Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-handelsfonden

Side 3 ud af 13 (121 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Dirch:

Hej Allerup,

e-mærket er ikke en konverteringsmaskine til Google. Dem der har lavet denne side er desværre ikke klar over hvad e-mærket står for og er. Hvis man ønsker at se hvad man får ud af e-mærket kan man se vedhæftede link: http://www.e-handelsfonden.dk/sw2053.asp

Når det så er sagt, har e-mærket naturligvis en forpligtigelse til at følge med tiden og sætte sig ind i medlemmets behov, f.eks. i dag handler det meget om SEO, hvilket også bliver forbedret og optimeret hos e-handelsfonden, nogle mener det er lidt for sent, men nu er vi igang.

Jeg tror ikke helt du forstår hvad det handler om. Det drejer sig ikke om SEO eller noget som helst med ens placering i Google. Det er en splittest om e-mærket øger konverteringen eller ej. Og hvis resultatet er at e-mærket ikke øger konverteringen, ja så er det ingenting værd for en webshop ejer.

Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 20:46

Nu har jeg bevist valgt ehandelsfonden fra af 2 simple årsager:

1. Priserne for et medlemskab.

2. E-handelsfondens ideologi om at man ikke kan modtage bankoverførsler og samtidigt være en "sikker webshop".

Jeg har personligt vurderet at prisen ikke opvejer vores udgift ved at skulle være medlem, dette er dog en personlig og individuel vurdering så dette kan selvfølgeligt ikke bruges i en generel debat.

Men det synes jeg derimod at hele problematikken omkring "at modtage bankoverførsler" er. Det er vel et faktum at en webshop vil har en øget konverteringsrate hvis man tilbyder kunden muligheden for at betale med bankoverførsel i forhold til hvis man ikke gør.

Alene der synes jeg at I bringer hele jeres forretningsgrundlag i fare ved at stå så stejlt på dette som et ultimativt krav for medlemskab. Yderligere tvinger i jeres potientielle medlemmer til at vælge mellem at vælge mellem omsætning og jeres kvalitets mærkning. Det skal heller ikke være en hemmelighed at der jo flere gange er stillet spørgsmålstegn ved resultaterne ved at være medlem og dermed være kvalitets mærket af E-handelsfonden.

Så i denne situation var det så ikke en ide at være kreative frem for konservative !?

Jeg siger ikke at i blot skal godkende bankoverførsel som sikkert betalingsmiddel men måske blot være mere kreative frem for konservative. Det kunne f.eks. tænkes at der fandtes andre løsninger som kom alle til gode.

- Kunne det måske være en mulighed at tillade bankoverførsel som "sikkert betalingsmiddel" mod en kationsstillelse lignende den PBS forlanger ved oprettelse af en betalingskort løsning !?

- Eller måske tillade at webshops, der gennemlængere tid eller på anden måde har udvist særlig grund til at måtte betegnes som sikre, må modtage bankoverførsel som betalingsmiddel !?

Eller måske noget helt andet kreativt... !?

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 08:34

Hej Martin,

Tak for input, jeg kigger lidt dybere i den test, og finder ud af hvad den helt præcis måler.

V/h

DIrch Svenningsen

e-handelsfonden

Tilmeldt 5. Oct 09
Skrevet kl. 08:48

Hej :-) og tak for input.

Jeg er selvfølgelig ked af at du har valgt e-mærket fra.

Bank overførelse garantere ikke kunden at han/hun kan få deres penge tilbage. Det gør en PBS løsning. Det er ganske enkelt derfor. På dit indlæg kan jeg se at det er du klar over.

Faktisk ønsker jeg at vende tilbage med denne udfordring i november måned, jeg er sikker på at jeg kan bidrage lidt mere på dette tidspunkt.

V/h

Dirch Svenningsen

e-handelsfonden

Fra Hedehusene
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 09:00

Jeg har svært ved at se fordelen af jeres Iværksætter-prissætning, kan du forklare det?  Ansøgningsgebyr fair nok - i har en del arbejde, men kunne det være en ide at tilbyde en fri-periode på 1/2-1 års gratis Årsgebyr, indtil der er omsætning i butikken. Hvis jeres mål er at beskytte forbrugeren, så er det netop de nye butikker der skal hjælpes.

Ansøgningsgebyr
Iværksættere (max to år efter etableringsdato og 1 ansat) 1.900 kr. ekskl. moms
0-4 ansatte 1.900 kr. ekskl. moms

Årsgebyr Iværksættere (max to år efter etableringsdato og 1 ansat) 4.500 kr. ekskl. moms (375 kr./md.)
0-4 ansatte 4.500 kr. ekskl. moms (375 kr./md.)

Derudover syntes jeg at der er alt for lidt information omkring e-Dankort, hvor mange % af forbrugerne er klar over hvad et e-Dankort er og hvordan dette kan erstatte størstedelen af konto-til-konto-overførelserne?

Besøg kunstbutikken her: Kunstkort fra Habsø

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:19

Hej Dirch

Den test er faktisk kerne af hele jeres problemstilling, dens ærgelige resultat med at jeres mærke ikke øger konvertering angreber direkte eksistens grundlaget for e-mærket. Det er her I skal rette op og hurtigt!!!

Et godt sted, at starte er markedsføring og pr, måske er grunden til at e-mærket ikke virker på forbrugerne at de ikke kender det og ved hvad det står for.

Måske er det noget helt andet!!! Det er op til jer at finde ud af!

MEN HVIS I IKKE KAN ØGE KONVERTERING FOR WEBSHOPEJERE, SÅ HAR E-MÆRKET IKKE NOGEN EKSISTENS BERETTIGELSE!!!

Tilmeldt 5. Oct 09
Skrevet kl. 10:27

Hej Lundsby,

Du kan måske forklare mig hvilke kriterier testen er bygget på, da jeg egentlig stadigvæk ikke forstår den :-)

V/h

Dirch Svenningsen

e-mærket

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:43

Hej Dirch

Det gør jeg med glade.

Det som man har gjort med testen er at lave to forskellige versioner af shoppen.

Version A: Hvor shoppen har e-mærket

Version B: Hvor shoppen ikke har e-mærket

Så sender man halvdelen af kunderne over på Version A og den anden halvdel over på Version B.
Nu skulle det gerne vise sig at kunderne i Version A er mere villige til at købe, fordi de ser e-mærket som troværdigheds stempel og derfor føler sig mere sikre!!! Men det gjorde de bare ikke!

(Der er en masse matematiske forudsætninger, der skal til for at lave sådanne tests, men dem tager Google sig af, via deres Google Website Optimizer som de stiller gratis til rådighed! Og stol på mig de har styr på det!)

Sådanne tests er den ultimative indikator for værdien og eksistensberettigelsen af e-mærket! Så det er alvorligt! Det skal siges at bare fordi e-mærket ikke virker på et site, så kan det godt virke på andre.

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 10:47

Lundsby:
Et godt sted, at starte er markedsføring og pr, måske er grunden til at e-mærket ikke virker på forbrugerne at de ikke kender det og ved hvad det står for.

- jeg ved ikke hvad der gør det, men hver gang jeg hører/læser ordet "E-handelsfonden" ser jeg "Elsparefonden" for mig.

Hvorfor mon det? Er det fordi Elsparefonden har synliggjort sig væsentlig mere end E-handelsfonden?

Jeg ved godt, at der er en verden til forskel på finansieringen af de 2 "fonde", men alligevel synes jeg, det er tankevækkende.

Jeg ved også godt, at der også er forskel på de to 'fonde' mission, men begge har jo trods alt til formål at rådgive kunder - på hver sit område.

Men stadig er det sådan, at selv vi, der handler meget på nettet, foretrækker internetbutikkernes kundeudtalelser på fx TrustPilot, frem for e-mærket - og det kan jo ikke være meningen?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:58

Hej Knud

Jeg synes der er rigtigt svært at sige hvad man skal gøre med e-mærket for at få det til at konvertere bedre, hvis jeg var dem ville jeg bare komme lidt mere ind i kampen omkring tests.

Det der er ved at ske blandt e-købmænd, er at vi overgår fra en "Det kan man sige sig selv?" attitude til en "Tests talks and bullshit walks" attitude. Det er rigtigt positivt, men for de leverandører og fonde, der ikke omstiller sig, så er det meget ildevarslene.

Side 3 ud af 13 (121 indlæg)