Hej Espresso
Jeg vil starte bagfra med din besvarelse
Hvor i denne tråd fremkommer det, hvis en stor kanon siger noget, at der så er mere opbagning bag oplæget, frem for et korrekt svar.???
Jeg viser jo med tydelighed at en del i denne tråd er dobbeltmoralsk når det drejer sig om karmapoint.
Se antal indlæg, skrevet af hvor mange bruger, samt antal visninger denne tråd har, men men men jeg smider lige en stribe
big smile abort, dobbeltmoralsk, at bruge karma systemet hvis man samtidig laver indlæg, at man er imod det, nærmest ikke vil bruge Amino mere, hvis det ikke bliver frakoblet, det er lidt griner. Lidt provokerende sagt, men det ser ud som jeg er den enes som leverer den siden i tråden.
Nogen bruger disse stjerne for at medholde en holdning, frem for at skrive et indlæg som giver opbagning omkring et synspunkt / holdning. Jeg siger ikke noget om at stjernesystemet er godt, men giver udtryk for at karma point indikerer om en bruger er regelmæssig bruger af Amino, særligt blandt de nye Aminoer.
Jeg er enig i, at bruge negative karma point mod et korrekt svar, er noget pjat og dem som kender det rigtige svar brude støtte op omkring det korrekt svar. I de tilfælde hvor det måtte forekomme burde det være de regelmæssige bruger af Amino, der derved lægger linjen for opførelse. Samtidig siger jeg også, at give negative point uden at begrunde det, er noget pjat, da det virker useriøst.
Du siger jo selv, at man har større tilbøjelighed til at "stole" på et indlæg skrevet af en fagmand. Hvordan er det lige en ny bruger på Amino, ved om det er en fagmand, hvis ikke der står noget i ens profil.?
Derimod kan man se ved at kigge på karma point, om det er en bruger som jævnlig bruger Amino, eller om det er new user.
Jeg siger ikke, at stjerne systemet er godt, men at modtage point for at skrive indlæg, synliggør med tydelighed om det er en Amino bruger som regelmæssig laver oplæg / besvarelser. Dermed kan andre bruger jo hurtigt sige (hvis de ikke gemmer sig bag use of the stars), nahhh det er ikke helt korrekt, hvor har du den ide fra at...... osv.
Hvor mange nye opretter et indlæg og skriver negativt om en anden person for derefter aldrig at vise sig igen ??? Kan nogen svar på det, og hvor troværdig står denne / dette nick / bruger så i andres øjne ?? Men how hvordan ved man, at det er en ny bruger, hvis ikke en lige personen selv gøre opmærksom på det først???
Det er let at sige. hvis man har brugt Amino i et år, at man hurtigt opnår viden om, hvem der opretholder en vis troværdighed i besvarelserne, også hvis man er Anonym, men hvad med de nye bruger af Amino, som samtidig er dem der har mest brug for et godt råd, lidt vejledning osv. hvordan kan de give sig et overblik" over troværdigheden i et svar, givet af en bruger der vælger at være anonym ??
Jeg holder fast i, at en bruger på Amino med +300 point, i min verden ikke er troværdig, hvis denne person forholder sig anonym. Læg mærke til at jeg siger ikke en ny bruger der vælger at være anonym, men en bruger med +300 karma point. I begge siger det jo tydeligt, at i også bruger andres profil, til at se dybden i en besvarelse.