Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

[Netbetjenten] Har du set sikkerhedsskiltet?

Side 4 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 353
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Tak for spørgsmålet.

Vi har flere idéer og projekter igang m.h.t. markedsføring.
For bare at nævne nogle af dem:

- Først og fremmest er vi igang med at lave nogle aftaler med flere forskellige webshop-distributører.
- Vi har satset stort på Søgeoptimering.
- Vi har et forholdvis stort budget til online-annoncering og allerede igang på bl.a. på E-guiden.dk.
- Vi går lidt med planer om en radiokampagne.

Men uanset hvor meget vi smider i det - er vigtigst af alt, at forhandlerne selv, tager skiltet til sig - og markedfører det, for dets værdier.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:55

Kekro&Co.:
- Først og fremmest er vi igang med at lave nogle aftaler med flere forskellige webshop-distributører.

Det er helt fint, og det er også nødvendigt. Det har både trustpilot og E-mærket allerede. Men det er markedsføring overfor jeres kunder.

Der hvor i får den største udfordring er overfor forbrugerne. Det er dem som skal kende til netsikker, de skal se logoetwebshoppen og forbinde det med noget sikkert. 

E-mærket som jo er noget mere kendt end netsikker kæmper stadig med dette problem, og et par her på amino har blandt andet testet om det giver et mersalg at have emærket.

Det samme vil gøre sig gældende for jer. Hvis netsikker logoet ikke giver webshoppen et mersalg så er det håbløst at sælge jeres løsning. Ligegyldigt om den er billigere end konkurrenterne.

I bliver nød til at komme ud til forbrugerne, især dem der er nervøse for at handle på nettet. Derfor mener jeg ikke SEO er den væsentlige markedsføringskanal. De brugere der er fortrolige med nettet har ikke det store behov for sådan en mærkning. Det er Fru Jensen der er usikker på det der nethandel

Kekro&Co.:
Men uanset hvor meget vi smider i det - er vigtigst af alt, at forhandlerne selv, tager skiltet til sig - og markedfører det, for dets værdier.
.

Det er en god tanke, men jeg tror ikke den holder. Sætter jeg mig i positionen som webshop ejer så ønsker jeg ikke at betale for et produkt jeg selv skal til at markedsføre. Så kan jeg ligeså godt vælge e-mærket som er noget dyrere men som er mere kendt og hvor de laver markedsføringen. 

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 18:28

Fra jeres website (http://www.netsikker.dk/sikkerhedsskiltet/)

- Forhandleren har ikke nogen uafsluttede sager hos et klagenævn.

Betyder det ikke at saa snart en bruger klager over en virksomheden, saa mister virksomheden muligheden for at bruge jeres sikkerhedsskilt da der jo saa er en uafsluttet klagesag? Og hvad saa hvis klagesagen bliver til sluttet til en brugers fordel, men butikken ikke foelger dommen. Saa er butikken pludselig medlem igen da der ikke er nogle uafsluttede sager. (De fleste klagenaevn har jo ingen juridisk magt).

- Intet står med småt i forretningsbetingelserne.

Betyder de at websites ikke maa bruge fonte under stoerelse 6 pixels paa deres website???

- Webshoppen er seriøs, pæn og brugervenlig.

Har i en grafiker og brugerinterface ekspert ansat til at gennemgaa de webshops i godkender? Og hvordan stiller det mig som bruger bedre at en webshop er "pæn og brugervenlig." ???

--------

Men det jeg savner allermest er en liste over hvordan jeg som forbruger er sikret BEDRE i en af jeres godkendte butikker end i en hver anden butik. Altsaa hvilke extra ting giver i, udover hvad loven allerede garenterer.

Et eksempel kunne vaere at at linien med klagenaevn blev aender til:

Tilmeldte butikker lover at foelge domme afsagt i de foelgende klagenavn (Indsaet liste over klagevaevn).

Men hvad sker der saa hvis en butik stadig naegter at foelge et klagenaevn? Den mister sikkert retten til at bruge jeres skilt, men garenterer i saa at daekke de omkostninger kunden har fordi butikken ikke foelger reglerne?

Ps: Linket i bunden

Som jeg jo nok ville mene er noget af det vigtiste information paa jeres site giver en 404.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 19:49

Efter at have læst tråden blev jeg nysgerrig, klikkede mig ind på jeres hjemmeside og blev egentlig chokeret, jeres side virker for mig ikke særlig troværdig.

Har i overhovedet credibility og usability benchmarked jeres hjemmeside?

Problemer jeg hurtig spottede:

• Smalt indholds område
  • Manglende luft i teksterne
  • For meget støj, kræver for meget koncentration at læse noget som helst
  • Uoverskueligt design
  • Blog design kan af natur være et troværdigheds problem

Er desuden enig med de andre, jeres tekster er generelt tynde og kan let misforstås. Vil derfor, ligesom Anders, anbefale jer at få en jurist til at gennem læse jeres tekster.

Mads Madsen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:13

Kekro&Co.:

Hej Fashion-Seller.

Fashion-Seller:

Der er altså gevaldige fejl under Parallelimport til info...

CITAT:
Parallelimport er når man opkøber varerne billigere i et land og sælger dem i dyrere i et andet land.
Hvordan kan I bestemme, at varerne skal være dyrer? Der er vist noget i har misforstået der...

Det skal vi heller ikke - Men skal vi 2 ikke hurtige blive enige om - at hvis du gør det omvendt, så har du en meget dårlig forretning? Det trods alt dumt at købe noget dyrere hjem end hvad du sælger det til.  :-)

Jeg er ET STORT SPØRGSMÅLSTEGN ?
Du ved godt parallelimport har noget med indkøbsprisen at gøre, og intet med udsalgsprisen? For det du udtaler dig om der, er da sort snak Indifferent

Kekro&Co.:

Hej Fashion-Seller.

Fashion-Seller:

CITAT:
Forhandleren er dog forpligtet til at oplyse, hvis varerne ikke har samme funktioner som varer importerede via de oprindelige distributører/producenterne.
Parallelimport foregår altså os via oprindelige distributører/producenter... Ellers er det jo falske varer!
Og hvordan kan det være importerede, hvis de er købt hos den lokale distributør? Så er varerne jo købt i samme land!

Nej distributører, importerer og vidersælger varer direkte fra producenten.
Små virksomheder som importerer parrallelt med distributøren - parrallelimporterer.

Du kan risikere at varen ikke er lavet til det land, det bliver solgt i, f.eks. mobiltelefoner - hvis det tilfældet kan du ikke få lavet din telefon på produktgarantien som producenten giver dig, KUN hvis den kommer fra oprindelige salgskanaler og det gør den ikke når den er parrallelimporteret.
Desuden kan du risikere at der ligger andet software i eller knapperne ikke er danske - det skal der oplyses om.

Igen totalt dårlig formuleret. Hvordan kan du lave en generel guide, og så tage udgangpunkt i en varegruppe, som hedder elektronik eller mobiltlf? Hvor er det så lige hjælpen er til forbrugeren?
Hvorfor skriver I så ik, at jeres guide kun gælder mobiltlf eller elektronik, fremfor at skabe endnu større forvirringer eller misforståelser?

Kekro&Co.:

Hej Fashion-Seller.

Fashion-Seller:

CITAT:
Der er forbud mod parallelimport af værker fra lande uden for EU, dvs. dvd’er og cd’er.
Er den sætning ik overflødig, når I først konstatere at parallelimport kun er lovligt indenfor EUs grænser? Der er skam forbud mod import af stortset alle Trademarks udenfor EU...
Jo som sådan - men hvis du nu lige ledte efter det spørgsmål - behøver du ikke læse det hele igennem for at få svaret, men blot hoppe ned til dette spørgsmål.
Så du oplever sikkert ofte af de samme ting, står der flere gange.

Igen tager du udgangspunkt i en varegruppe, fremfor at omtale det generelt. Og så er det endda noget, som er hamrende ligegyldigt for forbrugeren. De får ik fingrene i klemme, hvis det er firmaet bliver taget for illegal parallelimport...

Hvis I vil have en guide/vejledning eller what ever, så skal den enten være generel, eller os skal det tydeligt fremgår, at det omtalte kun gælder en bestemt varegruppe.
Ellers er guiden lige til en papirkurvstur, da den skader mere end den gavner!

Tilmeldt 11. Nov 06
Skrevet kl. 21:00

Jeres teknik virker absolut heller ikke.

For at vise problemer, har jeg lavet en lille test side "http://www.daimi.au.dk/~tiller/safe/" hvor jeg saelger eiffel taarnet til den foerste koeber som overfoere pengene til mig.

Problemet er saa at jeg faktisk har et "Godkendt af netsikker" logo paa siden, OG hvis folk trykker paa logoet, kommer de ind paa netsikkers side hvor de skriver:

-----

godkendt
Tøseting er Danmarks største sko-paradis. Udover sko, sandaler og støvler, har toseting.dk også et stort udvalg i tørklæder, tasker og andre accessories.er godkendt af netsikker.

-------

Forestil dig at jeg faktisk havde toeseting.dk eller tøseting.example.com - og vupti saa har jeg pludselig taget deres navn og rating fra netsikker.dk samtidig med at brugeren ikke har nogle som helst change for at se at jeg har snydt. Selv hvis brugeren faktisk syntes min website ser underlig ud er der ikke direkte nogle mulighed for at se at siden faktisk ikke er godkendt af netsikker.dk

Tilmeldt 19. Sep 07
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 22:09
Tilmeldt 19. Sep 07
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 22:32

Fashion-Seller:

Hej Fashion Seller.

Det er jo bare et eksempel - ikke en generelisering.
Jeg kan da også lave et eksempel, f.eks. med dyner.

2 dyner hedder det samme i Danmark og Dubai. 
"Stof dyne med dun" og de laves begge 2 af  samme producent.

Den i Danmark har mange dun - fordi det er koldt i Danmark.
(Den er beregnet til det danske marked og de danske distributører - Import)

I Dubai er halvdelen af dunen pillet ud, fordi det er vamt i dubai og producenten kan sparer på produktionen. Resultatet er den samme varer, med lidt ringere funktion til en billigere indkøbspris.
(Denne dyne er beregnet til det dubaiske marked og deres distributører - Import)

Men lige så snart en dansk virksomhed køber dynen, der er beregnet til det dubaiske marked - så er det parallelimport! Fordi hvis de havde henvendt sig til producenten, så havde de henvist til den oprindelige salgskanel: Den danske distributør.

- Det skal forhandleren Ikke nødvendigvis oplyse om, Medmindre at varen har nedsat funktion, som i dette eksempel.

Tilmeldt 19. Sep 07
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 22:45

Martin T:

Vores teknik virker som det skal!

- Der er screenshort af webshoppen.
- Du kan sammenligne med kategorien eller beskrivelsen.
- Du søge på domænet på Netsikker.dk
- Du kan se firmaoplysningerne til den rigtige shop på profilen og sammenligne med sidens.
- Shoppens korrekte navn står flere steder i profilen.

Men det er rigtigt at du bare kan sætte skiltet ind og pege til en anden profil.
Det kan du også hos vores konkurrenter - vi har dog, gjort en del for at komme det til livs.

- For vi har tænkt på det og jeg syntes vi har løst det fint.

Ydermere koster det Kr. 100,- i døgnet at bruge sikkerhedsskiltet, hvis du ikke er godkendt og dermed misbruger skiltet.

Tilmeldt 11. Nov 06
Skrevet kl. 00:12

- Der er screenshort af webshoppen

Men hvad sker der saa naar shoppen bliver re-designet? Der vil vaere et stykke tid mellem re-design og i opdatere jeres grafik, saa forskel paa screenshot op shop er i sig selv ikke tegn paa at der er noget galt.

- Du kan sammenligne med kategorien eller beskrivelsen.

Hvad skulle det hjaelpe. Hvis jeg vil stjaele id fra en anden shop tager jeg naturligvis en den saelger det samme som mig.

- Shoppens korrekte navn står flere steder i profilen.

Ja men hvis jeg kalder min shop det samme? Og saa laenge man ikke kan se hvilke domain shoppen ligge paa, er det altsaa ikke meget hjaelp.

- For vi har tænkt på det og jeg syntes vi har løst det fint.

Det mener du ikke vel? Jeg kan se 2 store problemer med jeres loesning.

1: Det domain som shoppen faktisk ligger paa(toeseting.dk), er forskelligt fra det domain som shoppen er registreret under(Tøseting.dk).

2: I kan ikke forhindre mig i at bruge jeres grafik, men  at jeg kan ligge et link paa mit billed som linker direkte ind paa jeres site og som siger at i har godkendt min shop det bekyrme mig.

Det er specielt den sidste del der bekymre mig, fordi folk typisk kun vil laegge maerk til at de kommer ind paa en af jeres sider som siger at shoppen er godkendt. Hvem i alverden begynder at checke addresser og cvr nurme? Saa kunne folk jo ligesaa godt slaa det op hos dkhostmaster men det gider folk naturligvis ikke.

Specielt er det noget sjusk, da det vil kun tage jer 10 minutter at forhindre den slags link til jeres site. Hvis jeres konkurenter har samme fejl, saa er det da bare en mulighed for at vaere bedre end dem.

Jeg vil mene at hvis i skal lave det saa brugeren kan bruge det, saa skal i kraeve at logoet skal linke til jeres side hvor i viser stats for den paagaelden forretning. (Toeseting.dk goer det, men en del af jeres andre kunder goer ikke). Hvis i kombinere dette med punkt 2 ovenfor har i en meget nemmere loesning at bruge.

Eksempel: Proev med jeres nuvaerende eksempel at forklare en kunde hvordan han/hun kontrollerer at en butik som siger de er medlemmer af netsikker faktisk er medlemmer. Jeg proevede bare for sjov  at lave saadan en vejledning, men fejlede da der var for mange undtagelser og special tilfaelde. Hvis i laver det som jeg har foreslaaet ovenfor saa er loesningen:

Find netsikker logoet paa forsiden af webshoppen. Click paa det og hvis du havner paa siden netsikker.dk og den siger at sigen er godkendt, saa er den godkendt. Ellers er den ikke.(Og fordi jeg er paranoid ville jeg nok ogsaa bruge ssl, og saa sige at folk ogsaa skal se om de havner paa en side med sikkerhedslaasen som viser at siden er sikret. Paa den maade kan man ikke lave sin egen netsiker.dk og paa den maade proeve at snyde folk til at tro man er godkendt.

ps: Hvad goer i hvis i smiden en butik ud ordningen. Saa vidt jeg kan se giver i alle shops det samme billed, saa i kan ikke engang automatisk forhindre billedet i at blive vist i det tilfaelde.

pps: Hvordan i alverden er celly.dk blevet godkendt? Siderne "Firmaprofil", "Service og Info" samt "kontak" er tomme, hvilket ogsaa glimrende viser hvorfor det er urealistisk at forvente at kunden sammenligner cvr/kontakt info, paa den side de er paa, og saa sammenligner med jeres info.

ppps: Jeres soegeboks er belastende. Hvergang man trykker paa den sletter den alt hvad man har skrevet, og udskifter det med "Ditnavnher.dk", hvilket goer det umuligt at rette en enkelt slaa fejl.

Side 4 ud af 5 (48 indlæg)