Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlig karma - hvad sker der?

Side 6 ud af 8 (78 indlæg)
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Juul:

Du kan jo læse i denne tråd, om én som hellere vil smågrine af ukorrekt besvarelse, end at lave en korrektion med en bedre besvarelse, det finder jeg da helt forkert.
Hvis man kan se der er et helt forkert svar, så gælder det da om at får den misforståelse korrigeret på bedst mulig måde, det gøres ikke gennem anonym minus point afgivelse.

Det er så mig, der har skrevet, at jeg af og til smiler af de svar, som får tildelt statussen 'korrekt svar' !  

Du vælger så at fortolke det, som om jeg lader det blive ved lidt ondskabsfuld morskab. Dette er ikke korrekt. Hvis det fejlagtige svar ikke allerede er blevet korrigeret af en anden, så holder jeg mig bestemt ikke tilbage med at lave en korrektion.

Men det ændrer da ikke på det faktum, at en eller anden har fået postiv karme for et forkert svar. Og er det noget, som jeg kan ændre på?

Det var såmænd bare det, som fik smilebåndet frem.

Juul:

Jeg husker tydeligt hvordan det var som ny på Amino, efterfølgende fandt jeg hurtigt ud af at se på karma point, som en pejle for, om en person var ny eller en jævnlig bruger af dette site, idet der ikke var nogen dato for en profils oprettelse.
For min skyld kunne karma point skiftes ud med en dato for oprettelse af profil, idet jeg bruger som jeg har fortalt før, kunne disse karma til at se om en person bruger Amino jævnlig.

Jeg forstår dig slet ikke.

Hverken karmapoint, dato for oprettelse eller hvor hyppigt Amino bruges siger noget som helst om en persons evne/faglige formåen til at give dig et korrekt svar.

Jeg ville i hvert fald under ingen omstændigheder stole på et momsmæssigt spørsmål, som var besvaret af Martin Thorborg  Sad

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 19:54

Hej Espresso

Hmm for at gøre det kort, så forholder jeg mig til troværdigheden i et svar, ikke om svaret er givet som korrekt.

igen .... jeg siger…. for mig er en med +300 point og stadigvæk står som anonym, ikke troværdig i min verden. Det på baggrund af, at jeg kan se på antal karma point, brugeren er regelmæssig bruger af Amino.  Hvis denne bruger vil stå troværdig i min verden, så står han / hun ved sit navn, det er da logik.

Mvh
Juul

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja men så må vi jo spørge:

Hvordan kan du vurdere troværdigheden eller rigtigheden af et momsspørgsmål hvis du ikke har de faglige forudsætninger for at kunne gøre det ?

Hvorfor skal folk med ekspertise på området have negative points for at give et korrekt svar ?

Hvorfor skal folk uden den  fornødne faglige indsigt kunne give points - plus eller minus - for svar som de ikke har de faglige forudsætninger for at vurdere rigtigheden af ?

Hvorfor skal tråde om eks. momsspørgsmål infiltreres af indlæg mv. der alene omhandler karma.

For at gøre en lang historie kort. Se at få afskaffet det system. Ellers vil undertegnede og angiveligvis andre ligestillede (sagkyndige) seriøst overveje hvorvidt vi overhovedet gider bruge tid på at besvare spørgsmål m.v. på Amino.  Så kan andre besvare spørgsmålene med "nu er jeg ikke revisor eller regnskabskyndig men naturligvis kan du fratrække prvate udgifter momsmæssigt", få point for det og så er det bare surt for ham der tror på det

efter bedste evne og "jeg tror nofå points for det.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 14:08

Skattekonsulenterne:

Hvordan kan du vurdere troværdigheden eller rigtigheden af et momsspørgsmål hvis du ikke har de faglige forudsætninger for at kunne gøre det ?

Jamen - det er  jo lige netop det, jeg prøver at sige. Jeg kan ikke vurdere besvarelsen - og da slet ikke ved at se på karma, point eller lign.

Men man skal ikke følge Amino særlig længe, for at finde ud af hvem der har ekspertice indenfor de forskellige emner. Jeg er f.eks. ikke sikker på, at jeg ville stole blindt på et SEO råd fra dig - selvom du har mange karma point, er ofte på Amino og heller ikke er anonym.

Til gengæld viser alle dine indlæg, at din force ligger indenfor skat, revision og regnskab - og jo Bent, derfor føler jeg godt, at jeg kan stole på dine svar.

En anden bruger - som iøvrigt var ganske anonym, da jeg begyndte at følge Amino - var Klovn. Jeg havde ingen problemer med at stole på Klovns besvarelser - trods anonymiteten. 

Det jeg prøver at sige, er at jeg - i modsætning til Juul - er ganske uinteresseret i karma, dato for oprettelse, anonymitet eller lign. Det er udelukkende de løbende besvarelser og indlæg i de forskellige tråde, der betyder noget for mig.

Sluttelig: Jeg her helt enig med dig i, at karmapoint bør afskaffes. Denne tråd viser jo tydeligt, at der kan være brugere, der lægger større vægt på et svar, hvis det kommer fra en 'stor kanon' fremfor en anonym ny bruger. Det er jo egentlig lidt uhyggeligt at tænke på - især hvis de fejlagftige svar bruges til noget.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:38

Ihvertfald burde man afskaffe karma systemet for alt der har med rådgivning at gøre hvorimod rent holdningsbetonede spørgsmål måske bedre kan forsvares underlagt under Karma-systemet.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 15:59

Hej Espresso

Jeg vil starte bagfra med din besvarelse

Hvor i denne tråd fremkommer det, hvis en stor kanon siger noget, at der så er mere opbagning bag oplæget, frem for et korrekt svar.???

Jeg viser jo med tydelighed at en del i denne tråd er dobbeltmoralsk når det drejer sig om karmapoint.
Se antal indlæg, skrevet af hvor mange bruger, samt antal visninger denne tråd har, men men men jeg smider lige en stribe Big Smile Big Smile Big Smile big smile abort, dobbeltmoralsk, at bruge karma systemet hvis man samtidig laver indlæg, at man er imod det, nærmest ikke vil bruge Amino mere, hvis det ikke bliver frakoblet, det er lidt griner. Lidt provokerende sagt, men det ser ud som jeg er den enes som leverer den siden i tråden.

Nogen bruger disse stjerne for at medholde en holdning, frem for at skrive et indlæg som giver opbagning omkring et synspunkt / holdning. Jeg siger ikke noget om at stjernesystemet er godt, men giver udtryk for at karma point indikerer om en bruger er regelmæssig bruger af Amino, særligt blandt de nye Aminoer.

Jeg er enig i, at bruge negative karma point mod et korrekt svar, er noget pjat og dem som kender det rigtige svar brude støtte op omkring det korrekt svar. I de tilfælde hvor det måtte forekomme burde det være de regelmæssige bruger af Amino, der derved lægger linjen for opførelse. Samtidig siger jeg også, at give negative point uden at begrunde det, er noget pjat, da det virker useriøst.

Du siger jo selv, at man har større tilbøjelighed til at "stole" på et indlæg skrevet af en fagmand. Hvordan er det lige en ny bruger på Amino, ved om det er en fagmand, hvis ikke der står noget i ens profil.?

Derimod kan man se ved at kigge på karma point, om det er en bruger som jævnlig bruger Amino, eller om det er new user.

Jeg siger ikke, at stjerne systemet er godt, men at modtage point for at skrive indlæg, synliggør med tydelighed om det er en Amino bruger som regelmæssig laver oplæg / besvarelser. Dermed kan andre bruger jo hurtigt sige (hvis de ikke gemmer sig bag use of the stars), nahhh det er ikke helt korrekt, hvor har du den ide fra at...... osv.

Hvor mange nye opretter et indlæg og skriver negativt om en anden person for derefter aldrig at vise sig igen ??? Kan nogen svar på det, og hvor troværdig står denne / dette nick / bruger så i andres øjne ?? Men how hvordan ved man, at det er en ny bruger, hvis ikke en lige personen selv gøre opmærksom på det først???

Det er let at sige. hvis man har brugt Amino i et år, at man hurtigt opnår viden om, hvem der opretholder en vis troværdighed i besvarelserne, også hvis man er Anonym, men hvad med de nye bruger af Amino, som samtidig er dem der har mest brug for et godt råd, lidt vejledning osv. hvordan kan de give sig et overblik" over troværdigheden i et svar, givet af en bruger der vælger at være anonym ??

Jeg holder fast i, at en bruger på Amino med +300 point, i min verden ikke er troværdig, hvis denne person forholder sig anonym. Læg mærke til at jeg siger ikke en ny bruger der vælger at være anonym, men en bruger med +300 karma point. I begge siger det jo tydeligt, at i også bruger andres profil, til at se dybden i en besvarelse.

Mvh
Juul

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 16:06

Hej Skattekonsulent

Nemlig, se så at få skrevet noget i jeres profil Big Smile, sådan at der kommer mere dybde i svaret givet af en fagmand.

Hvorfor skal folk uden den  fornødne faglige indsigt kunne give points - plus eller minus - for svar som de ikke har de faglige forudsætninger for at vurdere rigtigheden af ?

Jeg giver dig ret, skriv et kommentar/ oplæg, som derigennem danner grundlag for ens mening.

Hvorfor skal tråde om eks. momsspørgsmål infiltreres af indlæg mv. der alene omhandler karma.

Kan du uddybe dette spørgsmål lidt, idet jeg ikke kan forstå den givne sætning.

For at gøre en lang historie kort. Se at få afskaffet det system. Ellers vil undertegnede og angiveligvis andre ligestillede (sagkyndige) seriøst overveje hvorvidt vi overhovedet gider bruge tid på at besvare spørgsmål m.v. på Amino.  Så kan andre besvare spørgsmålene med "nu er jeg ikke revisor eller regnskabskyndig men naturligvis kan du fratrække prvate udgifter momsmæssigt", få point for det og så er det bare surt for ham der tror på det

Igen en "fortale" for at skrive noget i sin profil.

Mvh
Juul

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg skrev et nyt indlæg som kan ses her ,hvor jeg tilbyder at hjælpe folk med at oversætte til færøsk. Mit indlæg bliver bedømt som dårligt, en person kommer med en kommentar, og jeg svarer også igen, og vi får begge bedømt dårligt. Lidt længere nede kommer en person med et spørgsmål, og den samme person svarer igen, med et fint svar, og dette bliver også bedømt som dårlig.

Tongue Tied

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 23:44
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ramlenaj.

Godt eksempel.... Uanset hvad MT mener, er det dér da noget underligt noget, ingen kan bruge positivt.

Forstår stadig ikke, hvordan systemet regner point ud. Siggy86 har skrevet 2 indlæg, hvor han/hun får 4 karmapoint i hver men i vedkommens profil står der 1 point.

Rigtig hjertelig velkommen til Amino Siggy86. Dine to første indlæg med fornuftige svar til en anden bruger bliver belønnet med -7 karmapoint. For vi ved nemlig hvad der er motiverende her på Amino!!

Håber trods alt, du holder ud lidt endnu.

Mange hilsner Miriam

Add. Nå, okay ikke længere. Systemet skulle lige have tid Smile  (men hvorfor giver det ene indlæg fire og det andet fem?)

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 23:57

Hej Miriam

Du får 3 point for at skrive et indlæg, og 1 point lagt oveni når jeg svar dig, hvis en mere svare dig regner jeg med at du får 1 point mere :)

Jeg syntes at have læst at man ikke kan få minus de første 3 mdr. eller har jeg mis-læst noget ??

mvh
Juul

Side 6 ud af 8 (78 indlæg)