Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-handelsfonden

Side 6 ud af 13 (121 indlæg)
Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jack,

E-handelsfonden er en non profit organisation, fondet af videnskabsministeriet i 2000 men med en strategi at den skal være selvfinanserende. Det er vi i dag og alle regnskaber ligger tilgængelig til offentligheden. På den måde kan man også se hvad vi bruger pengene på. En non profit organisation skal formidle overskuddet i virksomheden til dens fremadrettede aktiviteter og i den hensigt at forbedre medlemmernes interesse. En bank er ejet af aktionære og har til formål, at tjene penge til dens ejere, altså aktionære.

v/h

Dirch Svenningsen

e-handelsfonden

Tilmeldt 5. Oct 09
Skrevet kl. 14:14

Hej Helle, Mikkel, Knud og andre interesserede J

Nej i taler skam ikke for døve øre, jeg har desværre bare ikke så meget tid til at kommentere alle indlæg på en gang, jeg er ikke kun ansat til detteJ Det håber jeg i har forståelse for. Foruden min tid vil der også være indlæg som jeg ikke kommentere på, hvis jeg tolker at man kan læse sig til det i mine andre svar eller kommentar.  Dette bliver jeg nødt til at priotere, håber igen at i har forståelse for dette. Hvis man derimod ikke kan vente er man mere end velkommen til at ringe til os http://www.e-handelsfonden.dk/sw106.asp

Jeg kan forstå Helle at du ønsker at lave sådan en konverterings sammenligning på en uge, hvilket jeg har svært ved at skulle se, er længe nok til rent faktisk at kunne påvise om det vil have en virkning. Disse kriteriers troværdighed følger jeg selvfølgelig op på, så vi også finder ud af hvad der anbefales og er mest rigtige (følger blot op på dit råd som du har givet mig tidligere på ugen). Succes kriteriet må vel være at vi finder ud af den rigtige måde at gøre det på, men lad mig slå fast vi ønsker at tage dialogen med konverteringraten, men vi skal naturligvis også have de rigtige kriterier på plads, hvilket ikke bare er noget man gør. Derfor går der ikke bare dage men måneder før vi har noget validt.

e-handelsfonden er bla. I gang med at udarbejde en implementeringsguide som skal gøre det nemmere for forbrugeren at se webshoppen er e-mærket. Den skal hjælpe vores medlemmer med at gøre e-mærket mere synligt på hjemmesiden. Hvis jeg kigger på http://www.houseofkids.dk/shop/frontpage.html

Vil jeg som forbruger have svært ved at se den er e-mærket, medmindre jeg kniber øjnene sammen og kigger øverst oppe, det linker heller ikke ind på www.e-handelsfondens.dk validerings side. Den har dog et link om e-mærket under betingelser hvilket er godt. Alt i alt mener jeg ikke at en forbruger vil spotte at siden er e-mærket. Det skal lige siges at implementeringsguiden lægger op til at synliggøre e-mærket så meget som muligt og er en anbefaling, jeg kan selvfølgelig godt forstå hvis man ikke ønsker at klistre e-mærket på hele sidenJ Men lidt mere synlighed af e-mærkets logo kan helt sikker anbefales.

V/h

Dirch Svenningsen

e-handelsfonden

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 14:18

Dirch:

Hej Jack,

E-handelsfonden er en non profit organisation, fondet af videnskabsministeriet i 2000 men med en strategi at den skal være selvfinanserende. Det er vi i dag og alle regnskaber ligger tilgængelig til offentligheden. På den måde kan man også se hvad vi bruger pengene på. En non profit organisation skal formidle overskuddet i virksomheden til dens fremadrettede aktiviteter og i den hensigt at forbedre medlemmernes interesse. En bank er ejet af aktionære og har til formål, at tjene penge til dens ejere, altså aktionære.

v/h

Dirch Svenningsen

e-handelsfonden

Det ændrer jo ikke på at der skabes eksistensgrundlag og arbejdspladser på baggrund af shops ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 5. Oct 09
Skrevet kl. 14:22

Hej Henrik,

Tak for input.

Igen må jeg henvise til mine andre svar omkring hvorledes forbrugeren ser os og hvilken troværdighed e-mærket har. At vi så også løbende bare i denne her tid faktisk udbygger vores medlems tal, ja det må jo gi en identikation at vi gør noget rigtigt :-) Men her skal det også siges at - ja, hvis vi skal følge med tiden har vi store opgaver foran os, det tror jeg nu at vi altid kommer til at have.

v/h

Dirch Svenningsen

e-handelsfonden 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:23

Hej Dirch

Kan sagtens forstå at du ikke kan bruge alt din tid herinde - men du har kastet benzin på bålet, og der vil være mange reaktioner Wink

Dirch:

Hvis jeg kigger på http://www.houseofkids.dk/shop/frontpage.html

Vil jeg som forbruger have svært ved at se den er e-mærket, medmindre jeg kniber øjnene sammen og kigger øverst oppe, det linker heller ikke ind på www.e-handelsfondens.dk validerings side. Den har dog et link om e-mærket under betingelser hvilket er godt. Alt i alt mener jeg ikke at en forbruger vil spotte at siden er e-mærket. Det skal lige siges at implementeringsguiden lægger op til at synliggøre e-mærket så meget som muligt og er en anbefaling, jeg kan selvfølgelig godt forstå hvis man ikke ønsker at klistre e-mærket på hele sidenJ Men lidt mere synlighed af e-mærkets logo kan helt sikker anbefales.

Hvor stort vil du have det skal være? For så gør vi da bare det.

Dirch:
Jeg kan forstå Helle at du ønsker at lave sådan en konverterings sammenligning på en uge, hvilket jeg har svært ved at skulle se, er længe nok til rent faktisk at kunne påvise om det vil have en virkning. Disse kriteriers troværdighed følger jeg selvfølgelig op på, så vi også finder ud af hvad der anbefales og er mest rigtige (følger blot op på dit råd som du har givet mig tidligere på ugen). Succes kriteriet må vel være at vi finder ud af den rigtige måde at gøre det på, men lad mig slå fast vi ønsker at tage dialogen med konverteringraten, men vi skal naturligvis også have de rigtige kriterier på plads, hvilket ikke bare er noget man gør. Derfor går der ikke bare dage men måneder før vi har noget validt.

Vi følger google's rådgivning for hvornår en given test er dyb nok til at der dannes et korrekt billede. Det kan være en uge - det kan være to uger - det er ikke til at sige på forhånd. Dog tager det slet ikke så lang tid da vores besøgstal er temmelig gode.

I øvrigt - hvis jeg mente at jeg solgte mere med e-mærket - så ville det være så stort så det gik ud over skærmens kanter Cool

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:26

Forresten - kan du ikke ligge jeres regnskab ud på jeres side - eller her? Er lønudgifter synlige?

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 14:30

Dirch:
At vi så også løbende bare i denne her tid faktisk udbygger vores medlems tal, ja det må jo gi en identikation at vi gør noget rigtigt :-)

Som 'før-medlem' tror man jo også, at det er alle tiders, men senere opdager man, at . . . . - nåh ja, læs bare om vores erfaringer mht. e-mærket.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:37

Dirch:
Jeg kan forstå Helle at du ønsker at lave sådan en konverterings sammenligning på en uge, hvilket jeg har svært ved at skulle se, er længe nok

Det er nok fordi du ikke ved noget om A/B testing - som du også tidligere i tråden har demonstreret. Det er fair nok at lige du ikke ved noget om dette, men så må i sgu da sætte nogle på opgaven som gør det. Det er ikke tiden, men antallet af brugere og konverteringer der måles, som er afgørende.

Dirch:
Succes kriteriet må vel være at vi finder ud af den rigtige måde at gøre det på, men lad mig slå fast vi ønsker at tage dialogen med konverteringraten, men vi skal naturligvis også have de rigtige kriterier på plads, hvilket ikke bare er noget man gør. Derfor går der ikke bare dage men måneder før vi har noget validt.

I har haft foreløbigt haft 7 år (!) - siden 2002, til at få det her på plads. Og for over et halvt år siden ringede en af dine chefer til mig for at spørge ind til de samme ting, som du spørger om her - han fik samme svar, om bl.a. at kunne dokumentere effekten af eMærket ...siden da har vi intet set.

Det er vist ikke tid der er brug for, men oprigtig vilje til at gøre det der skal gøres og så iøvrigt sætte nogle på opgaverne, som har forstand på eHandel og testing. Det er altså ikke rocket science. Det er jo ikke nok at I giver udtryk for at ville lytte, og nikker pænt når vi siger "test", men så iøvrigt ikke gør en skid ved det.

Eller måske HAR i faktisk testet - og så bare konstateret, at eMærket slet ikke virker...? Den mistanke får man i hvert fald meget let. Så nu skal I så bruge en hel masse tid, på at opfinde en testform, der kan "bevise" at eMærket er godt? Det virker i hvert fald sådan ...

> Men lidt mere synlighed af e-mærkets logo kan helt sikker anbefales.

På hvilken baggrund laver du denne anbefaling? Som jeg kan forstå det har I jo ikke foretaget nogle tests der kan påvise om det faktisk er bedre - eller værre. Har I lavet eyetracking studer, brugerundersøgelser eller A/B tests der kan underbygge din anbefaling? (alle tre typer af tests er iøvrigt ret overkommeligt at foretage i dag).

Er det tilfældige gæt der ligger til grund for alle eHandelsfondens andre anbefalinger også? Det begynder altså at virke mere og mere besynderligt må jeg sige ...

Tilmeldt 5. Oct 09
Skrevet kl. 14:38

Hej Helle,

Jeg er igang med at udarbejde implementerings guiden og har revudering af dette på mandag, så jeg vil skyde på at jeg kan have en ordentlig guide på plads sidst i næste uge.

Hvis du ikke kan vente med det så handler det jo blot om at linke dit logo til vores valideringsside forstørre det (som du mener du kan være bekendt:-) Indsæt logoet på produktsiderne og betalings flowet. Hertil kan jeg også anbefale at gå ind på shoppingportalerne og tillad e-mærket stå ved siden af dit produkt. Der er sikkert flere ting som jeg ikke lige nu har tænkt på, men det kommer naturligvis i implementeringsguiden.

Vi forholder os også til den anbefaling vi får vedr. kriterier.

v/h

Dirch Svenningsen

E-handelsfonden

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 14:50

Hej Dirch. 

Jeg synes det er prisværdigt, at du frivilligt stillede dig op til prygling her, men jeg synes også at du tackler den kritik du modtager .. forkert. 
Det er 100% naturligt at gå i forsvarsposition og forsøge at blokere nogle af de slag, der nu hagler nedover dig og din arbejdsgiver, men: 

Alt hvad du hører her - er hvad dine potentielle kunder tænker. Lad være med at forsøge at overtale OS.
LYT til hvad vi siger i stedet - og find ud af - på et langt større plan - hvordan I ændrer jeres strategi og image, så jeres potentielle kunder IKKE længere har disse holdninger til jer.  

Jeg kiggede på nogle af de links du sendte i øvrigt og min tillid blev ikke ligefrem styrket. 
15. Oktober, 2009:  Okaymobil.dk får frataget E-mærket.
Her taler vi 3 uger efter Ekstra Bladet har hængt dem ud. Hvorfor fanden opdager I ikke så store problemer med jeres egne medlemmer, tidligere? 

15. April, 2009: Monatel.dk får frataget E-mærket.
Vel og mærke flere uger efter Tv2 har haft fingrene i dem. Igen. Hvor var I henne?

Er det for meget at forlange, at I holder bare et halvt øje på eksempelvis TrustPilot? 600 medlemmer. Hvor svært kan det være?

Så kan jeg så se, at I - fordi Tv2 har gået jer på klingen - har oprettet en Forbrugerlinie, man kan ringe til, hvis man føler sig dårligt behandlet i en webshop med e-mærket. Fint. Men det har jeg - som forbruger - aldrig hørt om, og det kunne aldrig falde mig ind, at JEG skulle informere jer om at JERES medlem, ikke overholdt dansk lovgivning.  Jeg ville - som Forbruger, der af jer gentagende gange får at vide, at I er kvalitetsstemplet for lovlig og etisk nethandel, aldrig have gættet, at I ikke selv kvalitetstjekker jeres medlemmer?

Jamen, Jøsses altså. 

Jeg har hele tiden vidst, at e-mærket ikke havde nogen synderlig effekt på salget. 
Det overrasker mig bare, at opdage at det er fordi det ikke er et barometer for sikker nethandel.

Hvad er jeres eksistensgrundlag så?

Side 6 ud af 13 (121 indlæg)