Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortæl når banken går over grænsen

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver jo rigtig sjovt når det hele engang vender - selv om der nok er et stykke tid til endnu. Men mon ikke der er mange virksomheder, som agter at skifte bank så snart tiderne og mulighederne er til det. Det er så her der skal komme en ny bank på markedet... på det helt rigtige tidspunkt og med den service og de lånemuligheder som iværksætterne ikke har fået den sidste tid. De ville nok få en hel del kunder fra start hvis de gjorde det rigtigt Wink

I øvrigt .... 14,5%.... det er jo latterligt....

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:38

Helle - houseofkids.dk:

Det bliver jo rigtig sjovt når det hele engang vender - selv om der nok er et stykke tid til endnu. Men mon ikke der er mange virksomheder, som agter at skifte bank så snart tiderne og mulighederne er til det.

Så låner bankerne ud igen, og folk har glemt hvordan det er nu... Så er banken den bedste de ever har haft...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:38

Omend man godt kunne håbe på det, Helle, så tror jeg ikke det sker.

Det er da muligt, at der dukker en ny bank op, men jeg tror at mange vil tænke som mig: Jeg synes Danske Bank (som jeg bruger) er stort set ligeså "åndssvage" som alle andre banker. Forskellen på dem, og så en lille nystartet bank er, de små kan gpå kan konkurs - det kan de store ikke.

Det seneste år har med al tydelighed vist, at hele det kapitalistiske marked har ændret sig. Tidligere hed det sig, at "den stærkeste overlever" - sådan er det ikke mere. I dag heder det "De største overlever", for samfundet har ganske enkelt ikke råd til at virksomheder som Danske Bank, NESA, eller SAS går konkurs - så det gør de ikke.

Det samme oplevede vi, da de risikable variabelt forrentede realkreditlån var i fare sidste år - så gjorde regeringen det klart, at de ikke ville lade hundredetusindvis af husejere gå på røven (så heller lade os andre, der valgte mindre risikable lån betale for det). Resultatet har naturligvis været, at mange flere i dag tegner disse mere risikable lån. Jeg overvejer også at lægge om, for risikoen er jo de-facto væk - kun gevinsten ved spekulationen står tilbage. Og når værdien af rentefradraget fra 2012 nedsættes øges gevinsten.

At det helt fundamentalt bryder med den liberale markedsøkonomi er så et problem, som jeg ikke rigtig synes der har været den store fokus på.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:52

Det samme oplevede vi, da de risikable variabelt forrentede realkreditlån var i fare sidste år - så gjorde regeringen det klart, at de ikke ville lade hundredetusindvis af husejere gå på røven (så heller lade os andre, der valgte mindre risikable lån betale for det). Resultatet har naturligvis været, at mange flere i dag tegner disse mere risikable lån. Jeg overvejer også at lægge om, for risikoen er jo de-facto væk - kun gevinsten ved spekulationen står tilbage. Og når værdien af rentefradraget fra 2012 nedsættes øges gevinsten.

At det helt fundamentalt bryder med den liberale markedsøkonomi er så et problem, som jeg ikke rigtig synes der har været den store fokus på.

Her kan jeg kun være helt enig - ganske enkelt noget uansvarligt svineri.

Men mht. til prisen bankerne tager, er det jo udtryk for hvor "markedet" pt. er. Det står alle frit for at skifte, og kan man ikke finde det billigere, er det jo fordi prisen er "rigtig". Mange står med en rigtig fin ide, og skal bruge penge, og forstår udemærket at det er surt at man ikke kan få pengene.

Men tag f.eks boligmarkedet, hvor mange bygherrer er nød til at tilbyde investorer op imod 50% forrentning for at få kapital ind . I det lys er 14,5% jo billigt Tongue Tied

Mvh

Jesper

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 20:20

Koludabyg:

Bautik:
jeg har desværre kun problemer når jeg går til min bank rådgiver og beder om at låne mig 300.000 til en lejlighed jeg kan tjene penge på med det samme jeg køber den, men det må man leve med

Dette fattede jeg ikke helt, du fik altså ikke lov... ?

Det gik lidt hurtigt.. Jeg har 2 gange været forbi min bankrådgiver og bedt om at låne penge til en lejlighed og spurgt dem hvor meget jeg selv skulle smide i for at kunne købe den/dem.

I begge tilfælde siger hun at bare jeg har udbetalingen så kunne jeg godt, så siger jeg at det har jeg klar så retter hun sig lige pludselig til at jeg skal have 100.000 til at smide i det, så siger jeg så fint, det har jeg om 1½ måned, så retter hun i begge tilfælde endnu engang at jeg er nød til at vente fordi jeg er så ung og jeg har for lidt gearing af penge og alt muligt "crap".

Første tilfælde hvor jeg fik nej stod der i avisen en uge efter at totalbanken ikke har nogen penge at låne ud af, hvilket gjorde mig lidt sur at hun skulle lure mig igennem sådan en smøre også ende med et nej og give mig skylden.

andet tilfælde havde jeg modtaget et pænt brev med deres nye slogan" vi låner stadigvæk penge ud" og 5 visitkort jeg kunne aflevere til mine venner. Så jeg ringer op og siger at jeg har set på en lejlighed, og inden jeg nævner pris, hvor mange penge jeg har, hvor meget jeg kan tjene om måneden bare ved a tkøbe den(da den er udlejet), så har hun sagt nej og siger at jeg skal have udbetaling, derefter 100,000  og derefter er det umuligt at få godkendt i baglandet.

Det er selvfølgeligt lidt ærgeligt at jeg skal igennem sådan noget når jeg kan lave en risiko fri investering, men det kan ikke rigtig betale sig at brokke sig eller kræve en anden rådgiver(måske erhvervsrådgiver).

Så må jeg bare bruge pengene på en Porsche Cayenne og parkere den nedeforan hendes vindue og sige: se hvad du fik mig til at købe istedet for hehe:P

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:31

Hej Bautik

Tåbeligt de ikke kan sige tingene ligeud til dig, og faktisk forsøge at give dig skylden.....

Mennn det med risikofri investering er jeg nu ikke ofte stødt på....  Der er altid en risiko når man spekulerer - hvilket køb af lejlighed jo trods alt er.

Mvh

Jesper

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 20:37

Selvfølgelig er der er en risiko.. men hvis jeg kunne få den lejlighed til 275.000 (46m2 og et konkurs bo), og smide 100.000 i selv, og betale resten af i et realkredit lån med fast rente.. oven i det har jeg selv bedt banken om at nedkrive min kassekredit med 5000 om månenden, samt jeg har selv bedt om at betale 2000 mere af på en af mine bolig lån.. altså jeg mener jeg har goodwill og penge til at betale mine lån af og betaler til tiden,... HVER gang.

Ak sådan er det jo.  :) må fylde mig med toldmodighed. :)

Og nej der er ikke meget risiko i lejligheder hvis man tager den "sikre" vej.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:50

Bautik:
Så må jeg bare bruge pengene på en Porsche Cayenne og parkere den nedeforan hendes vindue og sige: se hvad du fik mig til at købe istedet for hehe:P

He he, mon ikke pengene kunne bruges til noget mere fornuftigt.

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 21:13

Jonas:

Tja jeg betaler også i dyre domme til Danske Bank. 

Med en kredit på små 27k koster det mig følgende i rente:

14,5% i rente

Derudover tager de noget så frækt som:

2% af kredit maksimum afregnet pr. kvartal. 

Uanset om jeg bruger min kredit eller ej, koster det mig derfor 540,- for at have en kredit, uanset om jeg bruger den eller ej. 

Jeg har overholdt mit forventet drifts budget i år, som banken godkendte og lånte mig penge på baggrund af så det er ikke fordi tingene ikke går så godt som de burde og banken derfor har en stor risiko villig kapital ude at svømme.

Jeg giver desuden også 2.000 for at ændre en kassekredit!

Hold da op!

De 14,5% er meget almindeligt, specielt for dem der lige starter op. Det startede jeg selv på, men efter et år var jeg mere modig, og forhandlede den ned på 9%. Det var også i forbindelse med private bankforretninger; man kan jo ligeså tage det hele med, ikk'?

Men at de tager de 2% bare for at du har den, det er sgu' for meget. Det er lige før, du vil få mere ud af det, ved GE money bank, de stiller da i det mindste ingen spørgsmål. For at det ikke skal være løgn, har jeg et mastercard på kr. 20000,- fra GE jeg IKKE bruger. Jeg tjener årligt kr. 200-250 på det, fordi det giver renter til mig. Så noget må der være galt med Danske Bank.

I stedet for at tænke at man jo alligevel ikke kan skifte bank i disse tider, så MÅ der da være konkurrence på området. Jeg ser mange privatpersoner dagligt, der ingen problemer har med låne penge. Der MÅ være en bank derude, der har lyst til at overtage en sund forretning som fx. Helles House of KIds - det er jo bare at komme i gang med at indhente tilbud. Smile

PS. jeg ville i øvrigt heller ikke finde mig i de kr. 2000,- for at forny sin kredit...

Fra Svendborg
Tilmeldt 30. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 21:31

Hej

Jeg har Danske Bank, de har ingen sikkerhed.

Sidste år var min rådgiver rimelig hård at bide skeer med. I år fik jeg det faktisk bedre aftale end jeg havde regnet med mht. min gælds afvikling.

Dette kan måske skyldes at jeg trods at omsætning faldt meget i sidste kvartal (noget med en krise), fik manøveret mig igennem og holdt plus på bundlinien.

Jeg betaler 9,75 for min erhvervs kredit, hvilket jeg synes er ok leje, for en rimelig stor usikret kredit. Jeg betaler også lidt gebyrer men synes i det store hele de ligger på et rimeligt niveau, var dog helst fri.

Thomas

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)