Tror vist jeg som dig skal have taget en kuleramme og en revisor op ad skuffen og få det skåret ud i pap :-) for i min verden bliver købs momsen modregnet i salgs momsen og derfor kun en fordel at momsen ville kunne trækkes af fragten hvis f.eks. den momsfriepris er den samme som fragten inkl. moms
Du har ganske ret, betaler en virksomhed fragt + moms kan virksomheden trække momsen fra som købsmoms, altså koster det ikke virksomheden penge til moms.
Mon ikke trådstarteren selv kan vurdere udfra svarene vi alle kan give.
Skal man lave et smba fordi smba-sælgeren siger det løser alle dine problemer....???
eller
skal man vælge GLS Pakkeshop - fordi GLS pakkeshop bestyren på Samsø synes det er det eneste rigtige????
Selvfølgelig har det en betydning, at du spiller med åbne kort når du til stadighed skamroser en virksomhed, som du selv tjener penge på. Alt andet er direkte utiltalende.
Du har ganske ret, betaler en virksomhed fragt + moms kan virksomheden trække momsen fra som købsmoms, altså koster det ikke virksomheden penge til moms.
Det er korrekt.... spørgsmålet er så bare om netbutikken forstår at deres kunde OGSÅ skal betale moms.........
Et eksempel: hvis jeg betaler 40 kr + moms 10 kr ialt 50 til speditør , og opkræver kunden 40 kr. ( ingen moms på ) - så går jeg i nul ? eller....
Nej... du skal så bogføre de 40 kr. du får af din kunde for fragten således: 32 kr. plus moms. Dvs. du skal betale de 8 kr. retur til skat når du betaler moms.