http://www.markedsforingsloven.dk/markedsforingsjura/love/markedsforingsloven.html §6 stk. 2 Uanset stk. 1 kan en erhvervsdrivende, der fra en kunde har modtaget dennes elektroniske adresse i forbindelse med salg af en vare eller en tjenesteydelse, markedsføre egne tilsvarende produkter eller tjenesteydelser til kunden via elektronisk post. Dette forudsætter dog, at kunden har mulighed for let og gebyrfrit at frabede sig dette både i forbindelse med afgivelsen af adressen til den erhvervsdrivende og ved efterfølgende henvendelser. Kunden skal have mulighed for at frabede sig det - ergo er en checkbox, som er markeret på forhånd, gyldig. |
Undskyld jeg lige blander mig, men jeg synes til hver en tid TrustPilots anmeldelser er langt bedre end alt det her mærketyranni.
Jeg behøver ikke et mærke til at fortælle mig, om jeg kan handle et givent sted eller ej. Jeg researcher, læser anmeldelser og til sidst, så følger jeg min "gut feeling".
Jeg siger ikke mærket er blottet for værdi, jeg synes bare alle fordelene virker overfladiske og dybest set unødvendige, hvis man som forretning allerede har opbygget et godt ry, f.eks. på Trustpilot.
- Onlinemærke med værdier til din webshop. - Har Trustpilot
- Netsikker.dk certificering og sikkerhedsskilt - Har Trustpilot
- Modtag gode kommentarer. - Har Trustpilot
- Vis gode kommentarer på din egen side. - Har Trustpilot
- Få feedback på din service - Har Trustpilot
- Bliv anbefalet til kundernes venner, via sociale medier. - Har Trustpilot
- Kunde rådgivning via vores onlineguides. - Har Trustpilot
- Kunde rådgivning indenfor E-handel via Netbetjenten. - Har Trustpilot
- Få mere trafik via vores webshopguide. - Har Trustpilot
- Gode søgemaskine resultater. - Har Trustpilot