Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med GLS pakkeshop søges :-)

Side 1 ud af 7 (69 indlæg)
Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi overvejer kraftigt om vi skal udskifte vores nuværende aftale med postdanmark ud med GLS pakkeshop systemet.

Der er igen tvivl om jeg på det økonomiske kan se en kæmpe fordel i at skifte, dog er jeg i tvivl om hvordan privatkunderne tager den situation at de ikke længere vil få bragt deres bestillinger til døren og hvis ikke de er hjemme, hente i den lokale postbutik/poststander. Men i stedet bliver tvunget til at vælge en pakkeshop hvor pakken bliver sendt til og herefter skal hentes der.

Der ud over kunne jeg godt tænke mig at høre om jeres erfaringer med:

-          Pakker der forsvinder

-          Pakker der tager skede

-          Pakker der ikke bliver hentet inden for fristen

Skal siges vi til nu er super tilfredse med servicen i Post Danmark i det store hele.

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 19:50

Martin René Mortensen:

Hej

Vi overvejer kraftigt om vi skal udskifte vores nuværende aftale med postdanmark ud med GLS pakkeshop systemet.

Der er igen tvivl om jeg på det økonomiske kan se en kæmpe fordel i at skifte, dog er jeg i tvivl om hvordan privatkunderne tager den situation at de ikke længere vil få bragt deres bestillinger til døren og hvis ikke de er hjemme, hente i den lokale postbutik/poststander. Men i stedet bliver tvunget til at vælge en pakkeshop hvor pakken bliver sendt til og herefter skal hentes der.

Der ud over kunne jeg godt tænke mig at høre om jeres erfaringer med:

-          Pakker der forsvinder

-          Pakker der tager skede

-          Pakker der ikke bliver hentet inden for fristen

Skal siges vi til nu er super tilfredse med servicen i Post Danmark i det store hele.

Hejsa.

Jeg har snakket med GLS og de har sagt at de ikke har problemer med pakker der forsvinder med denne specielle ordning - at det kun er i forbindelse med deres normale pakke-shop koncept hvor der bliver leveret til kunderne og man indleverer i blockbusterbutikken.

Jeg har aldrig haft problemer med pakker der har taget skede, og jeg har brugt GLS meget.

Pakker der ikke bliver hentet indenfor fristen må jo være kundens problem, - du kan så gøre dit for at følge op !

Men lad os snakke pris:

1. Du skal have en stor volumen før de overhovedet gider handle med dig - du kan nemlig ikke indlevere dine pakker i en pakkeshop - GLS SKAL hente pakkerne hos dig !!!

2. Det koster 40kr + moms = 50kr, og jeg tror der kommer lidt olietillæg og andet oveni, og evt. afhentning hvis du ikke har volumen nok til at få det gratis.

Der er altså en besparelse på 10kr eller 16% - mod en ringere service hvor kunden selv skal afhente sin vare - posten tager 60kr for en ydelse GLS tager 40kr for - den reelle besparelse er altså 33%, men da GLS er nødt til at lægge moms oveni deres ydelse modsat postdanmark æder momsen halvdelen af besparelsen.

Jeg ville være nødt til at lægge alle mine forsendelser hos GLS før de gad handle med mig, og det ville jeg ikke turde når GLS nu har det rygte GLS nu engang har - tjek trustpilot, og lav en søgning på amino - de er generelt nogle slyngler (skrevet med risiko for at Lanther kommer på banen).

Dette specifikke produkt har jeg ikke prøvet og kan jeg således ikke udtale mig om, jeg kan kun udtale mig om de generelle (bitre) erfaringer jeg har gjort mig med selvsamme firma.

Jeg synes ikke en besparelse for dine kunder på 16% er besværet værd - jeg tror gerne de vil betale 10kr mere for at få varen leveret på deres bopæl.

Men det ville da være ideelt om du havde så stor volumen at du kunne tilbyde dine kunder selv at vælge - jeg kan nemlig godt forestille mig situationer for mange kunder hvor det vil være meget praktisk at kunne hente sin vare i den lokale blockbuster sent om aftenen.

Jeg tror forresten listeprisen hos postdanmark for erhvervsaftaler uden rabat er 54kr for en pakke uden omdeling - så har vi et ordentligt sammenligningsgrundlag - kunden har altså en besparelse på 4kr ved at bruge GLS pakkeshop i din webshop.

Ellers synes jeg godt om konceptet, og jeg synes godt om de systemer de har lavet hvor kunden i de forskellige webshopsnettet selv kan vælge afhentningsstedet !!!

Venlig hilsen

Jørgen Olsen

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 20:31

Kan af gode grunde ikke komme ind på priser mm fra GLS, men vi har en stor nok volumen til at få en i mine øjne meget spændende pris, og derfor er det meget lokkende.

vi er dog heller ikke hoppet i med begge ben da jeg også har læst de steder du nævner.

Derfor ville det være super at høre om der er nogen har haft succes med deres skift fra Post Danmark til GLS.

Med fare for at lyde som en blondine så ville jeg ikke mene at momsen vægtede det vilde da købsmomsen jo udlignes i salgsmomsen og på Post Danmarks Privat pakker er der jo ikke noget at udligne da disse sendes momsfrit.

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:46

Du kan få mange flere oplysninger ved at gå ind på deres hjemmeside

GLS er Danmarks næstmest brugte aktør og har over 500 Pakke Shops fordelt i hele landet.

Flere og flere vælger GLS, da det er billigere og har en særdeles god topplacering i serviceydelser. 

GLS

mvh

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 10:13

LANTHER:

Du kan få mange flere oplysninger ved at gå ind på deres hjemmeside

GLS er Danmarks næstmest brugte aktør og har over 500 Pakke Shops fordelt i hele landet.

Flere og flere vælger GLS, da det er billigere og har en særdeles god topplacering i serviceydelser. 

GLS

mvh

Du skulle tilfældigvis ikke arbejde for GLS ?  

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 10:17

Hvem er den anonyme RAVN ??

mvh

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 12:09

LANTHER:

Hvem er den anonyme RAVN ??

mvh

Undskyld men hvad har det med sagen at gøre hvem jeg er Hr. LANTHER ??

Hvorfor vil du ikke svare på det man spørger dig om?  Med din evige skamrosning af  GLS er vi nok mange der undre os, så kom dog ud af busken!!

PS: For en god ordens skyld skal jeg lige nævne af jeg på ingen måde har noget med transport branchen at gøre

Ravn

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 12:20

Ravn:
Undskyld men hvad har det med sagen at gøre hvem jeg er

Akkurat som dit spørgsmål, vil jeg ikke mene, at dette spørgsmål har noget med tråden at gøre..

TAK !!

mvh

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 12:23

Ravn:
Med din evige skamrosning af  GLS er vi nok mange der undre os

Mon ikke trådstarteren selv kan vurdere udfra svarene vi alle kan give.

Mon ikke de oplysninger jeg gav, er fakta som alle kan læse på nettet..

han kan også finde lidt på DPD 

Men GLS er en noget større aktør i Danmark end DPD

mvh

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 12:27

Jo kære Lanhter det er da ret så relevant at vide om du arbejder for GLS eller hvorfor det er du evig og altid har så travlt med at skamrose/ forsvare GLS.Men med den opførsel du lægger for dagen kan man jo kun tolke det som om du har noget at skjule!

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 7 (69 indlæg)