Hej Vi overvejer kraftigt om vi skal udskifte vores nuværende aftale med postdanmark ud med GLS pakkeshop systemet. Der er igen tvivl om jeg på det økonomiske kan se en kæmpe fordel i at skifte, dog er jeg i tvivl om hvordan privatkunderne tager den situation at de ikke længere vil få bragt deres bestillinger til døren og hvis ikke de er hjemme, hente i den lokale postbutik/poststander. Men i stedet bliver tvunget til at vælge en pakkeshop hvor pakken bliver sendt til og herefter skal hentes der. Der ud over kunne jeg godt tænke mig at høre om jeres erfaringer med: - Pakker der forsvinder - Pakker der tager skede - Pakker der ikke bliver hentet inden for fristen Skal siges vi til nu er super tilfredse med servicen i Post Danmark i det store hele. |
Martin René Mortensen:
Hej
Vi overvejer kraftigt om vi skal udskifte vores nuværende aftale med postdanmark ud med GLS pakkeshop systemet.
Der er igen tvivl om jeg på det økonomiske kan se en kæmpe fordel i at skifte, dog er jeg i tvivl om hvordan privatkunderne tager den situation at de ikke længere vil få bragt deres bestillinger til døren og hvis ikke de er hjemme, hente i den lokale postbutik/poststander. Men i stedet bliver tvunget til at vælge en pakkeshop hvor pakken bliver sendt til og herefter skal hentes der.
Der ud over kunne jeg godt tænke mig at høre om jeres erfaringer med:
- Pakker der forsvinder
- Pakker der tager skede
- Pakker der ikke bliver hentet inden for fristen
Skal siges vi til nu er super tilfredse med servicen i Post Danmark i det store hele.
Hejsa.
Jeg har snakket med GLS og de har sagt at de ikke har problemer med pakker der forsvinder med denne specielle ordning - at det kun er i forbindelse med deres normale pakke-shop koncept hvor der bliver leveret til kunderne og man indleverer i blockbusterbutikken.
Jeg har aldrig haft problemer med pakker der har taget skede, og jeg har brugt GLS meget.
Pakker der ikke bliver hentet indenfor fristen må jo være kundens problem, - du kan så gøre dit for at følge op !
Men lad os snakke pris:
1. Du skal have en stor volumen før de overhovedet gider handle med dig - du kan nemlig ikke indlevere dine pakker i en pakkeshop - GLS SKAL hente pakkerne hos dig !!!
2. Det koster 40kr + moms = 50kr, og jeg tror der kommer lidt olietillæg og andet oveni, og evt. afhentning hvis du ikke har volumen nok til at få det gratis.
Der er altså en besparelse på 10kr eller 16% - mod en ringere service hvor kunden selv skal afhente sin vare - posten tager 60kr for en ydelse GLS tager 40kr for - den reelle besparelse er altså 33%, men da GLS er nødt til at lægge moms oveni deres ydelse modsat postdanmark æder momsen halvdelen af besparelsen.
Jeg ville være nødt til at lægge alle mine forsendelser hos GLS før de gad handle med mig, og det ville jeg ikke turde når GLS nu har det rygte GLS nu engang har - tjek trustpilot, og lav en søgning på amino - de er generelt nogle slyngler (skrevet med risiko for at Lanther kommer på banen).
Dette specifikke produkt har jeg ikke prøvet og kan jeg således ikke udtale mig om, jeg kan kun udtale mig om de generelle (bitre) erfaringer jeg har gjort mig med selvsamme firma.
Jeg synes ikke en besparelse for dine kunder på 16% er besværet værd - jeg tror gerne de vil betale 10kr mere for at få varen leveret på deres bopæl.
Men det ville da være ideelt om du havde så stor volumen at du kunne tilbyde dine kunder selv at vælge - jeg kan nemlig godt forestille mig situationer for mange kunder hvor det vil være meget praktisk at kunne hente sin vare i den lokale blockbuster sent om aftenen.
Jeg tror forresten listeprisen hos postdanmark for erhvervsaftaler uden rabat er 54kr for en pakke uden omdeling - så har vi et ordentligt sammenligningsgrundlag - kunden har altså en besparelse på 4kr ved at bruge GLS pakkeshop i din webshop.
Ellers synes jeg godt om konceptet, og jeg synes godt om de systemer de har lavet hvor kunden i de forskellige webshops på nettet selv kan vælge afhentningsstedet !!!
Venlig hilsen
Jørgen Olsen