Jeg må give Martin T. ret, uanset hvad der ellers er på den side brugeren havner efter at have trykket på jeres sikkerhedsskilt må der ikke stå at siden de kommer fra er checket af jeres netbetjent hvis det ikke passer. Det giver nøjagtig den modsatte effekt af hvad i gerne vil have på brugeren - hvis det var mig ville jeg studse over det i 2 sekunder og så ville jeg aldrig mere tage jeres netsikker skilt for gode vare, jeg ville aldrig trykke på det igen! Uanset hvor genial jeres ide er ville jeg aldrig opdage det fordi det første indtryk var at i ikke havde jeres egen sikkerhed på plads og det er jo synd for jeres ide. Kunne i ikke i det mindste kigge på refferen og checke om det henvisende site passer til jeres landingpage Og så en anden ting, hvis i gerne vil virke seriøse, og det synes jeg konceptet fordre, så tag for guds skyld de reklamer af jeres side. Det giver et helt forkert billede af jeres forretning, som bruger vil jeg ikke forvente at en seriøs tjeneste som opkræver abonnement ikke kan få det til at løbe rundt uden annoncer. En sidste ting - Det er altid godt med konkurrence, men der er nok en god grund til at e-handels mærket koster 9 gange så meget som jeres sikkerhedsskilt, for den pris kan man betale løn til dem der vil noget med deres ideer i firmaet men også til juristerne der fortolker love, regler m.v. i er sikkert effektive, men løber i 9 gange hurtigere end dem hos ehandelsmærket. disclaimer: Jeg har ikke en dyt forstand på ehandelsmærker, ville bare give lidt konstruktiv kritik.
Mvh Ken |
Kekro&Co.:Det er jo bare et eksempel - ikke en generelisering.
Jeg kan da også lave et eksempel, f.eks. med dyner.
2 dyner hedder det samme i Danmark og Dubai.
"Stof dyne med dun" og de laves begge 2 af samme producent.
Den i Danmark har mange dun - fordi det er koldt i Danmark.
(Den er beregnet til det danske marked og de danske distributører - Import)
I Dubai er halvdelen af dunen pillet ud, fordi det er vamt i dubai og producenten kan sparer på produktionen. Resultatet er den samme varer, med lidt ringere funktion til en billigere indkøbspris.
(Denne dyne er beregnet til det dubaiske marked og deres distributører - Import)
Men lige så snart en dansk virksomhed køber dynen, der er beregnet til det dubaiske marked - så er det parallelimport! Fordi hvis de havde henvendt sig til producenten, så havde de henvist til den oprindelige salgskanel: Den danske distributør.
- Det skal forhandleren Ikke nødvendigvis oplyse om, Medmindre at varen har nedsat funktion, som i dette eksempel.
I dit eksempel er vi enige... Men lad os lave et eksempel, så du kan se hvor slemt det egentlig er, som det står skrevet på jeres side pt.
Lille LiseLotte HullaHullaHopring Hansen kommer ind på jeres side. Hun læser teksten, og da I udgiver jer for at være en troværdig kilde, så stoler hun blindt på det hun læser. Hun tænker ik ydeligere over sagen, men sluger teksten råt.
Dagen efter snakker hun med en oppe i skole, lad os kalde ham Jan BonBon Thomsen. Hun fortæller i lidt pral, ja hun har lært noget nyt og vil gerne lige blære sig lidt, hvordan parallelimport foregår, og hvilke regler der er gældende...
Jan kender reglerne, og begynder straks at sige, at det er forkert, og dit og dat. Bagefter finder han en side på nettet, som viser at han har ret...
Hvor troværdig tror du jeres side er overfor LiseLotte og Jan + deres venner og bekendte derefter? De vil ik tage den seriøst OVERHOVEDET.
Så pointen er ret simpel. Taler du generelt om parallelimport, så skal teksten være generel, og dække alle brancher, samt være objektiv.
Vil du komme med et eksempel, så gør det klart og meget tydeligt, at det er et eksempel, og at det derfor kun gælder for den nævnte branche... Det er jeres troværdighed der er på spil. Jo flere fejl eller misforståelser, des mindre troværdig vil siden blive opfattet som...