Uanset stk. 1 kan en erhvervsdrivende, der fra en kunde har modtaget
dennes elektroniske adresse i forbindelse med salg af en vare eller en
tjenesteydelse, markedsføre egne tilsvarende produkter eller
tjenesteydelser til kunden via elektronisk post. Dette forudsætter dog,
at kunden har mulighed for let og gebyrfrit at frabede sig dette både i
forbindelse med afgivelsen af adressen til den erhvervsdrivende og ved
efterfølgende henvendelser.
Kunden skal have mulighed for at frabede sig det - ergo er en checkbox, som er markeret på forhånd, gyldig.
Det er ganske korrekt, nu står der også "som udgangpunkt ikke tilladt" i vores tekst, Det vi mener i vores fortolkning, er at det ikke er god etik at gøre og hvis du bærer sikkerhedsskiltet er det ikke tilladt.
På mig virker det direkte utroværdigt at i har fejl i noget så elementær som markedsføringsloven.
Jeg vil tro at pengene til at få en jurist til at gennemgå jeres ting vil være givet godt ud.
Det andet her med fejlfortolkning af loven uden at gøre opmærksom på at det er jeres egen holdning og ikke er fakta, giver jer ikke andet end dårlig omtale, både her på amino og blandt jeres potentielle kunder.
For hvordan skal man som netbutik have tillid til nogen der ikke engang kender markedsføringsloven? (sådan ville jeg se det hvis jeg kom udefra og kom forbi jeres side)
Det har du garanteret ikke - Men så kan du godt begynde og kigge efter det.
Nu har mange gode aminoer allerede kigget teksterne igennem, og det er selvfølgelig vigtigt de er 110% korrekte og de ikke kan misfortolkes.
Det jeg er mere interesseret i er hvad i har tænkt jer at gøre for at gøre jeres mærke kendt? Det er netop et af de punkter E-mærket er blevet banket i hovedet med gang på gang.
Hvis sådan et mærke skal have en reel merværdi for virksomheden så skal mærket markedsføres KRAFTIGT.
Så jeg kunne godt tænke mig at høre lidt nærmere om jeres planer her?
Ej helt ærligt - nu stopper i altså. Vores tekster er 100% korrekte og vores kilder er troværdige.
Der er en afvigelse i loven, der gør at det kan være tilladt at lade den være afkrydset. Spørg du Forbrug.dk vil de komme frem til samme svar, som os!
Det er som udgangspunkt Ikke tilladt at have den afkrydset på forhånd - medmindre du følger betingelserne i afvigelsen. - altså er vores tekst korrekt, med den undtagelse at der mangler afvigelsen. Jeg har dog alligevel rettet det til og undersøger nu jeres påstand nærmere.
Vi fortolker loven til kundernes fordel og punktet hedder "Netbetjenten om Parrallelimport" Vi er trods alt kun en guide - ikke loven i sig selv.
Vi har flere idéer og projekter igang m.h.t. markedsføring. For bare at nævne nogle af dem:
- Først og fremmest er vi igang med at lave nogle aftaler med flere forskellige webshop-distributører. - Vi har satset stort på Søgeoptimering. - Vi har et forholdvis stort budget til online-annoncering og allerede igang på bl.a. på E-guiden.dk. - Vi går lidt med planer om en radiokampagne.
Men uanset hvor meget vi smider i det - er vigtigst af alt, at forhandlerne selv, tager skiltet til sig - og markedfører det, for dets værdier.
Et er at artiklen er ufattelig tynd, den giver ikke mig som forbruger nogen nyttig information. Men samtidig kan jeg anmelde netbutikken nedenunder, hvilken netbutik?
Når i vil være et sikkerhedsmærke er det meget vigtigt i udstråler absolut troværdighed, og det gør i ikke ved at have den slags fejl på hjemmesiden.
Købeloven kan fortolkes på rigtig mange måder - vi fortolker den til kundernes fordel, derfor kan erhvervsdrivende nogen gange være lidt uenige i disse fortolkninger, Men den information der findes på Netsikker er 100% korrekt - og alt hvad der har været fremme i denne tråd er blevet taget til efterretning. Der ligger ikke blot en, men flere troværdige kilder bag og vores tekster er dobbelt-tjekket.
Alle har selvfølgelig lidt start-problemer - systemfejlen er rettet nu :-) Tak. Lige præcis på "udlandssiden" er der ikke kommet så mange spørgsmål, som vi kan svarer på - det håber vi der kommer der selvfølgelig med tiden. Men alt dette gør jo ikke informationen mindre korrekt.
Købeloven kan fortolkes på rigtig mange måder - vi fortolker den til kundernes fordel, derfor kan erhvervsdrivende nogen gange være lidt uenige i disse fortolkninger,
E-handelsfonden tolker også reglerne til kundens fordele, og de har nogle flere regler end der står i købeloven. Det er bare vigtigt det bliver formidlet som ekstra ting der sikrer kunden og ikke direkte lovmæssige regler.
Kekro&Co.:
Alle har selvfølgelig lidt start-problemer - systemfejlen er rettet nu :-) Tak.