Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det er vigtigt at kunne stave

Side 6 ud af 8 (72 indlæg)
Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi, hi, hvor sjovt med den lidt anden vinkel på stavningen.
Lidt lige som den der der med at nogen bygger vindmøller imens andre bygger læskurer. Wink

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:51

Hej alle

Jeg ved ikke, om det nu er en god idé med decideret stavefejl i søgemaskiner, men en interessant indgangsvinkel er det trods alt Wink

I sidste ende handler det jo om, at fastholde potentielle kunder, når de alligevel er på besøg, så initiativet og videregivelsen af tippet modtages fra min side positivt Big Smile

Med venlig hilsen

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:02

Hvis man har en side, som man gerne vil søgemaskineoptimere på stavefejl, er det en god idé at lægge stavefejlene i nogle brugerindlæg på en blog. På den måde får man de problematiske stavere ind på siden uden at genrere os højpandede kommanørder.

mvh Hans

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 01:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Eller man kan stave forkert, når man skriver alt-tekster til nogle billeder. Så kommer vi dansklærertyper aldrig til at se stavefejlene.

Men før folk svømmer hen over konceptet med at gå efter fejlstavninger i søgemaskinerne, så husk lige, at Google har gjort den leg noget mindre effektiv end for få år tilbage. Nu bliver stavefejl i rigtigt mange tilfælde overtrumfet ved at Google viser de to første resultater fra den korrekte stavning øverst i søgeresulaterne.

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 02:44

Jeg ville have en dårlig smag i munden ved bevidst at stave forkert. Nogen vil sælge deres gamle bedstemor, hvis bare det giver noget på bundlinien.

Når man skriver på en hjemmeside, eller hvor man nu skriver, er det ens ansigt udadtil. Hvad nu, hvis det giver flere hits at skrive, at man er racist, hader Burma eller hvad der nu virker, skal man så bare gøre det? Også selvom man mener noget helt andet?

(OK, det er nok lidt OT).

/Kjeld

PS: Det er valgfrit, om man vil skrive "selvom" eller "selv om" Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:49

firma-dyr:

Jeg ville have en dårlig smag i munden ved bevidst at stave forkert. Nogen vil sælge deres gamle bedstemor, hvis bare det giver noget på bundlinien.

Når man skriver på en hjemmeside, eller hvor man nu skriver, er det ens ansigt udadtil. Hvad nu, hvis det giver flere hits at skrive, at man er racist, hader Burma eller hvad der nu virker, skal man så bare gøre det? Også selvom man mener noget helt andet?

/Kjeld

Jeg er helt enig i den principielle indstilling, men havde ikke lige kunnet linke til dine sammenligninger Huh?

Jeg går absolut ind for såvel korrekt retskrivning og grammatik. Herudover vil jeg, som jeg tidligere har nævnt i denne tråd, gerne have nogle af de gamle tegn ind i de danske tekster.

Med venlig hilsen

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 02:56

jeg tror da lige , jeg må have rette mine stavefejl  på min hjemmeside,  jeg har opdaget at jeg ligger godt ved nogle ordsætninger  , med stavefejl i.

Med ikke første ved korrekt stavning ,  jeg forstår nu,  stavning kan google måske også se nu ? vis jeg forstår det korrekt ?

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 23. Oct 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 08:38

firma-dyr:

/Kjeld

Hej Keld

Jeg har ikke dårlig smag i munden over at der er stavefejl på shoppen. Det er rigtigt at det er vores ansigt udadtil, men det svare nu meget godt til min personWink og der er jo ikke tale om at sælge andre typer vare end kunden søger efter, vi sælger hverken bedstemor, sex eller er racist, men hunde tegn ,hundetegn, fugle bur og fuglebure. Og jeg har det meget bedre i mit hjerte, ved at hjælpe den halvdel at befolkningen der er dårlig staver, med at finde en god webshop, end at hjælpe stave moralisterne med at få det hele grammatisk og stave korrekt.Smile

Mvh Steen

Mvh Steen Svalø

www.kirstensdyrebutik.dk Alt i dyreartikler. Alt i gravering. Alt i hundetegn. Alt i skilte.

Tilmeldt 23. Oct 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 08:57

Frank Hellerup Madsen:

Men før folk svømmer hen over konceptet med at gå efter fejlstavninger i søgemaskinerne, så husk lige, at Google har gjort den leg noget mindre effektiv end for få år tilbage. Nu bliver stavefejl i rigtigt mange tilfælde overtrumfet ved at Google viser de to første resultater fra den korrekte stavning øverst i søgeresulaterne.

Hej

Det er rigtigt at google er god til at hjælpe dårlige staver, og det virker rigtigt godt, men alligevel viser det sig tit at  op til 15-20% af de kunder der søger på et produkt, er kommet ind på en stavefejl. da de så typisk konverterer 0.5 - 0.75 % bedre. er det da ikke helt uden betydningBig Smile Måske konverterer de bedre, fordi der ikke er så mange af de gode webshop der tager den type kunder seriøs?

Mvh Steen

Mvh Steen Svalø

www.kirstensdyrebutik.dk Alt i dyreartikler. Alt i gravering. Alt i hundetegn. Alt i skilte.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 11:46

Mikael christiansen:

jeg tror da lige , jeg må have rette mine stavefejl  på min hjemmeside,  jeg har opdaget at jeg ligger godt ved nogle ordsætninger  , med stavefejl i.

Med ikke første ved korrekt stavning ,  jeg forstår nu,  stavning kan google måske også se nu ? vis jeg forstår det korrekt ?

Google forstår stavning til en vis grad ja ("Mente du......."), men i bund og grund er det simpelt.

Skriver du "striptesae" i stedet for "striptease" konsekvent på din hjemmeside, ja så er det det ord Google vil opfatte som det mest relevante på din hjemmeside.

Side 6 ud af 8 (72 indlæg)