Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlig karma - hvad sker der?

Side 5 ud af 8 (78 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Martin Thorborg:
Og giv mig så alle de 1 stjerner i orker, jeg kan tage det :-)

Det ser ud til at virke når jeg straffer dig, men teknisk ser der ud til at være nogle problemer. Stjerner er forsvundet fra indlæg jeg har ratet før og jeg kan se der er andre forkerte vurderinger. Er det et lokalt hack i bruger på Amino? Hvis ikke gider jeg nemlig ikke undersøge nærmere :-)

// Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 14:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tror også, at der er lidt tekniske problemer hos mig. Jeg kan kun afgive to stemmer om dagen.

Miriam

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 15:45

Miriam Frank:

Tror også, at der er lidt tekniske problemer hos mig. Jeg kan kun afgive to stemmer om dagen.

Miriam

Det ville da være kanon, hvis det ikke var en fejl! Det jo vil give anledning til at folk tænker sig om, HVEM der har fortjent dagens stjerner. Wink

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:28
Gennemsnit 2,1 stjerner givet af 7 person
Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 19:00

Martin Thorborg:

Så er der lidt Thorborgs Talkshow, der forklarer Amino Karma og giver en ide om hvad man kan bruge den til:
http://thorborg.tv/amino-karma-fremtid.html

Dbh Martin

At Martin så får -5 karmapoint for dette gode indlæg med link til en relevant podcast omkring emnet der belyser hvad man faktisk kan bruge karmapoint til - er faktisk en fuldstændig opsummering på hvorfor negative karmapoint ikke virker - overhovedet. 

Karmapoint skal afspejle om man gør noget som andre sætter meget pris på - og på den måde ønsker at sige "tak".

Havde der ikke været negative karmapoint eller en skala der starter med "dårligt" - så havde folk der ønsker at drille Thorborg ikke kunnet - men det kan de nu, og det afspejler ikke indholdet i indlægget. 

Tak for podcasten Martin - det var godt indhold. 

Du får 5 stjerner for mig, for indlægget og ikke mindst for podcasten. 

-Karsten

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:26
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Karsten Lund:

Martin Thorborg:

Så er der lidt Thorborgs Talkshow, der forklarer Amino Karma og giver en ide om hvad man kan bruge den til:
http://thorborg.tv/amino-karma-fremtid.html

Dbh Martin

At Martin så får -5 karmapoint for dette gode indlæg med link til en relevant podcast omkring emnet der belyser hvad man faktisk kan bruge karmapoint til - er faktisk en fuldstændig opsummering på hvorfor negative karmapoint ikke virker - overhovedet. 

Karmapoint skal afspejle om man gør noget som andre sætter meget pris på - og på den måde ønsker at sige "tak".

Havde der ikke været negative karmapoint eller en skala der starter med "dårligt" - så havde folk der ønsker at drille Thorborg ikke kunnet - men det kan de nu, og det afspejler ikke indholdet i indlægget. 

Tak for podcasten Martin - det var godt indhold. 

Du får 5 stjerner for mig, for indlægget og ikke mindst for podcasten. 

-Karsten

Hej Karsten

Tak for det :-)
Nu er det meget nyt at vi arbejder med negative karmapoint og nu må vi se om vi kan få det til at fungere.
På den positive side, så har det virket ved at skræmme en person væk fra Amino, som skabte en masse ballade.
Og dertil er jeg overbevist om at langt de fleste vil give de point til indlæg, som de syntes er rimeligt.

En meget positiv ting med karma, er at vi har opnået at promovere de rareste Amino'er og givet dem noget synlighed under de emner som de er aktive i. Det er jeg sikker på at de er glade for og så er meget nået.

Dbh Martin 

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 20:56

Hej Karsten

Jeg vælger at svare på din tråd her, idet du startede den og ikke fandt brugbarhed i minus karma.

Jeg lavede et provokerende indlæg / svarede på tråden, brugte "grimme" ord og ville vise at disse minus karma point har sit virke.

Min pointe er,

Mange tør / ønsker ikke at skrive kritisk til en anden bruger af Amino, men har nu muligheden til at vise de er utilfreds med oplæget fra andre.
Jeg syntes jeg ramte rigtigt med min pointe, da jeg hverken fik PM eller mail omkring det indlæg jeg skrev, men at nogen syntes det var lige grov nok det jeg skrev, kan jo måles på de minus point jeg fik.

Jeg kan godt se du har en pointe i at nogen kan misinformerer omkring andre som syntes at være en konkurrent på et marked, men hvis minus point skal væk, så burde folk stå frem og fortælle kritisk, omkring et oplæg de ikke bryder sig om, faktisk ønsker jeg, at bruger af Amino bliver mere åben omkring kritik, Hvad hjælper det at sige det går nok, hvis men er overbevist om, at det slet ikke er et okay indlæg, at det måske kan skade i længden, men vælger så bare at smile.

Jeg holder på, at erhvervslivet ikke er en legeplads, men at man sagtens kan have det sjovt mens man arbejder. Amino er et godt sted hvor nye iværksætter kan hente råd og vejledning og god inspiration, mens de “gamle” bruger ligesom kan holde tradition og modtage disse nye og informerer om god karma, sådan at det kan forsætte i en god ånd og med fokus på forretningen.

Om det så bare var nul og nix jeg skrev, nej jeg står ved at jeg finder det forkert, at man ikke ønsker at lade andre deltager på Amino, får mulighed for at vide hvad den enkelte beskæftiger sig med, vedbliver at være “hide” også efter +300 karma point (er omkring 3 -4 mdr. regelmæssig brug af Amino). Jeg syntes det mindste man kan gøre, er da at fortælle hvad man beskæftiger sig med.

Hvad man hedder, hvor man er fra osv. Har jeg ikke interesse i at vide, men hvis man skal have en fornemmelse af et godt råd, er det da råd fra en fagmand man kan bruger, mere end en som “bare” har hørt om …………..

Mvh
Juul

PS. Minus for mig er okay, så vær ikke bange for fortælle hvis i er utilfreds med mine indlæg Yes

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 22:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Juul:

Om det så bare var nul og nix jeg skrev, nej jeg står ved at jeg finder det forkert, at man ikke ønsker at lade andre deltager på Amino, får mulighed for at vide hvad den enkelte beskæftiger sig med, vedbliver at være “hide” også efter +300 karma point (er omkring 3 -4 mdr. regelmæssig brug af Amino). Jeg syntes det mindste man kan gøre, er da at fortælle hvad man beskæftiger sig med.

Hvad man hedder, hvor man er fra osv. Har jeg ikke interesse i at vide, men hvis man skal have en fornemmelse af et godt råd, er det da råd fra en fagmand man kan bruger, mere end en som “bare” har hørt om …………..

Hej Juul.

Hvorfor er det så vigtigt at vide, hvad folk beskæftiger sig med? Hvis det svar/råd folk afgiver herinde skal måles på deres beskæftigelse, har din mening sådan set ikke megen værdi i denne tråd, da den ikke omhandler digitale fotos. Confused

Det folk beskæftiger sig med nu, behøver ikke at have meget at gøre med de interesser og erfaringer de ellers har. Jeg kender til flere Aminoer, som ved rigtig meget om et helt andet emne end deres daglige beskæftigelse (og faktisk også Aminoer der giver dårlige råd indenfor deres fagområde)

Jeg mener da også, at mine svar og gode råd kan være kompetente i andre sammenhænge end mit nuværende daglige virke. Jeg har efterhånden nået en alder, hvor jeg selv og mange i min omganskreds har mange nyttige erfaringer, at dele ud af.

Og jeg mener ikke at denne værdi steg, da jeg rundede de 300 karmapoint. Wink

Mange hilsner Miriam

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 00:30

Karsten Lund:

Nu ikke så alvorlig, Karsten.

Jeg er lige kommet fra kontoret, har set Martins to indlæg og har ondt i maven af grin. Det er da et sjældent syn og den totalt manglende sammenhæng mellem indhold og point har helt karma'et over.

@Martin: Skriv nogle flere indlæg, så jeg ikke spilder mine stemmer hvor du allerede har fået 1 point :-)))))

// Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 20:42

Hej Miriam

Hvorfor er det så vigtigt at vide, hvad folk beskæftiger sig med? Hvis det svar/råd folk afgiver herinde skal måles på deres beskæftigelse, har din mening sådan set ikke megen værdi i denne tråd, da den ikke omhandler digitale fotos. Confused

Jeg siger jo ikke noget om, at betydningen for en persons beskæftigelse værdisætter et bestemt svar, jeg siger, at troværdigheden bag personen er langt mindre ved en anonym afgiver.
Går du til anonym rådgivning i erhvervslivet og siger .. hej leg har lige brug for lidt hjælp til en dybere behandling af denne plan og fremlægger derfor lige en Idé, vedlagt følger forretningsplan, buget udarbejdelse, estimeret plan for produktionsvirke osv.
Jeg er sikker på, det jeg spørger dig om rummer et stort NEJ.

Jeg husker tydeligt hvordan det var som ny på Amino, efterfølgende fandt jeg hurtigt ud af at se på karma point, som en pejle for, om en person var ny eller en jævnlig bruger af dette site, idet der ikke var nogen dato for en profils oprettelse.
For min skyld kunne karma point skiftes ud med en dato for oprettelse af profil, idet jeg bruger som jeg har fortalt før, kunne disse karma til at se om en person bruger Amino jævnlig.
Dog kan jeg se en hel del ikke ønsker / ikke tør sende et kritisk korrektion på en besvarelse, som anden har givet, men kan konstaterer, der er nogen som bruger minus karma til at vise deres utilfredshed med et indlæg.

Du kan jo læse i denne tråd, om én som hellere vil smågrine af ukorrekt besvarelse, end at lave en korrektion med en bedre besvarelse, det finder jeg da helt forkert.
Hvis man kan se der er et helt forkert svar, så gælder det da om at får den misforståelse korrigeret på bedst mulig måde, det gøres ikke gennem anonym minus point afgivelse.

Det folk beskæftiger sig med nu, behøver ikke at have meget at gøre med de interesser og erfaringer de ellers har. Jeg kender til flere Aminoer, som ved rigtig meget om et helt andet emne end deres daglige beskæftigelse (og faktisk også Aminoer der giver dårlige råd indenfor deres fagområde)

Jeps, men du siger det selv, giver dårlige råd indenfor deres arbejdsområde, ergo tyr du også til et kig i profilen på de enkelte som giver ”hjælp”.
Jeg interesserer ikke mig for hvad den enkelte beskæftiger sig med, men troværdighed i en besvarelse øges væsentlig i min verden hvis en person vil stå ved sit navn.
Om en person så ikke er selvstændig, iværksætter osv. Betyder ikke det store for mig, som du selv skriver i din profil, fortæller du, at du har passion for dykning, et område som jeg sagtens kan bruge mere information om på et andet tidspunkt, og jeg havde da aldrig spurgt på amino, men i et fagligt forum omkring dette, hvis da ikke lige jeg havde været forbi din profil og fandt ud af at du ret faktisk vidste en del om dette emne, altså igen et plus for en profil beskrivelse.

Vi kan godt blive enig om erhvervserfaring tit indeholder mere korrekt viden end en teori omkring et emne. Jeg er stor tilhænger af bred erfaring, det styrker helheden i en eller anden form for viden, da ikke alt kan læres gennem en bog.

Mvh
Juul

Side 5 ud af 8 (78 indlæg)