Jeg tror ikke helt du forstår hvad det handler om. Det drejer sig ikke om SEO eller noget som helst med ens placering i Google. Det er en splittest om e-mærket øger konverteringen eller ej. Og hvis resultatet er at e-mærket ikke øger konverteringen, ja så er det ingenting værd for en webshop ejer. |
Nu har jeg bevist valgt ehandelsfonden fra af 2 simple årsager:
1. Priserne for et medlemskab.
2. E-handelsfondens ideologi om at man ikke kan modtage bankoverførsler og samtidigt være en "sikker webshop".
Jeg har personligt vurderet at prisen ikke opvejer vores udgift ved at skulle være medlem, dette er dog en personlig og individuel vurdering så dette kan selvfølgeligt ikke bruges i en generel debat.
Men det synes jeg derimod at hele problematikken omkring "at modtage bankoverførsler" er. Det er vel et faktum at en webshop vil har en øget konverteringsrate hvis man tilbyder kunden muligheden for at betale med bankoverførsel i forhold til hvis man ikke gør.
Alene der synes jeg at I bringer hele jeres forretningsgrundlag i fare ved at stå så stejlt på dette som et ultimativt krav for medlemskab. Yderligere tvinger i jeres potientielle medlemmer til at vælge mellem at vælge mellem omsætning og jeres kvalitets mærkning. Det skal heller ikke være en hemmelighed at der jo flere gange er stillet spørgsmålstegn ved resultaterne ved at være medlem og dermed være kvalitets mærket af E-handelsfonden.
Så i denne situation var det så ikke en ide at være kreative frem for konservative !?
Jeg siger ikke at i blot skal godkende bankoverførsel som sikkert betalingsmiddel men måske blot være mere kreative frem for konservative. Det kunne f.eks. tænkes at der fandtes andre løsninger som kom alle til gode.
- Kunne det måske være en mulighed at tillade bankoverførsel som "sikkert betalingsmiddel" mod en kationsstillelse lignende den PBS forlanger ved oprettelse af en betalingskort løsning !?
- Eller måske tillade at webshops, der gennemlængere tid eller på anden måde har udvist særlig grund til at måtte betegnes som sikre, må modtage bankoverførsel som betalingsmiddel !?
Eller måske noget helt andet kreativt... !?