Thorbjørn Jeg kan godt lide at du nu specificerer at SmbA kan være den bedste selskabsform for små iværksættere, der sælger ydelser. Det begynder så at ligne en fornuftig dialog. Den begrænsning af målgruppen harmonerer dog ikke med at du på omstående side skrev; Du skriver, at der er mange ulemper ved SMBA-selskaber, men kan du ikke nævne dem. Jeg kan kun finde på 2. x SMBA-modstanderne kører ofte på noget fortænkt sludder, og det er besynderligt, at alle SMBA-modstanderne aldrig har haft nogen praktisk erfaring med selskabsformen. Kan vi ikke finde alle disse personer, der har købt et SMBA-selskab og har fortrudt, at de ikke købte et ApS-selskab? Problemet med disse udsagn er at SmbA selskaberne kan være en god konstruktion til mange ting og en dårlig til andre. At påstå at der kun er 2 negative sider ved denne selskabstype/konstruktion er decideret misvisende. Om det er bevidst misvisende skal jeg ikke gøre mig klog på, men det er et faktum at hverken du eller Ejler Ottesen generelt siger at denne konstruktion promært er egnet til små servicevirsomheder, men så harmonerer det også meget bedre med hvad det "fordækte sludder" som dem der er skeptiske overfor konstruktionen er fremkommet med. Med seriøs dialog bliver tingene meget lettere. |
Hej broncofan
Der er ingen modstrid. De administrative ulemper (forbud) man påtager sig ved at vælge ApS kan nogen gange betale sig, være nødvendige, hvis man har behov for kredit eller tilsvarende, men det er jo stadigvæk ulemper.
Man giv mig 100 iværksættere og så vil jeg påstå, at de 90 vil være bedst tjent med et SMBA-selskab. Sådan er det jo også i andre lande, der har selskabstyper, der ligner SMBA. Tysland har netop introduceret et SMBA-selskab af samme grund.