EJLER OTTESEN som lever af at få folk til at oprette disse selskaber
Det er helt forkert.
SmbA-selskaber er et virksomhedsredskab, som af staten gratis stilles til raadighed for erhvervslivet og andre ligesom AmbA, FmbA ETC.
Men som researcher VAR det mig som genopdagede og lancerede SMBA-selskaber i begyndelsen af 2007.
En del har argumenteret imod og nu ogsaa du.
SmbA selsaberne har visse fordele og mange ulemper.
Du mener vel SmbA-selskaber.
Men hvilke ulemper?
Tak for at rette min stavefejl.
Til det mere substantielle;
Det er helt forkert - skriver du
Er det forkert at du rådgiver om etableringen af SmbA selskaber og dermed har økonomiske interesser i dette?
Det tager jeg så dit ord for.
En del har argumenteret imod og nu ogsaa du. - skriver du
Jeg argumentere ikke mod SmbA selskaberne som sådan, men mod den gruppe af udbydere der på dette forum er meget fremme i skoene med at fortælle at denne selskabskonstruktions fortræffeligheder, men hvor argumenterne kun delvist holder vand (som påpeget af "klovn". Jeg argumenter for at man er meget varsom med selskabstypen da de mange tråde om emnet viser at det ikke er nok at focusere manglende revisionspligt og indskudskapital.
Men hvilke ulemper? Mange andre er meget mere inde i dette end jeg. Jeg besluttede relativt hurtigt at SmbA konstruktionerne som de bliver markedsført kun beskæftiger sig med at undgå indskudskapital og revision. Jeg kunne selv ikke forestille mig at have et firma med en partner, hvor omsætning/værdier oversteg grænsen for revisorpåbud for ApS'er og ikke have revision på. Jeg har svært ved at forestille mig ie at benytte revisor hvis jeg havde ansatte.
Ulemperne ved SAMBA (SmbA) virksomhederne ligger i forhold til kunder og leverandører. Med den viden jeg har om SmbA selskaber så ville jeg være meget påpasselige ved at handle med dem. Jeg ser problemer med de interne strukturer, som gjorde at jeg måtte sige at denne firmaform under ingen omstændigheder ville komme på tale. (interesserede må søge mange af de tråde der er om emnet)
Hvis du ønsker at etablere et seriøst firma, kan jeg ikke se fordelen ved at danse SAMBA, da du under stortset alle omstændigheder skal have en kapital på 125000kr.
Et ApS (A' prøver sku') har på trods af kapitaliseringen behov for at vise kreditværdighed. En konstruktion med en forretningspartner der hverken vil indskyde kapital eller selv stå bag sit firma (financielt) virke useriøst (dermed ikke sagt at det er det). Hvis du bygger en ambitiøs virksomhed, hvor du satser på et niveau hvor du virkelig har brug for en mulig kreditorbeskyttelse, så er det fordi du arbejder ambitiøst, og så vil du under alle omstændigheder skulle tilvejebringe tilstrækkelig kapital. JEg tror også at du ville begrænse investorinteressen for dit firma hvis det er en SmbA organisering.
Disse kauktioner, hæftelser overfor banker, dokumentation, spørgsmålstegn overfor virksomheden og generelt negative image vil for de fleste koste mere end indskudskapitalen, og i længden være meget dyre.
For mig er det mest negative nok at jeg tror at dem der forsvarer SmbA konstruktionen er utroværdige og giver råd for egen vindings skyld. Amerikanerne sige "if it sounds to good to be true - it probably is! Det highlighter for mig debatten.