Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konvertering af smba til Aps

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Thorbjørn

Jeg kan godt lide at du nu specificerer at SmbA kan være den bedste selskabsform for små iværksættere, der sælger ydelser. Det begynder så at ligne en fornuftig dialog. Den begrænsning af målgruppen harmonerer dog ikke med at du på omstående side skrev;

Du skriver, at der er mange ulemper ved SMBA-selskaber, men kan du ikke nævne dem. Jeg kan kun finde på 2.
1. du kan ikke omdanne en personlig virksomhed til selskab
2. man skal være 2 ejere.

x
x

SMBA-modstanderne kører ofte på noget fortænkt sludder, og det er besynderligt, at alle SMBA-modstanderne aldrig har haft nogen praktisk erfaring med selskabsformen. Kan vi ikke finde alle disse personer, der har købt et SMBA-selskab og har fortrudt, at de ikke købte et ApS-selskab?

Problemet med disse udsagn er at SmbA selskaberne kan være en god konstruktion til mange ting og en dårlig til andre. At påstå at der kun er 2 negative sider ved denne selskabstype/konstruktion er decideret misvisende. Om det er bevidst misvisende skal jeg ikke gøre mig klog på, men det er et faktum at hverken du eller Ejler Ottesen generelt siger at denne konstruktion promært er egnet til små servicevirsomheder, men så harmonerer det også meget bedre med hvad det "fordækte sludder" som dem der er skeptiske overfor konstruktionen er fremkommet med.

Med seriøs dialog bliver tingene meget lettere.

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 14:37

Hej broncofan

Der er ingen modstrid. De administrative ulemper (forbud) man påtager sig ved at vælge ApS kan nogen gange betale sig, være nødvendige, hvis man har behov for kredit eller tilsvarende, men det er jo stadigvæk ulemper.

Man giv mig 100 iværksættere og så vil jeg påstå, at de 90 vil være bedst tjent med et SMBA-selskab. Sådan er det jo også i andre lande, der har selskabstyper, der ligner SMBA. Tysland har netop introduceret et SMBA-selskab af samme grund.

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:41

Blogging om SmbA-selskaber:

En god start:

BroncofanDK:
Jeg kan godt lide at du nu specificerer at SmbA kan være den bedste selskabsform for små iværksættere, der sælger ydelser. Det begynder så at ligne en fornuftig dialog.

Saa kommer der lidt forbehold:

BroncofanDK:
Problemet med disse udsagn er at SmbA selskaberne kan være en god konstruktion til mange ting og en dårlig til andre.

Dette er sikkert rigtigt. Saa langt saa godt.

Men saa kom dette klare udsagn, som staar helt alene.

BroncofanDK:
At påstå at der kun er 2 negative sider ved denne selskabstype/konstruktion er decideret misvisende.

Derefter kommer dette udsagn, hvor klarheden forsvinder:

BroncofanDK:
Om det er bevidst misvisende skal jeg ikke gøre mig klog på,

Du sagde lige forud foer dette: "decideret misvisvisende". Men nu ved du ikke rigtigt.

BroncofanDK:
men det er et faktum at hverken du eller Ejler Ottesen generelt siger at denne konstruktion promært er egnet til små servicevirsomheder,

Hvor har du det fra?

Naar vi jo aabenbart ikke siger det!

Faktum? Er du sikker paa det?

Og hvorfor skal JEG - Ejler Ottesen - lige pludselig blandes ind i denne sag?

BroncofanDK:
men så harmonerer det også meget bedre med hvad det "fordækte sludder" som dem der er skeptiske overfor konstruktionen er fremkommet med.

Det er da sikker rigtigt hvis man ellers kan konkludere noget som helst ud fra denne saetning.

BroncofanDK:

Ja. Men det forudsaetter jo bare "serioes dialog".

Tilmeldt 17. Dec 07
Skrevet kl. 18:46

Jeg tror nu at der er mange andre risici som man sal tage med.

Skat er ganse bekymrede over disse mirakuløse selskaber http://crn.dk/nyheder/Skat-jagter-Multimedia-World-fidus-1.98695.html, og det kan hurtigt blive dyrt at skulle bruge tid på at vise skat at man ikke er svindler.

Der er glimrende diskussioner af problematikerne i http://crn.dk/nyheder/Advokat-advarer-mod-SmbA-selskaber-1.98912.html og tråden startet af Ejler Ottesen http://www.amino.dk/forums/t/70032.aspx?PageIndex=1 

Jeg har svært ved at se at 90% af alle iværksættere skulle have glæde af denne selskabskonstruktion, som reelt kun udbydes af tre udbydere af disse selskaber - udbydere der alle har et blakket ry i pressen - tyder nu på at det er betydelig mindre end 90% af virksomheder i danmark der bør etableres som SmbA selskaber.

Det kan selvfølgelig tænkes at I tre er meget klogere end resten as landets rådgivere, at de bare ikke fatter hvor geniale I er. Der kunne dog også være en anden forklaring der har mere med økonomisk vinding at gøre.

MVH Jens

Tilmeldt 17. Dec 07
Skrevet kl. 19:02

Ejler Ottesen:

BroncofanDK:
men det er et faktum at hverken du eller Ejler Ottesen generelt siger at denne konstruktion promært er egnet til små servicevirsomheder,

Hvor har du det fra?

Naar vi jo aabenbart ikke siger det!

Faktum? Er du sikker paa det?

Og hvorfor skal JEG - Ejler Ottesen - lige pludselig blandes ind i denne sag?

Jeg tror at du vil kunne se at hvis du søger under dine mange indlæg om dette emne vil det fremhæskende billede ikke være at SMBA konstruktionen primært bør anvendes til små transaktionsorienterede servicevirksomheder.

Ejler Ottesen:

BroncofanDK:

Ja. Men det forudsaetter jo bare "serioes dialog".

Sådan en som du startede med, og som proptede mit første indlæg?????

Jeg an kun sige at det meste der omhandler SMBA virker utrolig suspekt og jeg synes Henrik Krogh har sagt det utrolig præcist i en tidligere tråd

Henrik Krogh:

Utroligt så forskelligt som man kan læse den samme artikel. Jacob Tøjner giver i artiklen udtryk for 2 væsentlige synspunkter, som ikke er specielt iværksætterfjendske.

For det første, at man som virksomhed, skal være opmærksom på hvem man handler med. At råde en virksomhed til at være påpasselig i forbindelse med at den indgår en handel med et SmbA er ikke udpræget SmbA-fjendsk - men sund fornuft.

Det er et udtryk for at den manglende gennemskuelighed, der ofte er omkring et SmbA gør det vanskeligt at se hvad selskabet reelt indeholder. Det er en del af enhver kreditgivning mv. at foretage en risikovurdering, således at unødige tab undgås. Det er vel et synspunkt som I begge kan tilslutte jer - ikke mindst i lyset af at I begge er revsionsuddannede.

For det andet ligger der et budskab om at ivækrsætteren skal vælge sine rådgivere med omhu.

• Skal man vælge advokaten som har sin lovpligtige ansvarsforsikring i orden eller
  • Certus Coparate Service, som ved direktør Rene Holmgren i de sidste par uger har fået massevis af sendetid i TV2's forbrugerprogram Basta  eller
  • Thorbjørn Henriksen som tilsyneladende har pådraget sig SKAT's opmærksomhed netop på baggrund af den række virksomheder som har har leveret til ejerkredsen bag det konkursramte Multimedia World eller
  • Thorbjørn Henriksens forretningspartner Ejler Ottesen som gavmildt tilbyder "erstatningskrav begrænset til hvad der er betalt fra kundens side."

At man kan få Jacob Tøjners almene gode råd til at være iværksætterfjendske, er vist mere et spørgsmål om at Ejler Ottesen og Thorbjørn Henriksen ønsker at beskytte deres egen forretning - salg af SmbA-selskaber.

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:32
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du er hurtig nok kan du naa at rette disse udsagn:

BroncofanDK:
fremhæskende billede

BroncofanDK:
Jeg an kun sige

Det er nok for sent for Henrik Krogh:

BroncofanDK:
at ivækrsætteren skal vælge

BroncofanDK:
Thorbjørn Henriksen som tilsyneladende har pådraget sig SKAT's opmærksomhed netop på baggrund af den række virksomheder som har har leveret til ejerkredsen bag det konkursramte Multimedia World eller

Hvad ved Henrik Krogh om hvad Skat ved om Henriksen, naar nu Skat efter de gaengse regler ikke maa oplyse Krogh om, hvad Skat ved?

"har har" eller hvad.

BroncofanDK:
Thorbjørn Henriksens forretningspartner Ejler Ottesen

Videregivelse af et helt forkert udsagn? Hvad ved han eller du, som hverken Henriksen eller jeg ved.

BroncofanDK:
som gavmildt tilbyder "erstatningskrav begrænset til hvad der er betalt fra kundens side."

Hvor har du det fra? Kan  du uddybe yderligere?

BroncofanDK:
At man kan få Jacob Tøjners almene gode råd til at være iværksætterfjendske,

Hvor har du det fra? Han har jo endnu ikke vaeret indblandet i denne sag.

Overgangen til naeste udsagn virker vistnok ikke saerlig logisk og kommer med et vist forbehold:

BroncofanDK:
er vist mere et spørgsmål om at Ejler Ottesen og Thorbjørn Henriksen ønsker at beskytte deres egen forretning - salg af SmbA-selskaber.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:55

Ejler Ottesen:

BroncofanDK:
Thorbjørn Henriksens forretningspartner Ejler Ottesen

Videregivelse af et helt forkert udsagn? Hvad ved han eller du, som hverken Henriksen eller jeg ved.

Det kræver ikke det store opslag at se at Aktino Skattetransaktioner SMBA  med CVR-nr. 3028071, der er stiftet den 22/2 2007 ejes af Ejler Ottesen og Thorbjørn Henriksen.

Ejler Ottesen:

Hvad ved Henrik Krogh om hvad Skat ved om Henriksen, naar nu Skat efter de gaengse regler ikke maa oplyse Krogh om, hvad Skat ved?

Ikke mere end der står i avisen http://crn.dk/nyheder/Skat-jagter-Multimedia-World-fidus-1.98695.html

Ejler Ottesen:
som gavmildt tilbyder "erstatningskrav begrænset til hvad der er betalt fra kundens side.

Din egen hjemmeside: http://smba.dk/priser  (sidste linie, hvis du har glemt det)

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 21:42

Altså Ejler hold nu kæft.

Dit klip og klister er på en gang latterligt og misvisende, og gengiver ikke et realistisk billede af dialogen, men derimod det billede du gerne vil vise.

Tråden handler om at konvertere et SMBA til et APS - Det vil altså sige at vi her står med en ihvertsætter der ikke kan bruge "din" selskabsform. Hvad med at give råd med det i stedet for at "nægte at slippe" en iværksætter der blev "fanget i SMBA nettet"?

SMBA er vel ikke den eneste rigtige virksomhedsform - så langt er i jo enige. Så drop diskussionen, og hjælp manden videre i historien.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:21

gweb:
Så drop diskussionen, og hjælp manden videre i historien.

Det er nok det eneste som vi alle er enige om i den tråd. Jf. tidligere i tråden er det beskrevet hvordan vi kommer fra et SMBA til ApS.

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 10:08

Hej broncofan

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Man kan dele folk op i 2. Dem der vil give lødig information, og dem der vil fremføre propaganda for et bestemt synspunkt. Du hører bestemt til den sidste kategori.

Det forhold at SMBA-selskaber blevet misbrugt betyder da ikke, at selskabsformen er dårlig. Stein Bagger benyttede et aktieselskab til sit cirkus, men skal vi så konkludere, at aktieselskaber er dårlige?

Det minder om indvandrer debatten. Når en indvandrer på Nørrebro gør noget ulovligt, så konkluderer folk straks, at alle indvandrer er på samme måde. Når en etnisk dansker gøre det samme, så siger man bare han er tosset.

SMBA-selskaberne må nok sige at være selskabsrettens svar på indvandrere.

Det er klart, at de fordele som SMBA-selskaberne giver også kan misbruges, men mener du seriøst at dette skal afholde folk fra at bruge dem?

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)