- Der er screenshort af webshoppen
Men hvad sker der saa naar shoppen bliver re-designet? Der vil vaere et stykke tid mellem re-design og i opdatere jeres grafik, saa forskel paa screenshot op shop er i sig selv ikke tegn paa at der er noget galt.
- Du kan sammenligne med kategorien eller beskrivelsen.
Hvad skulle det hjaelpe. Hvis jeg vil stjaele id fra en anden shop tager jeg naturligvis en den saelger det samme som mig.
- Shoppens korrekte navn står flere steder i profilen.
Ja men hvis jeg kalder min shop det samme? Og saa laenge man ikke kan se hvilke domain shoppen ligge paa, er det altsaa ikke meget hjaelp.
- For vi har tænkt på det og jeg syntes vi har løst det fint.
Det mener du ikke vel? Jeg kan se 2 store problemer med jeres loesning.
1: Det domain som shoppen faktisk ligger paa(toeseting.dk), er forskelligt fra det domain som shoppen er registreret under(Tøseting.dk).
2: I kan ikke forhindre mig i at bruge jeres grafik, men at jeg kan ligge et link paa mit billed som linker direkte ind paa jeres site og som siger at i har godkendt min shop det bekyrme mig.
Det er specielt den sidste del der bekymre mig, fordi folk typisk kun vil laegge maerk til at de kommer ind paa en af jeres sider som siger at shoppen er godkendt. Hvem i alverden begynder at checke addresser og cvr nurme? Saa kunne folk jo ligesaa godt slaa det op hos dkhostmaster men det gider folk naturligvis ikke.
Specielt er det noget sjusk, da det vil kun tage jer 10 minutter at forhindre den slags link til jeres site. Hvis jeres konkurenter har samme fejl, saa er det da bare en mulighed for at vaere bedre end dem.
Jeg vil mene at hvis i skal lave det saa brugeren kan bruge det, saa skal i kraeve at logoet skal linke til jeres side hvor i viser stats for den paagaelden forretning. (Toeseting.dk goer det, men en del af jeres andre kunder goer ikke). Hvis i kombinere dette med punkt 2 ovenfor har i en meget nemmere loesning at bruge.
Eksempel: Proev med jeres nuvaerende eksempel at forklare en kunde hvordan han/hun kontrollerer at en butik som siger de er medlemmer af netsikker faktisk er medlemmer. Jeg proevede bare for sjov at lave saadan en vejledning, men fejlede da der var for mange undtagelser og special tilfaelde. Hvis i laver det som jeg har foreslaaet ovenfor saa er loesningen:
Find netsikker logoet paa forsiden af webshoppen. Click paa det og hvis du havner paa siden netsikker.dk og den siger at sigen er godkendt, saa er den godkendt. Ellers er den ikke.(Og fordi jeg er paranoid ville jeg nok ogsaa bruge ssl, og saa sige at folk ogsaa skal se om de havner paa en side med sikkerhedslaasen som viser at siden er sikret. Paa den maade kan man ikke lave sin egen netsiker.dk og paa den maade proeve at snyde folk til at tro man er godkendt.
ps: Hvad goer i hvis i smiden en butik ud ordningen. Saa vidt jeg kan se giver i alle shops det samme billed, saa i kan ikke engang automatisk forhindre billedet i at blive vist i det tilfaelde.
pps: Hvordan i alverden er celly.dk blevet godkendt? Siderne "Firmaprofil", "Service og Info" samt "kontak" er tomme, hvilket ogsaa glimrende viser hvorfor det er urealistisk at forvente at kunden sammenligner cvr/kontakt info, paa den side de er paa, og saa sammenligner med jeres info.
ppps: Jeres soegeboks er belastende. Hvergang man trykker paa den sletter den alt hvad man har skrevet, og udskifter det med "Ditnavnher.dk", hvilket goer det umuligt at rette en enkelt slaa fejl.