Jeg kunne forresten i denne forbindelse godt tænke mig at anbefale en helt tredje leverandør af samme type ydelse.
Jeg kunne også godt tænke mig at høre hvad I andre har fået tilbudt af priser fra GLS - for jeg har fået et tilbud på 40kr ex moms pr. pakke under forudsætning af at jeg havde 15 pakker om dagen de kunne hente på min adresse. Der var ingen mulighed for at lade kunderne vælge da min volumen ikke oversted de 15 pakker - der var ingen mulighed for at jeg selv kunne aflevere dem i den lokale blockbuster/pakkeshop - jeg skulle altså lægge hele min volumen på ca. 15 pakker hos dem.
Men lad os se på hvad vi får:
Kunderne skal selv op af stolen og ned i deres pakkeshop og hente pakken.
Jeg har for snart 2mdr siden påbegyndt et samarbejde med AB-transport - det har ikke været helt rosenrødt fra starten af idet der har været nogle fejl, men det er mit indtryk at de retter ind og gør deres bedste - og jeg har ikke haft nogle klager fra mine kunder de sidste par uger.
Det tyder altså på at folk får leveret dag til dag.
0-1kg = 40kr
1-5kg = 45kr
for dag til dag levering - fra a til b - du skal altså ikke engang ned på posthuset eller en central med dem - de henter dagligt hos dig.
0-1kg koster altså mine kunder 40kr + moms = 50kr - og de får leveret dag til dag - en tilsvarende ydelse hos posten koster 60kr.
Det er samme pris som GLS pakkeshop-aftalen jeg kunne få, som IKKE var incl levering ud til kunden.
Kan de ikke levere samme dag - så ringer de til kunden og aftaler levering dagen efter...
Jeg lægger avance ovenpå postdanmark portoen i min butik for at gøre AB-transport mere attraktivt. Jeg synes det er fedt at de gider gøre sig forsøget og konkurrere på de vilkår - utroligt en råddenskab vi har her i landet at postdanmark får lov at køre uden moms.
Vi slår to fluer med et smæk når vi bruger små private leverandører:
1. Flere penge i statskassen (momsen) og færre penge i postdanmark (passer mig rigtig godt !!!)
2. og en direkte kontant besparelse hos kunden på minimum 10kr.
Hvad GLS angår kan det da godt være at deres nye løsning fungerer. Til de uhyrlige priser (ja de er uhyrlige taget den ydelse man egentlig får i betragtning) må man formode at de kan få det til at virke rigtig godt. Men jeg vil da ikke betale samme pris som AB-transport tager for OMDELING og samtidig være bundet til at lægge hele min ordremængde hos dem. Vi skal have nogle lavere priser så skal jeg nok gå i gang - så får kunderne selv lov at vælge om de vil benytte GLS, AB-transport eller Postdanmark - og jeg kan så lægge lidt hints, vejledninger og anbefalinger ud til dem.