og laver dit selskab i SMBA form, så ville jeg nokgøre det samme som de leverandører du har snakket med: kræve en personlig sikkerhedsstillelse eller forudbetaling.
Gaelder det ogsaa TryghedsGruppen SmbA?
Gik det op for dig, at dette selskab har en egenkapital paa over 25.000.000.000 Kroner og meget lidt gaeld?
Gaelder det ogsaa, hvis een af mine klienter foreviser en leverandoer et regnskab med en egenkapital paa 3-500.000 Kroner og meget lidt gaeld og 5-600.000 kroner i banken efter foerste regnskabsaar?
Det er utroligt så meget følelser spiller i SMBA-debatten og hvor lidt sund fornuft, der er. Når folk taler om SMBA-selskaber taler de konstant om kreditværdighed, men glemmer , at de fleste personer ikke har behov for kreditværdighed. Alle der blot sælger ydelser som bogføring, edb-rådgivning og foredragsholdere mv. har der ikke behov for kreditværdighed. De har jo ingen gæld.
Lige præcis. Jeg har selv et Smba (en kunde kaldte det et brasiliansk selskab "Samba") og den eneste kredit jeg har er kassekredit i banken som jeg fik uden problemer.
Jeg etablerede mit selskab på grund af at jeg vil have min private økonomi og firmaets 100% adskilt. Så er der nok nogle der vil sige at så skulle jeg etablere et ApS, men på daværende tidspunkt havde jeg ikke økonomi til at putte de 125.000 i det.
Jeg oplever ingen problemer i dagligdagen med det og vil stadig anbefale det for andre den dag idag.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Læs denne artikel og være påpasselig med når du handler og laver aftaler med SMB. selskaber
Hvad med at gå efter bolden istedet for manden? Hvor mange ApS'er er blevet tømt og brugt til misbrug? Ja... Smba ER blevet brugt til svindel og det vil stadig blive brugt til svindel. Et tomt ApS ER blevet brugt til svindel og vil stadig blive brugt til svindel.
Det der er problemet er personerne i selskabet..... Ikke selskabsformen. Så vil det sikkert lyde at man skal have en egenkapital i et ApS, men den kan trækkes ud af selskabet. Vil man snyde, så GØR man det.
Du kan også køre over for rødt, men du gør det sikkert ikke.... ikke fordi du ikke kan, men fordi du ikke vil. Fordi du er et fornuftigt menneske.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Rart at høre og det er også min erfaring fra kunderne. Jeg har endnu ikke mødt en person, der har fortrudt valget af et SMBA-selskab. Derimod er der mange der får problemer med et ApS fordi de ikke har den fornødne desiplin til at aflevere bilag mv. til revisor samt overholde de mange regler - f.eks. forbudet mod aktionærlån.
Desværre foregår der en systemmobning mod SMBA-selskaber, når man skal have et momsnummer. SKAT trækker det bevidst i langdrag.
Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)
Læs denne artikel og være påpasselig med når du handler og laver aftaler med SMB. selskaber
Hvad med at gå efter bolden istedet for manden? Hvor mange ApS'er er blevet tømt og brugt til misbrug? Ja... Smba ER blevet brugt til svindel og det vil stadig blive brugt til svindel. Et tomt ApS ER blevet brugt til svindel og vil stadig blive brugt til svindel.
Det der er problemet er personerne i selskabet..... Ikke selskabsformen. Så vil det sikkert lyde at man skal have en egenkapital i et ApS, men den kan trækkes ud af selskabet. Vil man snyde, så GØR man det.
Du kan også køre over for rødt, men du gør det sikkert ikke.... ikke fordi du ikke kan, men fordi du ikke vil. Fordi du er et fornuftigt menneske.
Hej Niels,
det er ikke fordi at jeg går efter nogen som helst. Det eneste budskab jeg vil ud med er at den type selskab desværre tit blive brugt til svindel. Selskaber med Aps kan selvf også svindle, men der er begrænset antal svindlere. Med SMBA har enhver mulighed for at svindle.
det er ikke fordi at jeg går efter nogen som helst. Det eneste budskab jeg vil ud med er at den type selskab desværre tit blive brugt til svindel. Selskaber med Aps kan selvf også svindle, men der er begrænset antal svindlere. Med SMBA har enhver mulighed for at svindle.
Enhver har også mulighed for at svindle med et Aps eller et A/S... Det er ik selskabsformen, men de bagvedliggende intentioner, der er afgørende...
Ja det er jeg godt klar over. Men ikke alle mennesker har 125.000 eller 500.000. Dvs. mennesker som har de penge, har mulighed for at åbne selskabsformen, ergo har mulighed for at svindle.
SMBA = Giver alle mennesker over 18 år i Danmark, med en 50'er på lommen, muligheden for at svindle.
Det er bare det jeg mener, og jeg er da godt klar over at der også findes ligeså mange mennesker som bruger SMBA fornuftigt og med en god intention.
Ja det er jeg godt klar over. Men ikke alle mennesker har 125.000 eller 500.000. Dvs. mennesker som har de penge, har mulighed for at åbne selskabsformen, ergo har mulighed for at svindle.
Ikke ment på den måde at bare fordi man har disse penge, at man så også skal have lov til at svindle.
Jeg mener bare at man stærkt reducerer antallet af mennesker som har muligheden for at oprette APS og for ikke at snakke om A/S.