Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlig karma - hvad sker der?

Side 7 ud af 8 (78 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Juul:
Du får 3 point for at skrive et indlæg, og 1 point lagt oveni når jeg svar dig, hvis en mere svare dig regner jeg med at du får 1 point mere :)

Det anede jeg ikke. Har spurgt mange gange, men aldrig fået noget svar. Så, Tak for svaret!

Mht til minus de første 3 mdr. holder den ihertfald ikke for Siggy86, som meldte sig ind på Amino i dag, skrev to indlæg og fik en -stjerne for hvert indlæg i alt -7 stjerner.

Det er så pinligt!  Og hvor blev alle de venlige Aminoer af?

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 00:17

Jeg savner mere, at dem som giver minus, de også begrunder hvorfor de giver minus. Som jeg ser det, er det ikke med til at fremme en debat, hvis men ikke begrunder de minus man giver.

Hvorfor udløser et tryk på negativ stjerne ikke automatisk et note felt, hvor man har pligt til at skrive en begrundelse for negativ anmeldelse, og sådan et hvis note feltet er tomt, registreres en negativ afgivelse ikke.
kan nok omskrives bedre med det var en brainstorm :-)

Mvh
Juul

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 08:30

Sad lige og læste denne tråd: http://www.amino.dk/forums/t/69895.aspx?PageIndex=1

Jonas Bentzen svarer kort og præcis på et spørgsmål, der bliver stillet og får som tak -4 point. Hvordan skal han nogensinde blive en "hjælpsom" og "respekteret" Amino, når der åbenbart foregår en slags personlig vendetta her på Amino.

Som ny på Amino opfordre det da ikke ligefrem til at skrive flere indlæg.

Kan andre end MT og Juul fortælle mig om fordelen ved minus point? Den med dårlig opførsel hopper jeg ikke på. Hvad bruger i andre det til? Giver i den til personer, der har en meget anden mening end jer selv eller hvad?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:41
  • Jamen så syntes jeg da du skal prøve at læse min profil (og andre ligesindedes) Big Smile 
  • Kommentar/oplæg som danner grundlag for meninger ? Skat og jura handler i vidt omfang ikke om meninger.
  • Skal folk hver gang de læser et indlæg ned og kigge på folks profiler. Det burde ikke være nødvendigt.
  • Momstrådene: Det handler om at Peter revisor logisk nok reagerer på at han får minus point i en tråd hvor han yder faglig bistand.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:49
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Juul:

Du siger jo selv, at man har større tilbøjelighed til at "stole" på et indlæg skrevet af en fagmand. Hvordan er det lige en ny bruger på Amino, ved om det er en fagmand, hvis ikke der står noget i ens profil.?

Derimod kan man se ved at kigge på karma point, om det er en bruger som jævnlig bruger Amino, eller om det er new user.

Mvh
Juul

Hvis en ny bruger (eller en anden Amino bruger) blindt stoler på et indlæg skrevet på Amino som handler om nogle rådgivningsmæssige forhold vil jeg kalde det naivt og misbrug.

Hvordan ved vedkommende om det er en fagmand ? Det ved vedkommende dybest set ikke for enhver kan kalde sig fagmand. Også i sin profil. Men skal vi overlade det til Karma-systemet at vurdere det så svarer det jo til at vi udskifter dommerne i Landsskatteretten med et karmasystem.

Det eneste vedkommende og andre kan støtte sig til er at læse nogle af vedkommendes indlæg og vurdere om det er noget man føler sig sikker ved og de kan jo se hvor mange indlæg vedkommende har skrevet og derved vurdere om det er en ny eller en gammel Amino-bruger. Siden hvornår har det iøvrigt været et kvalitetstegn at man har været bruger på Amino i lang tid ? Hvis en af mine kolleger i faget går ind og skriver en faglig kommentar o.l. kan det svar da være lige så godt som det jeg eller andre ligesindede måtte give.

Det bringer mig frem til min konklusion: Et Amino-forum er reelt set ikke andet end en masse folk som svarer på nogle ting og noget dialog herom. Det er sundt nok men Amino i sig selv har ingen værdi og man skal passe på at det ikke bliver for selvhøjtideligt og for meget indavl    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 19:53

Hvordan ved vedkommende om det er en fagmand ? Det ved vedkommende dybest set ikke for enhver kan kalde sig fagmand. Også i sin profil. Men skal vi overlade det til Karma-systemet at vurdere det så svarer det jo til at vi udskifter dommerne i Landsskatteretten med et karmasystem

Yes  Har næsten behov for at sammenligne det med sidste udmelding fra "skat" som ikke følger ..osv ... Kunne være de giver sig selv karma point for "indhentet" skatteindtægt Big Smile

Jeg er slet ikke uenig med dig angående seriøsitet i et givet svar, men jeg står fat på, at for mig, er en Aminobruger med +300 point uden "skrift" i sin profil useriøs. Om der så stå noget som ikke passer "Opdigtet provisorium" kan det jo med tiden ses på de givne svar, idet op til flere fagmænd altid vil  vurderer svar over en vis periode som rigtige/forkerte.

Det bringer mig frem til min konklusion: Et Amino-forum er reelt set ikke andet end en masse folk som svarer på nogle ting og noget dialog herom. Det er sundt nok men Amino i sig selv har ingen værdi og man skal passe på at det ikke bliver for selvhøjtideligt og for meget indavl 

Korrekt, men forskellen er, at på min skærm finder jeg en Menu knap med tekst DEBAT, du har ret i det er "bare" et forum, men så skal knappen DEBAT renames, til forum.
Lige for at have definition på ordet DEBAT = en diskussion som føres mellem flere mennesker og i længere tid.
Det er lige netop det som ikke sker her på Amino, denne debat knap er langt mere en forum knap, idet et "uønsket" svar ikke debatteres, men det negativiseres kun med dårlig karmapoint. Derfor holder jeg på, at dem som bruger stjernerne også har pligt til at begrunde det. Det kan ske ved at man skriver i et popup vindue, hvis det forlades tomt, gives der ikke nogen point.

Mvh
Juul

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 20:17

Juul > Jeg har bare et enkelt spørgsmål til dig.

Hvorfor ikke 200 eller 400 point. Hvordan er du kommet frem til, at det skal være lige netop 300 point, der skal være grænsen? 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:28

Jeg synes da godt man kunne rette forkert svar ,

vidst der en der giver et forkert svar på f.eks. et skattespørgsmål .vidste der kom et forkert svar her kunne ham der havde godkendt indlægget godkende et mere og skrive det første svar var forkert , det synes jeg er rimeligt

Vidste man giver minus eller plus , giver ret i at vidste man ikke ved hvorfor , minus eller plus er givet kan man ikke bruge det til noget , med man kan altid spørge hvorfor minus eller plus er givet og håbe på et svar , når denne mulighed måske ikke bliver muligt , at man skriver hvorfor minus eller plus er givet

alle må have en rigtigt god dag og vi må give hinanden en masse god råd , så den positive ånd kommer frem

Smile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 20:41

Hvis du skriver ét indlæg pr. dag i 100 dage får du som minimum 300 point, det er så ca. +3 mdr. forbrug af Amino. på den tid har du dannet dig et overblik over Amino.
Jeg er sikker på, de fleste først læser en hel del indlæg og derefter opretter sig som bruger. Hvis man er "seriøs" bruger i min terminologi, skriver man et indlæg ind imellem fritid / arbejdstid,  og vil hurtigt komme på +300 point. Der kunne sagtens være en profil oprettelsesdato og ud med karmapoint.

Og med dine 2.179 point uden profil tekst, kan jeg kun gætte på din lidenskab er kaffe, hvad du så derudover skriver har ikke så meget interesse for mig.

Jeg skriver ikke noget om rigtig / forkert. Jeg pointerer, at for mig er en Amino bruger med +300 point og uden profile tekst, ikke en jeg vil tage ord for en brugbar "mentor ordning". Hvad andre gør blander jeg mig ikke i.

Mvh
Juul

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 20:52

Jeg holder på at kritik givet på en seriøs måde, kun kan tages som positiv tilbagemelding.
Hvis jeg bare skulle vælge en kaffeklub for hyggesammenkomst, vil det være i et forum hvor hovedparten har samme interesser som jeg selv har. Hvis jeg vil videreudvikle mig er det selvfølgelig i en ERFA gruppe jeg vælger at have min mødeaktivitet, da konstruktivt kritik altid er med til at udvikle en person / idé. At se tingene med andres øjne kan kun forbedre volumen af det man involverer sig med / I.

Mvh
Juul

Side 7 ud af 8 (78 indlæg)