael christiansen:

Hvad sådanne et system ved din siden nogle af klager kan du ikke vide der kommer grundet de ikke skriver til dig med skriver andet sted .

Vis skrev på din siden kunne du med det samme følge op på klage

Tror det, uden at vide det, at man som tilmeldt virksomhed får en e-mail når der er givet en kommentar på ens side, som man så kan vælge at besvare eller lade være med. Hvis det ikke er tilfældet er det rigtigt nok ikke optimalt for de anmeldte sites.

Mikael christiansen:

Før alle disse sider eom brugte man sin sunde fornufte og kigget om de overholdte dansk lov på siden og hvad man havde hørt af venner

Det tror og håber jeg da også folk gør idag, men ting udvikler sig jo. Der er klart behov for et system der kan vise tildligere kunders oplevelse med et site. At det optimale system ikke findes idag, kan vi vel godt blive enige om.

At sider selv har et system hvor man kan give anmeldelser er ganske  fint, men det vil de sider der snyder jo aldrig bruge.

Mvh

Tilmeldt 22. Oct 07
Skrevet kl. 04:11

Hehe, ja det kunne være glimrende, men tror desværre du har helt ret i at de ikke ville være begejstrede for det.. Var bare en ide til hvordan man muligvis kunne lave et godt system, da jeg  ikke synes nogen af de løsninger der er idag er en god "samlet" løsning.

trustpilot- kunne med lidt tiltag, være godt til at spotte de slemme sider - men de stjæler trafik/indehold samt muligvis placeringer på google, fra sider med gode intentioner.

Siders egne anmeldelses systemer - Er godt for de sider der yder en fornuftig vare/service - men oplyser ikke om de grimme ællinger i branchen.

Det er lidt sådan jeg ser på det..

Side 20 ud af 21 (206 indlæg)