Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortæl når banken går over grænsen

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville være meget ked af hvis jeg en dag blver nød til at skifte bank og dermed rådgiver.

for man skal lede længe efter et så godt sæt patter som hun har ;-) spøg til side

jeg har haft banken altiid og "kender" dem alle sammen så det ville være super nedtur ville jeg mene...

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 21:49

Koludabyg:

Bautik:
Så må jeg bare bruge pengene på en Porsche Cayenne og parkere den nedeforan hendes vindue og sige: se hvad du fik mig til at købe istedet for hehe:P

He he, mon ikke pengene kunne bruges til noget mere fornuftigt.

Nej det er en PRINCIP SAG nu! hehe :P det kunne det sikkert.. Fast ejendom, ja tak!:D

Tilmeldt 8. Feb 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:57

Simona - Uniquebook:

Jeg har også hørt mange urimelige historier - en jeg kender, fik en dag pludselig halveret sin kassekredit, så planlagte projekter gik i vasken.

Problemet er det stadig sker dagligt efter de mange bankpakker.

Prøv at modtage et telefonopkald, en uge før lønkørsel, fra banken om at banken har besluttet at sætte loft på det nuværende engagement dermed at forstå, at kreditfacilliteterne udover nuværende træk fjernes, så de vil anbefale selskabet eller dets ejere skaffer andre midler til løn og drift en uge senere.

Dette lykkedes.

Så vælger banken i stedet at lukke selskabets mange kredit- og hævekort, idet banken ikke vil risikere et højere træk.

Når selskabet klarer sig igennem denne udfordring m.fl., så hæver banken, naturligvis med god ret, renterne fra de i forvejen nedskrevne konti, så diverse konti nu pludselig er i overtræk.

Da dette renteovertræk inddækkes ved nogle forholdsvis store debitorindbetalinger, så opsiges engagementet og kreditterne.

Opsigelsen sker åbenbart en torsdag, men kunden modtager selv først telefonisk besked den efterfølgende mandag, idet selskabets bogholdere undres over at selskabet ikke kan disponere over de forskellige konti i webbanken, udover at SE diverse konti.
Banken informerer telefonisk at de vil fremsende en skrivelse en af dagene, men at Banken venligt har nedskrevet det nuværende kredittræk med indbetalingerne. Det disponible beløb i selskabet udgjorde på daværende tidspunkt mere end 2 mdrs. lønninger og drift.

Dette efterlader et selskab med en del lønninger, skatter, afgifter og udgifter med 0 kr., men så har banken dog udvist så meget menneskelighed, at selskabet har ti dage til at finde en anden bank til lønninger, drift og indfrielse af restkreditten...

Havde banken ikke samtidig haft kaution og pant for mio. kreditten, så tror jeg ikke den var effektueret så prompte... 

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 23:08

Nå ja jeg havde også en aftale med Danske Bank at her efter sommerferien skulle min rente på 16,85% sænkes, såfremt mit firma kørte som forventet. Det har så kørt over budgettet og alligevel har Danske Bank besluttet at de ikke kan nedsætte renten før årsregnskabet er lavet, selvom de har set kvartals regnskaberne. 

De brugte lidt over 1 måned på at skrive mig 3 en linjers mail om at de ikke ville nedsætte den. De påstår faktisk at der aldrig har været en sådanne aftale. Når nej den blev også kun indgået i feb. og blev igen bekræftet i maj. 

Jeg har nu i dag spurgt Nørresundby bank om deres tilbud stadig står ved magt, som jeg fik for 1 måned siden.

Mvh

Jonas som ikke anbefaler Danske Bank, medmindre du har for mange penge. 

Fra Skive
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:21

Hej Aminoer,

Det er ikke kun de store banker, der tager uhyre renter, kan jeg sige med bitter erfaring. Jeg har en mindre lokal sparekasse.

Jeg skylder ikke en krone - hverken privat eller erhvervsmæssigt. Derfor har jeg ikke en kassekredit tilknyttet min erhvervskonto. For et par måneder siden stod jeg i den situation, at jeg per den 1. ville komme i underskud på sølle 2.258 kr. frem til d. 10., hvor bl.a. en større opgave ville blive indbetalt på kontoen. Altså 10 dage med det beskedne minus på erhvervskontoen.

Jeg kontakter naturligvis banken og forklarer dem situationen:

Renten = 18,5% - Gisp!

Min såkaldte bankrådgiver blev personlig fornærmet, da jeg naturligvis meldte tilbage, at det måtte de kunne gøre bedre! Han mente tværtimod, at han havde været ualmindelig god imod mig ved ikke at pålægge mig et gebyr på 500,- for indgåelse af en aftale om overtrækket!

Vi endte på en rente på 16,5 % - og jeg har nu en meget, meget sur og fornærmet rådgiver.

Det skal hertil siges, at jeg (og min familie) på private konti har et nydeligt overskud - Herunder garantkapital, som banken har indefrosset, fordi de søger om bankpakke II.

Nu er det selvfølgelig småpenge, jeg er kommet til at betale for affæren, men jeg skal i hvert fald ud at bankshoppe i nærmeste fremtid. Tør da slet ikke tænke på, hvis jeg en dag får brug for et større beløb!

/Rikke Boe

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:27

RikkeBoe:

Min såkaldte bankrådgiver 

og jeg har nu en meget, meget sur og fornærmet rådgiver.

Det hedder en BankSÆLGER... vedkommende har intet med rådgivning at gøre, da han/hun ik er objektiv. Og med disse fakta i hånden kan du jo stille dig selv spørgsmålet: "Hvor stor tillid har du til en sælger?"!

Er svaret lidt, så ved du fremover at du skal alliere dig med neutrale og objektive rådgivere, som ingen salgs- eller økonomisk interesse har i dig!

Fra Skive
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:35

Fashion-Seller:

Det hedder en BankSÆLGER... vedkommende har intet med rådgivning at gøre, da han/hun ik er objektiv. Og med disse fakta i hånden kan du jo stille dig selv spørgsmålet: "Hvor stor tillid har du til en sælger?"!

Er svaret lidt, så ved du fremover at du skal alliere dig med neutrale og objektive rådgivere, som ingen salgs- eller økonomisk interesse har i dig!

Du har fuldstændig ret! Banksælger = minus tillid Smile

/Rikke Boe

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:37

RikkeBoe:

Du har fuldstændig ret! Banksælger = minus tillid Smile

Endnu en der fattede pointen ;D Bare husk det fremover... Om de sælger aviser, magasiner eller bankkontoer, så er de alle i samme bås ;D

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 00:54

Hej

Der findes stadig iværksætter lån staten skriver  for at de tilbagebetaler 2/3 af lånet hvis det kikser med tilbagebetalingen og jeg tror også renten er relativ lav ?

vh preben

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)