Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det er vigtigt at kunne stave

Side 5 ud af 7 (66 indlæg)
Fra Vestbjerg
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Svalø:

Hej Alle

Jeg har en lidt anderledes indstilling til stavefejl, ca. 33% af dem der søger på nettet staver dårligt, 33% staver nogenlunde og ca. 33 % staver godt. Af de sidste 33 % får ca. 10% det dårligt og mener at en webbutik er useriøs hvis den ikke er stavet rigtigt og grammatisk korrekt, og kan finde på at forlade en shop af den grund. Men da vi skal leve af vores butik, satser vi på de første 90 %, og har indset at de sidste 10 % ,kan vi alligevel ikke nå, med vores stave evner.

Så vi skriver vores produkt tekster, efter de ord og sætninger folk søger efter, (Inkl. stavefejl) og på den måde kommer man jo øverst i Google, og det er ikke skadeligt på bundlinjen:)

Mvh. Steen

Hmm......godt ord igen! Big Smile Et overraskende indlæg til debatten, som jeg vil fornøje mig over og samtidig tage til efterretning.

Freelance grafisk assistance og online kataloger
www.flashmagasin.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15009
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:01

Kim Gam-Jensen:

Nu har jeg lagt mærke til, at du altid skriver "ik", men har bevidst undladt at kommentere det. Nu kan jeg altså ikke holde mig selv tilbage længere Wink

Jeg ved det ;D Det skyldes den engelske forkortelse sidder fast og det bliver ik, hvis jeg IKKE tænker over det... Tongue Tied

Tror det er et typisk problem, hvis man taler/skriver flere sprog dagligt...

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 23:08

Svalø:

Så vi skriver vores produkt tekster, efter de ord og sætninger folk søger efter, (Inkl. stavefejl) og på den måde kommer man jo øverst i Google, og det er ikke skadeligt på bundlinjen:)

Ja det var et interessant synspunkt.

Spørgsmålet er så bare om man ikke skal tilfredsstille begge kundegrupper og lave et dobbelt sæt sider for de "problematiske" søgeord - naturligvis justeret så duplicate content undgås....

Det vil jeg fintænke over...

Tilmeldt 23. Oct 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:22

Hej Technocowboy

Ja der findes selvfølgelig andre måder, at få implementeret stavefejl, men man kommer hurtigt ud i duplicate content problematikken, som du selv skriver, og ved andre løsninger konverterer det ikke nær så godt, som ved stavefejl direkte i produkt beskrivelsen / titlen.

Mvh Steen

Mvh Steen Svalø

www.kirstensdyrebutik.dk Alt i dyreartikler. Alt i gravering. Alt i hundetegn. Alt i skilte.

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 23:26

Hi, hi, hvor sjovt med den lidt anden vinkel på stavningen.
Lidt lige som den der der med at nogen bygger vindmøller imens andre bygger læskurer. Wink

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:51

Hej alle

Jeg ved ikke, om det nu er en god idé med decideret stavefejl i søgemaskiner, men en interessant indgangsvinkel er det trods alt Wink

I sidste ende handler det jo om, at fastholde potentielle kunder, når de alligevel er på besøg, så initiativet og videregivelsen af tippet modtages fra min side positivt Big Smile

Med venlig hilsen

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:02

Hvis man har en side, som man gerne vil søgemaskineoptimere på stavefejl, er det en god idé at lægge stavefejlene i nogle brugerindlæg på en blog. På den måde får man de problematiske stavere ind på siden uden at genrere os højpandede kommanørder.

mvh Hans

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 01:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Eller man kan stave forkert, når man skriver alt-tekster til nogle billeder. Så kommer vi dansklærertyper aldrig til at se stavefejlene.

Men før folk svømmer hen over konceptet med at gå efter fejlstavninger i søgemaskinerne, så husk lige, at Google har gjort den leg noget mindre effektiv end for få år tilbage. Nu bliver stavefejl i rigtigt mange tilfælde overtrumfet ved at Google viser de to første resultater fra den korrekte stavning øverst i søgeresulaterne.

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 02:44

Jeg ville have en dårlig smag i munden ved bevidst at stave forkert. Nogen vil sælge deres gamle bedstemor, hvis bare det giver noget på bundlinien.

Når man skriver på en hjemmeside, eller hvor man nu skriver, er det ens ansigt udadtil. Hvad nu, hvis det giver flere hits at skrive, at man er racist, hader Burma eller hvad der nu virker, skal man så bare gøre det? Også selvom man mener noget helt andet?

(OK, det er nok lidt OT).

/Kjeld

PS: Det er valgfrit, om man vil skrive "selvom" eller "selv om" Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:49

firma-dyr:

Jeg ville have en dårlig smag i munden ved bevidst at stave forkert. Nogen vil sælge deres gamle bedstemor, hvis bare det giver noget på bundlinien.

Når man skriver på en hjemmeside, eller hvor man nu skriver, er det ens ansigt udadtil. Hvad nu, hvis det giver flere hits at skrive, at man er racist, hader Burma eller hvad der nu virker, skal man så bare gøre det? Også selvom man mener noget helt andet?

(OK, det er nok lidt OT).

/Kjeld

PS: Det er valgfrit, om man vil skrive "selvom" eller "selv om" Smile

Jeg er helt enig i den principielle indstilling, men havde ikke lige kunnet linke til dine sammenligninger Huh?

Jeg går absolut ind for såvel korrekt retskrivning og grammatik. Herudover vil jeg, som jeg tidligere har nævnt i denne tråd, gerne have nogle af de gamle tegn ind i de danske tekster.

Med venlig hilsen

Side 5 ud af 7 (66 indlæg)