Hej aminoer Hver dag hører jeg en »bankhistorie« som får mig mit blodtryk over det tilladte... Om det er folk som får afslag på lån, urimelige lånevilkår, uanstændigt høje renter eller gebyrstigninger... det er simpelthen for galt at bankerne i den grad udnytter situationen. Vi har lige sat max beløbet for vores kassekredit ned. Derfor skulle kassekreditten fornyes - og det ville banken nu have 2000 kr. for at gøre (før 800 kr.)... Synes bare det er et højt gebyr for at ændre nogle tal og printe et papir ud til underskrift. Ja, jeg bliver altså bare så irriteret over følelsen af at blive flået.... Denne tråd laver jeg derfor nu, med henblik på andres oplevelser, som tåler at komme ud i dagens lys.... Eller som burde det... Mange hilsener Helle |
Hej Helle,
Jeg har også hørt mange urimelige historier - en jeg kender, fik en dag pludselig halveret sin kassekredit, så planlagte projekter gik i vasken. Det skete allerede inden jul.
Jeg ved ikke om det er de store banker, det drejer sig om eller om det bare er banker, der er ved at være på røven - eller begge dele...
Jeg har sådan en lille sød og kær lokalbank, der altid er til at snakke med. De er ikke mærket af krisen som andre og da jeg skulle have min kassekredit fornyet, kostede det kr. 500,- og blev spurgt om jeg da ikke havde brug for en forhøjelse af den, hvilket jeg sagde nej tak til.
Tja, jeg bliver i hvert fald hvor jeg er...