Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trustpilot ???

Side 11 ud af 21 (206 indlæg)
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom der er mange som roser Trustpilot så er jeg godt nok en af dem som er modstander af deres "service" for syntes ikke at jeg har hørt om nogen som har valgt en anden online butik på baggrund af hvad der står af anmeldelser.

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 14:56

Plante-have:
syntes ikke at jeg har hørt om nogen som har valgt en anden online butik på baggrund af hvad der står af anmeldelser.

Jo, det har både min kone og jeg. 
Vi tjekker altid, og vælger en dårlig bedømt fra, hvis ikke lige der er tale om useriøse bedømmelser, eller hvis det er en webshop, vi kender godt og selv har gode erfaringer med. 

Så nu har du hørt om 2, der kan finde på at fravælge webshops på grundlag af bedømmelser på Trustpilot.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:29

Knud S.:

Plante-have:
syntes ikke at jeg har hørt om nogen som har valgt en anden online butik på baggrund af hvad der står af anmeldelser.

Jo, det har både min kone og jeg. 
Vi tjekker altid, og vælger en dårlig bedømt fra, hvis ikke lige der er tale om useriøse bedømmelser, eller hvis det er en webshop, vi kender godt og selv har gode erfaringer med. 

Så nu har du hørt om 2, der kan finde på at fravælge webshops på grundlag af bedømmelser på Trustpilot.

Jeg må erkende jeg fravælge flere gange når jeg ser mange positive stemmer , især vidste jeg efterfølgende tjekker hans adresse at det er det hans egen familien der har stemt på ham selv , vis jeg f.eks. kender shop ejer eller jeg tjekker på krak.dk ,

jeg må erkende jeg ikke tager 20 negative karakter seriøse for det kan tit være konkurrent der giver disse dårlige stemmer , jeg kigger mere på om virksomheden er CVR registeret og hjemmesiden virker troværdig på mig , for stemmerne er så let at manipulere med  , for der skal jo ikke ret mange informationer i profilen ikke engang er der skjulte med ens eget cpr nummer og ens egen adresse så admin af denne portal bedre kan kontrollere snyd , jeg tror også vidste disse informationer skulle være der , ville folk holde sig mere til sandheden

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 01:10

Jeg tror heller ikke på at gode anmeldelser på Trustpilot gør den store forskel, men jeg tror til gengæld på at dårlige anmeldelser kan gøre en forskel og det kan i mine øjne være et stort problem, for som firma bestemmer man ikke selv om man har lyst til at lade sig anmelde på Trustpilot, det bestemmer kunderne, og typisk er det en utilfreds kunde der ender med at tvinge forretningen på Trustpilot om man vil det eller ej.

Skulle nogen have interesse i at læse en lille historie fra det virkelige liv om denne sag, så har jeg beskrevet min egen webshops møde med Trustpilot her: http://www.hansen-odense.dk/2010/02/trustpilot/ 

Hvad E-mærket angår så har jeg aldrig fattet at dette stort anlagte svindelnummer aldrig er blevet afsløret i medierne. Ja jeg ved godt at "svindel" er et lige lovlig groft ord, men altså helt ærligt, enhver kan købe sig til e-mærket blot  ens webshop overholder nogle ganske enkle regler som stort set er de samme regler der skal til for at webshoppen kan godkendes til at modtage dankort. Og vi har set gang på gang at store (godt betalende) firmaer har endog meget svært ved at få frataget e-mærket.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 06:38

Techmaster:
men jeg tror til gengæld på at dårlige anmeldelser kan gøre en forskel og det kan i mine øjne være et stort problem, for som firma bestemmer man ikke selv om man har lyst til at lade sig anmelde på Trustpilot

Du bestemmer jo heller ikke selv om jeg vil oprette en hjemmeside hvor jeg skriver i ikke lever op til det i lover. Du bestemmer heller ikke selv om aviserne skriver om at din butik lover mere end den kan holde, hvad er forskellen?

Techmaster:
det bestemmer kunderne, og typisk er det en utilfreds kunde der ender med at tvinge forretningen på Trustpilot om man vil det eller ej.

Er det ikke sådan med alt? der hvor kunderne er må man også selv være og skabe sig et positivt brand. Hvis du mener det er et så fåtal brugere der benytter trustpilot, og gode anmeldelser ingen effekt har, så har en enkelt negativ nu nok heller ikke den store effekt. 

Techmaster:
Hvad E-mærket angår så har jeg aldrig fattet at dette stort anlagte svindelnummer aldrig er blevet afsløret i medierne. Ja jeg ved godt at "svindel" er et lige lovlig groft ord, men altså helt ærligt, enhver kan købe sig til e-mærket blot  ens webshop overholder nogle ganske enkle regler som stort set er de samme regler der skal til for at webshoppen kan godkendes til at modtage dankort. Og vi har set gang på gang at store (godt betalende) firmaer har endog meget svært ved at få frataget e-mærket.

Emærket kræver nogle flere ting af butikkerne, blandt andet forsøger de at sikre at butikker ikke tvinger nyhedsbreve ned i halsen på kunderne. Om de så overholdes kan diskuteres, og jeg er selv i tvivl om hvor meget effekt emærket har. Men hvis du ser på undersøgelsen fra Dwarf:  http://www.dwarf.dk/dq/0904/hovedresultater.pdf (side 17) så vil du se at 25% af de adspurgte mener at emærket er af afgørende betydning, og yderligere 34% mener det har en betydning.  

Så om det er en pengemaskine eller ej, så kan det muligvis godt betale sig at fremvise Emærket, ligesom det muligvis også kan betale sig at spekulere i at have en positiv profil på trustpilot, ligegyldigt om man kan lide konceptet eller ej. Det drejer sig om at få de bedste resultater ud af din webshop. 

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Fra  Techmaster Skrevet kl. 08:10

Martin Tygsen:
Du bestemmer jo heller ikke selv om jeg vil oprette en hjemmeside hvor jeg skriver i ikke lever op til det i lover. Du bestemmer heller ikke selv om aviserne skriver om at din butik lover mere end den kan holde, hvad er forskellen?

For det første vil jeg godt slå fast at jeg i min forretning efter bedste evne holder det jeg lover og det lykkes for det meste. Angående at oprette en hade hjemmeside, så er det  faktisk værre end at blive hængt ud på Trustpilot, idet man på en sådan muligvis ikke engang ville få lejlighed til at argumentere for sin sag. Hvad aviser angår så er jeg ret sikker på at der i det mindste skal være antydnig af en reel sag, for at en uvildig journalist vil rakke ens forretning ned i en avis, og der vil man under alle omstændigheder også have mulighed for at tage til genmæle.

Martin Tygsen:
så vil du se at 25% af de adspurgte mener at emærket er af afgørende betydning, og yderligere 34% mener det har en betydning.  

Ja det er netop problemet, forbrugeren tror, godt hjulpet på vej af tekster på webshops, at E-mærket er fuldstændig uvildigt og noget man "får tildelt" som en præmie fordi man driver en sober forretning, og derfor har mærket selvfølgelig vægt hos forbrugeren. Det fakta jeg bare gerne vil fremhæve er at man som butik skal betale et årligt gebyr til E-mærket for at måtte vise det på sin shop og når det går galt giver E-mærket ingen sikkerhed til forbrugeren, det er set i praksis masser af gange.

Iøvrigt er jeg stort set enig i alle dine betragtninger, og du har fuldstændig ret i at uanset man mener det ene eller det andet så gælder det om at få det bedste ud af sin forretning, og det kan man selvfølgelig kun gøre ved at deltage aktivt i de muligheder og umuligheder som vores verden nu engang byder, hvadenten man kan lide det eller ej. Nu er Amino jo et debatforum hvor vi kan tale om tingene, så det ville være lidt kedeligt hvis ethvert oplæg til diskussion om tingenes tilstand blev mødt med kommentarer a'la "kan du ikke lide lugten i bageriet osv." håber du forstår hvad jeg mener.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 289
Skrevet kl. 08:20

Hej Klaus.

Jeg har gode erfaringer med Trustpilot.

Fordi at der er mange besøgende og aktive brugere (andmeldere), så det er en god måde at få trafik på.

Det folk skriver bliver tjekket, så man ikke kan skrive gode anmeldelser til sin egen virksomhed.

En anden ting: Du kan sætte din trustpilot rating ind på din hjemmeside, så du overbeviser dine potientielle kunder, om at de skal begynde som kunde ved dig. 

Jeg synes det er en rigtig god idé du har fået dig der Smile

Held og lykke

DBH Jonas Donbæk. 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 10:36

Techmaster:
Angående at oprette en hade hjemmeside, så er det  faktisk værre end at blive hængt ud på Trustpilot, idet man på en sådan muligvis ikke engang ville få lejlighed til at argumentere for sin sag.

For at stikke lidt til sagen, så er det vel præcis det du har lavet på din blog. Du hænger kunden ud på din blog, uden kunden kan forsvare sig - du mener selvfølgelig du har ret, men kunden mener sikkert også han har ret.

Techmaster:
Nu er Amino jo et debatforum hvor vi kan tale om tingene, så det ville være lidt kedeligt hvis ethvert oplæg til diskussion om tingenes tilstand blev mødt med kommentarer a'la "kan du ikke lide lugten i bageriet osv." håber du forstår hvad jeg mener.

Helt enig, og det er også spændende at deltage i debatten, netop fordi jeg også selv er meget i tvivl om hvor meget effekt Trustpilot og emærket egentlig giver. Jeg var meget overrasket over resultatet fra Dwarfs undersøgelse.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Fra  Techmaster Skrevet kl. 10:58

Martin Tygsen:
For at stikke lidt til sagen, så er det vel præcis det du har lavet på din blog. Du hænger kunden ud på din blog, uden kunden kan forsvare sig - du mener selvfølgelig du har ret, men kunden mener sikkert også han har ret.

Ja det er rigtigt. Men det er ligesom det eneste modspil jeg kan tage i brug, når han nu har besluttet at sådan en dum lillebitte ubetydelig sag, skal medføre at jeg skal til at have en masse bøvl med at engagere mig i Trustpilot mv. for at sikre min virksomheds gode renome.

Der hører altså også med til historien at der imellem ham og mig har foregået en ophedet mail udveksling, som startede med at han samtidig med at han annulerede ordren helt uventet og ud af det blå valgte at smide en trussel i hovedet på mig at han ville hænge mig ud i diverse fora på nettet

Det blev jeg ærlig talt ret fortørnet over, da jeg mente og stadig mener jeg indtil da havde behandlet ham pænt ligesom alle andre kunder og et sådant tiltag i den givne konflikt er langt skudt over målet og fuldstændig grotesk når man tænker på hvor stor skade det kan gøre i forhold til hvor lille sagen er.

Den totale mangel på omtanke og respekt for andres levebrød ville jeg ikke forvente fra nogen, og da slet ikke fra en anden selvstændig erhvervsdrivende. Det er det der har gjort mig så edderspændt rasende at jeg valgte at skrive blog indlægget og i det hele taget gider bruge tid på alt det her.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:51

Jonas Donbæk:

Hej Klaus.

Jeg har gode erfaringer med Trustpilot.

Fordi at der er mange besøgende og aktive brugere (andmeldere), så det er en god måde at få trafik på.

Det folk skriver bliver tjekket, så man ikke kan skrive gode anmeldelser til sin egen virksomhed.

En anden ting: Du kan sætte din trustpilot rating ind på din hjemmeside, så du overbeviser dine potientielle kunder, om at de skal begynde som kunde ved dig. 

Jeg synes det er en rigtig god idé du har fået dig der Smile

Held og lykke

DBH Jonas Donbæk. 

Nå med du har åbenbart måske en god familie, vis du kræver at profiler er cpr valid og oplyser faktura nummer ,så taber du heller ikke på gode anmeldelser og der skal være faktura nummer på hver eneste anmeldelse, for ingen ved om det er reel anmeldelser, derfor en god ide ikke at linke til dem før de har cpr valid profiler inden på truspilot.dk, derved kan vi prøve at presse dem til at lave portalen mere troværdig

Trustpilot.dk cpr valid ikke profiler derved er der ingen viden om det er en troværdig stemme, jo jeg handler bestemt ikke steder med mange gode stemmer for når man kigger på dem der har stemt, er det kun en stemme og der er ikke krav om der skal være skjult med adr. og cpr nummer, så admin nemmer, kan tjekke om bruger er reel og ikke en fake bruger.

Dette stemmer ikke overens med Internet handel er mange dobbelt de sidste par år, spred budskabet at de ikke cpr valid profiler og kræver faktura nummer både til betalende bruger og gratis bruger og håb de ændre det og derved gør stemmerne troværdig

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 11 ud af 21 (206 indlæg)