Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trustpilot ???

Side 17 ud af 21 (206 indlæg)
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Skov:

Der står da virkelig ingen steder, at du skal betale for at komme i dialog med kunden. Jeg ser blot en fed knap til gratis oprettelse: http://www.trustpilot.dk/BusinessFees.aspx

Ja, hvis du vil se faktura nummer og have andre funktioner koster det - hele verden er jo ikke palles gavebod! Men du kan stadig besvare anmeldelserne gratis. 

Der stod vitterligt:

 

Giv svar på tiltale og imødekom dine kunder

Trustpilot Business giver dig mulighed for at besvare anmeldelser og komme i dialog med dine kunder. Et unikt ordre-id sikrer dig at der er tale om ægte kunder 

Som et af salgsargumenterne, for at købe et medlemsskab. 
At det så tilsyneladende ikke var korrekt, kan manden jo ikke gøre for - det er sgu da klart, han tror man skal købe sig adgang, når det står på deres site?  :-)
Edit: 
Havde ikke set at "Dino" havde skrevet det samme, et par minutter tidligere. Sorry :-) 

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dino:
Jeg synes lidt at der bliver kørt en hetz på trustpilot til tider, men i sidste ende så er trustpilot sku med til at sikre den almindelige forbruger. Og når vores lov i Danmark tillader virksomheder at snyde forbrugere, næsten uden konsekvenser , så er det da godt man har et sted hvor man i hvertfald kan minimere risikoen for sig selv som forbruger

Forbrugeren har Forbrugerstyrelsen til at holde ro og orden og sørge for at butikker ikke overtræder lovgivningen. Jeg ser ingen grund til, at enkelte kunder (som i øvrigt er ganske umulige at stille tilfredse), skal have lov til at ødelægge en webshops rygte.

Og når vi nu alligevel har TrustPilot med i denne tråd, så kunne jeg rigtig godt tænke mig at vide, om anmeldelsen på vores shop er ok i følge jeres regler?

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone S. Hansen:

Jesper Skov:

Der står da virkelig ingen steder, at du skal betale for at komme i dialog med kunden. Jeg ser blot en fed knap til gratis oprettelse: trustpilot.dk/BusinessFees.aspx

Ja, hvis du vil se faktura nummer og have andre funktioner koster det - hele verden er jo ikke palles gavebod! Men du kan stadig besvare anmeldelserne gratis. 

Der stod vitterligt:

 

Giv svar på tiltale og imødekom dine kunder

Trustpilot Business giver dig mulighed for at besvare anmeldelser og komme i dialog med dine kunder. Et unikt ordre-id sikrer dig at der er tale om ægte kunder 

Som et af salgsargumenterne, for at købe et medlemsskab. 
At det så tilsyneladende ikke var korrekt, kan manden jo ikke gøre for - det er sgu da klart, han tror man skal købe sig adgang, når det står på deres site?  :-)

 

Nå med så forstod jeg det korrekt vis skulle i kontakt med kunden og se faktura og dokumentation på køb skulle man købe et abonnent

Korrekt at der findes uheldigvis i denne kapitalisme verden folk der udnytter groft andres frygt, med folk tænker kun på penge og ikke på at virke troværdig for de ved godt jo der større chance for troværdige anmelders vis kræves faktura .

Hvorfor er alle profiler så korte og utroværdig jeg tænker er der overhovedet nogle der bruger dette medie udover dem der ikke har tiltro til Internet for ved da godt de lever helt og alene af folks angste og væmmes af dette

Tilføjelse

Enig i det er forbrugerstyrelse arbejde at holde orden på Internet ikke et forretning der tjener på penge på det , dette må der ikke tjenes penge da de simpelthen udnytter frygten for en anmeldelse er troværdige og lad det offentlige om dette , for enkel dårlige kan ødelægge en forretning og 1000 gode uden profiloplysninger kan hjælpe en forretning op eller ned ad på person der kigger på det

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tråden begynder at køre lidt i ring, nye deltagere kan anbefales at starte på side et Smile

Jeg vil lige komme med et sidste indlæg i denne omgang som skal være et godt råd til de webshop indehavere der ikke ønsker at bruge tid eller penge på Trustpilot før de på et eller andet tidspunkt af en utilfreds kunde bliver tvunget ind i Trustpilots cirkus.

Opret en Facebook profil og få dine kunder til at "Synes godt om". Det er fint i sig selv og giver mulighed for dialog med kunderne, samt selvfølgelig markedsføring. Når dagen så kommer hvor du af den ene eller anden årsag ryger på trustpilot (eller andre lignende), så er det bare at skrive på Facebook og anmode de forhåbentlig mange tilfredse kunder om at give deres mening til kende på trustpilot, og wups pludselig betyder den ene lille dumme anmeldelse nul og niks.

Jeg har selv gjort ovenstående og Helle fra Houseofkids har, allerede med stor succes kan jeg se, gjort det samme. Desværre havde jeg dengang ikke over 10.000 der "synes godt om" ligesom Helle har, så for mit vedkommende går det lidt langsommere Smile men der er jo ikke andet for end at arbejde på sagen.

Ha en god aften allesammen

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er desværre en fordærlig og frygtelige kapitalistisk verden vi lever i, hvor en virksomhed kan tillade sig at tage penge for en service de leverer.

Derudover endnu mere forfærdeligt at folk frit kan skrive deres holdning på internettet. Staten burde sætte et filter på som i Kina, så virksomheder med utilfredse kunder kan betale for at få blokeret deres profil. 

// Jesper Skov

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 4 person

Lad os lige opsumere lidt og få nogle fakta på plads ...

1) Der findes mange andre services som TrustPilot ude omkring i verden. De har alle, med visse variationer, samme strategi.

2) Denne type sites lever i et evigt paradoks med deres egen officielle formål. Det påståede formål er, for de fleste af denne type services, at gøre Nettet mere sikkert. Men hvis det bliver mere sikkert, så mister de deres forretningsgrundlag. Så de har et vedvarende behov for at "opfinde" nye trusler og i det hele taget skræmme forbrugerne unødigt.

3) En vigtig del af deres marketing sker ved at de forsøger at "hijacke" virksomhedernes navne i søgemaskinerne. Næsten ingen af dem opnår en kendskabsgrad blandt forbrugerne, der gør at de af sig selv går ind på TrustPilot for at tjekke en virksomhed de ønsker at handle hos.

4) En ligeså vigtig del af konceptet er, at hijacke DINE kunder, så de gode unikke tekster (anmeldelser) de skriver ender hos dem - frem for hos DIG, som de jo burde. Anmeldelser dine kunder laver på dit website kan gavne dig i søgemaskinerne. Det samme gælder ikke anmeldelser der er ejet af f.eks. TrustPilot.

5) Mange af denne type services gør ligesom TrustPilot - de giver bedre muligheder for "pæne" anmeldelser, hvis man betaler for det hos dem. Man skal have luppen frem for at se forskellene på dette, og så al anden form for afpresning og dummebøder. Om det juridisk set kan kaldes "afresning" aner jeg ikke - men som menigmand er det svært at opfatte det anderledes.  

6) Ingen af de services jeg kender til viser overfor forbrugerne i hvilket omfang den anmeldte virksomhed har haft adgang til ovenstående "reputation services". Således bedrages forbrugeren, for de vil tro at alle anmeldelser og ratings er foretaget på samme grundlag.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Skov:

Det er desværre en fordærlig og frygtelige kapitalistisk verden vi lever i, hvor en virksomhed kan tillade sig at tage penge for en service de leverer.

Derudover endnu mere forfærdeligt at folk frit kan skrive deres holdning på internettet. Staten burde sætte et filter på som i Kina, så virksomheder med utilfredse kunder kan betale for at få blokeret deres profil. 

hvilken service levere de tillader netop intetsigende profiler at lave anmelders , så du har ret det er en forfærdig kapitalistisk verden vi lever når de findes folk som udnytter andres frygt

Hvorfor kræver de så lidt af folk at oprettet en profil og lave en anmeldelse de fleste kan jo betragtes som anonyme for står intet i dem

Forstod ikke den du sammenligner med det kommunisme Kina , hvor alt er indelukket

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi betaler også for trustpilot nu, efter i lang tid blot at have henvist kunderne til den gratis version, og bedt dem efterlade feedback på handlen, og jeg har også svaret på mange mens det var gratis. Jeg kan ikke sige jeg betaler med glæde, men jeg har vurderet det er pengene værd i forhold til min shop og konvertering.

Jeg har haft lignende kunder som dig Helle, og også et par stykker der har efterladt røde karakterer, men rydder man op i sine fejl, og giver lidt kompensation, har jeg indtil nu fået dem til at være positive ambassadører for vores shop, i stedet for negative. Her tænker jeg på lidt mere end gratis fragt på næste ordre. Den ene var totalt uretfærdig. Jeg var rasende, og fik råbt en del på mit kontor. Da jeg havde kogt af, skrev jeg en besked, om vi kunne indgå en handel, at hun fjernede sit feedback, og hun fik det der svarede til et par hundrede i kompensation.

Den slags er der blot nogle få stykker af om året, hvis servicen generelt er god, så det koster måske hvad der svarer til varer for 2000 i kompensation eller rabat. Min stolthed var stødt, men efter at have tænkt på vores shop, kom jeg frem til, at det var det klogeste, og hvad vi fik mest ud af.

Hun har nu skrevet på hendes væg til de hundrede vis af fans på hendes facebook, som er potentielle kunder, at vi leverer en super service. Det har kostet 200 kr., har ikke engang tabt på ordren, og udadtil, er alle glade. Men det er en vurderingssag, det kan selvfølgelig komme så langt ud i afpresning, at det bliver for meget.

Dog vil jeg sige, at hun til dels har ret i dele af klagen. Hvis jeg vender den om, og tænker på f.ex. et surround system jeg havde bestilt, som jeg glæder mig til at modtage, og gennemgår den samme process, tror jeg også jeg havde været lidt utilfreds, men ingen tvivl om det ikke berettiger til den kommentar hun har givet, specielt når hun har været vant til at modtage en super service tidligere. Men kunden har gjort det, deal with it, indgå i en dialog om en kompensation, eller glem det og kom videre, selvom det kan være svært at få den ud af hovedet.

Min erfaring er dog ikke, at folk hellere vil efterlade negativ feedback. Der er virkelig meget dårlig service rundt omkring, så når folk oplever en der er rigtig god, har mange også lyst til at skrive om det, så må man tage det som en udfordring, at der er kunder der er totalt urimelige engang imellem.

Reviews på nettet er helt sikkert kommet for at blive, og en enkelt kunde kan have utrolig meget magt på nettet med et stort netværk, og derfor mener jeg også det kan betale sig engang imellem at rase ud, smide stoltheden, og trods alt få en fortaler, i stedet for en der sviner ens shop til over en masse sociale netværk.

Der er mange meninger om Trustpilot. Jeg bruger det fordi jeg er helt sikker på det gør en forskel. Trustpilot har jo bare udfyldt et behov folk har for at se butikker an, inden de handler hos dem, for der er jo en del bullshit på nettet, og forbrugerstyrelsen kan eller vil altså ikke håndtere alle de sager. Trustpilot er måske den første for alvor af sin slags i DK, men det bliver helt sikkert ikke den sidste. Prøv bare at se vores naboer i Tyskland. Der handler jeg en del på nettet, og der er mange forskellige, og stort set alle shops jeg har handlet i, har tilmeldt sig en eller anden form for review system.

Men ingen garanti for, at det ikke er mig der hænger herinde i næste uge, og raser over en kunde der afpresser og er helt urimelig :).

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

langvang:

Jeg har haft lignende kunder som dig Helle, og også et par stykker der har efterladt røde karakterer, men rydder man op i sine fejl, og giver lidt kompensation, har jeg indtil nu fået dem til at være positive ambassadører for vores shop, i stedet for negative. Her tænker jeg på lidt mere end gratis fragt på næste ordre. Den ene var totalt uretfærdig. Jeg var rasende, og fik råbt en del på mit kontor. Da jeg havde kogt af, skrev jeg en besked, om vi kunne indgå en handel, at hun fjernede sit feedback, og hun fik det der svarede til et par hundrede i kompensation.

Og hvis nogle kunder nu læser dette, så ved de at de kan afpresse dig, som webshop ejer... Dvs kunderne truer med Trustpilot, eller os skal du give rabat, og gøre som de siger...

Med andre ord så bliver du snart fanget i et spil, som intet har med varer eller kundeservice at gøre, men nærmere omhandler afpresning via Trustpilot... Og jo mere presset folk er økonomisk, jo mere skruppelløse er de...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Langvang - jamen jeg har også fået raset af nu :·) Jeg går og vil gå rigtig langt for vores kunder - især når de ikke selv kræver... Denne kunde, har efterfølgende skrevet til os, at hun nu har anmeldt os på trustpilot, og at det ikke bliver det sidste hun gør. Derudover skriver hun også at vi ikke har præsteret at give hende nok kompensation. Det ser jeg som totalt langt ude.

Hvis hun nu havde taget pænt imod min beklagelse i mailen jeg har sendt hende - og set at jeg rent faktisk gør alt hvad jeg kan for at lytte, forstå og ændre procedurer - så var der ganske sikkert blevet sendt en ting og et kort. Men jeg kan slet ikke tage den form for afpresning.... og jeg vil ikke lade trustpilot blive noget som styrer at vi skal give gaver og skrive kort til folk, som i den grad er udenfor rækkevidde.

Derudover så rygtes ting - dårlige oplevelser naturligvis - men bestemt også hvad man bare lige skal gøre for at få rabatter, kompensation og gaver.... så hvis vi bukkede under for presset denne gang - så ville der kun blive flere af dem.

Det er det samme hvis man giver een person mængderabat eller lign. Der går kun et par dage, så begynder mailsene at komme i en lind strøm. Det duer bare ikke.

Øv - jeg kan mærke jeg stadig er sur og gnaven - ha ha :·)

Side 17 ud af 21 (206 indlæg)