Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-handelsfonden

Side 7 ud af 13 (121 indlæg)
Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Jeg får dem der kommer til at hjælpe os med dette til at svare på dit spørgsmål omkring tiden af en test.

v/h

Dirch Svenningsen

e-handelsfonden

Tilmeldt 5. Oct 09
Skrevet kl. 15:07

Hej Lone,

Jeg dokumentere blot facts og analyser, jeg har ingen egen holdning til dette, dog foruden at jeg lytter på kritik og eksekvere efter dette. Se tidligere input fra mig i dag.

Med hensyn til fratagelsessagerne så er vi på sagen inden medierne melder historien ud. For at gøre tingene ordentlig er der visse procedure der skal gennemgåes, det er jo trods alt alvorlige sager vi taler om, så grundighed er vigtigt for os.

V/h

Dirch Svenningsen

e-handelsfonden

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:10

Dirch:
Indsæt logoet på produktsiderne

Og der går grænsen - e-mærket kommer ikke på mine produktsider.... så skal der jo også betalingskort mv - og til sidst er det hele plastret til. Det må være nok at det står i toppen hvor det ses, uanset hvilken side man befinder sig på.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:17

Dirch:
Jeg får dem der kommer til at hjælpe os med dette til at svare på dit spørgsmål omkring tiden af en test.

Super. Jeg vil som sagt foreslå at I ser på alle de tre nævnte testformer: A/B tests (eller multivariant tests), eyetracking analyser og brugerundersøgelser.

Og i modsætning til de undersøgelser som du tidligere har henvist til, så er det vigtigt at de nye undersøgelser får fokus på hvilken målbar værdi eMærket skaber for jeres kunder - os eKøbmænd.

Branding undersøgelser af kendskabsgraden til varemærket eMærket og tilsvarende har ikke nogen værdi for os som eKøbmænd - det har en værdi for jer som organisation. Det er da fint, at I er kendte - tillykke med det, men det betyder bare ikke noget for om jeg vælger at købe jeres eMærke eller ej.

Jeg er ligeglad med hvor mange der kender eMærket, hvis det ikke betyder, at de handler anderledes alt efter om det er der eller ej. Det er handling - ikke kendskab, vi eKøbmænd lever af :)

> Og der går grænsen - e-mærket kommer ikke på mine produktsider....

Det kan jeg godt forstå. Men hvis du har "råd" kunne du jo også A/B teste dette, nu du er igang - så kan vi få lidt dokumentation på "effekten" af det ... (jeg vil dog ikke personligt anbefale dig at køre den test alt for længe hehe)

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 15:24

Mikkel deMib Svendsen:

> Og der går grænsen - e-mærket kommer ikke på mine produktsider....

Det kan jeg godt forstå. Men hvis du har "råd" kunne du jo også A/B teste dette, nu du er igang - så kan vi få lidt dokumentation på "effekten" af det ... (jeg vil dog ikke personligt anbefale dig at køre den test alt for længe hehe)

Jeg og Karsten gør gerne hvad der skal til for at se resultater Wink men hvis e-mærket skyder tests ned efterfølgende, fordi de ikke faldte ud til deres fordel - så er vi jo tilbage til scratch igen...

Dirch: I en evt. ny undersøgelse kunne det være spændende at finde ud af hvor højt forbrugeren vægter en shop der er e-mærket.
Eksempel:

Hvilken shop ville du handle i, hvis de havde de varer du skulle bruge:

A: En shop er e-mærket som tager 50 kr. i fragt
B: En shop er ikke e-mærket som tager 25 kr. i fragt

Udover e-mærket ser begge shops seriøse og troværdige ud i deres udtryk og forretningsbetingelser.

Sådan et spørgsmål gad jeg bare godt høre forbrugerens svar på. Og det skulle naturligvis være en stor gruppe så svaret var valid Wink

Tilmeldt 5. Oct 09
Skrevet kl. 15:32

Hej Helle,

Tak for input

Jeg kan ikke love noget, men notere det naturligvis ned i vores brainstom. Tak endnu engang.

V/h

Dirch Svenningsen

e-handelsfonden

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 15:48

Dirch:

Hvis jeg kigger på http://www.houseofkids.dk/shop/frontpage.html

Vil jeg som forbruger have svært ved at se den er e-mærket, medmindre jeg kniber øjnene sammen og kigger øverst oppe,

Her rider vi samme dag som vi sadler - så om kort tid vil det være denne topbar som ses i shoppen... så ingen skal komme og sige at e-mærket ikke har fået en vældig central placering i vores test Cool

Tilmeldt 5. Oct 09
Skrevet kl. 15:55

Godt intiativ :-)

Det ændrer naturligvis ikke på at jeg stadigvæk anbefaler at den skal være mere synlig på andre sider. f.eks. på salgsflowet. Men uanset hvad er det ændring til det bedre. Så det hilser vi da velkommen :-)

v/h

Dirch

e-handelsfonden

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:57

Helle - houseofkids.dk:

Hvilken shop ville du handle i, hvis de havde de varer du skulle bruge:

A: En shop er e-mærket som tager 50 kr. i fragt
B: En shop er ikke e-mærket som tager 25 kr. i fragt

Nu må du også være fair, Helle. De får problemer nok i forvejen, så du må kun teste på een parameter af gangen.

Ellers går der bare diskussion i om det er mærket eller prisen der testes på.

Det, du bør gøre er i stedet at se, hvad der giver dig den bedste bundlinje efter, at du har betalt alle dine variable udgifter og hermed vurdere om E-mærket kan betale sig. Det skal jo kunne betale sig selv hjem i øget bundlinje.

Jeg vil anbefale, at I anvender 2 billeder i toppen for maksimal effekt hvor det ene falder 100% ind i baggrunden uden link og det andet er den "Ægte vare" med link.

Så er det den "rene" værdi af mærket I registrerer uden rum for "tolkninger" og diskussioner bagefter Wink

Venlig hilsen,

Christian

RED: Du har allerede gjort som beskrevet medens jeg bare skriver . COOL Yes

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den test der blev anvendt i den video jeg tidligere linkede til - som var lavet af den der professor, brugte 3 varianter: En med et rigtigt "trust" mærke, et med et falsk mærke, som de selv havde lavet, og så en variation uden noget.

Det synes jeg er en god form, da den samtidig tjekker for, om det er det at der er et mærke der betyder noget - ikke lige hvad det er for et mærke.

Man kunne også inddrage f.eks. TrustPilot i testen, og så se hvad der virker bedst: eMærket, Trustpilot, et falsk mærke eller ingenting ...

Men mon eHandelsfonden vil bruge testens resultater, hvis den f.eks. viser at eMærket mindsker salget og Trustpilot gør det modsatte? :)

Side 7 ud af 13 (121 indlæg)