Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortæl når banken går over grænsen

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Hver dag hører jeg en »bankhistorie« som får mig mit blodtryk over det tilladte... Om det er folk som får afslag på lån, urimelige lånevilkår, uanstændigt høje renter eller gebyrstigninger... det er simpelthen for galt at bankerne i den grad udnytter situationen.

Vi har lige sat max beløbet for vores kassekredit ned. Derfor skulle kassekreditten fornyes - og det ville banken nu have 2000 kr. for at gøre (før 800 kr.)... Synes bare det er et højt gebyr for at ændre nogle tal og printe et papir ud til underskrift.

Ja, jeg bliver altså bare så irriteret over følelsen af at blive flået....

Denne tråd laver jeg derfor nu, med henblik på andres oplevelser, som tåler at komme ud i dagens lys.... Eller som burde det...

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 13:11

Hej Helle,

Jeg har også hørt mange urimelige historier - en jeg kender, fik en dag pludselig halveret sin kassekredit, så planlagte projekter gik i vasken. Det skete allerede inden jul.

Jeg ved ikke om det er de store banker, det drejer sig om eller om det bare er banker, der er ved at være på røven - eller begge dele...

Jeg har sådan en lille sød og kær lokalbank, der altid er til at snakke med. De er ikke mærket af krisen som andre og da jeg skulle have min kassekredit fornyet, kostede det kr. 500,- og blev spurgt om jeg da ikke havde brug for en forhøjelse af den, hvilket jeg sagde nej tak til.

Tja, jeg bliver i hvert fald hvor jeg er... Cool

Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:41

der er mange selvstændige der er ude for det samme.. du burde måske finde en anden bank ? husk du deres kunde og der er mange andre banker som sikkert gerne vil have dig som kunde.. som kan tilbyde dig en god pris på dine nuværende produkter

hygge

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 15:00

Ja, når man står overfor sin rådgiver, skal man lige huske at rollerne er vendt, og man nu er kunden...;)

Det har man måske lidt svært ved at huske, og det er jo kunden der "bestemmer"

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:55

Koludabyg:

Ja, når man står overfor sin rådgiver

Det hedder ik en rådgiver men en "Bank sælger"...

Til Helle
Når bankerne sidste år tabte tilsammen 4,4 mia kr og eneste grund til de overlever er statsstøtte, så skal pengene jo kradses ind et sted, og det er hos kunden DESVÆRRE...
Bare vent der er mange nye kreative gebyre mm i støbeskeen...

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:05

Ja, bankskifte er en mulighed... men man ved jo aldrig om man går fra asken til ilden i disse tider. I vores nuværende bank har vi ingen problemer overhovedet med at få den kredit vi vil have - og det er jo så et stort plus kan man sige. Så på den front er de gode nok. Det er mere alt den betaling de vil have for alting...

Ja, de skal tjene pengene ind et eller andet sted. Men tænk engang over at de står i den suppedas nu, fordi de ikke har kunnet finde ud af at drive deres forretning ordentligt. Naturligvis skal et underskud hentes hjem igen - og der er kun deres kunder til at betale. Jeg synes bare at de drejer skruen lige stramt nok. Een ting er at renterne er ekstremt meget højere end nationalbankens (OG at de tager flere uger om at følge med ned når den flytter sig - hvis de overhovedet gør det) - en anden ting er når der så også kommer urimeligt høje gebyrer for små serviceydelser. Tror de at de kan hente hele deres tab på eet år....

Jeg er i fuld gang med at arbejde på at blive fri af banken.... der kan jo nærmest gå sport i det, når de opfører sig sådan Wink

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:09

Helle - houseofkids.dk:

Tror de at de kan hente hele deres tab på eet år....

Hvis du følger bare en smule med i finansverden, så ville du se på de udtalelser der kommer, at det er "målet"... Og de ved at folk ik bare kan skifte bank længere. Så de presser citronen til det yderste, da de kan få de fleste med alene på frygten om, ik at have en bank eller kunne få lånene fornyet/opretholdt... I øjeblikket er det en smule bondefangeri, da forbrugerne ik selv kan vælge mere, hvis de bare har lidt lån...

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 18:23

Tja jeg betaler også i dyre domme til Danske Bank. 

Med en kredit på små 27k koster det mig følgende i rente:

14,5% i rente

Derudover tager de noget så frækt som:

2% af kredit maksimum afregnet pr. kvartal. 

Uanset om jeg bruger min kredit eller ej, koster det mig derfor 540,- for at have en kredit, uanset om jeg bruger den eller ej. 

Jeg har overholdt mit forventet drifts budget i år, som banken godkendte og lånte mig penge på baggrund af så det er ikke fordi tingene ikke går så godt som de burde og banken derfor har en stor risiko villig kapital ude at svømme.

Jeg giver desuden også 2.000 for at ændre en kassekredit!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:27

Jonas:

14,5% i rente

Er det et Danske Bank Express SMS lån? Er renterne så høje pt? Surprise

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 18:29

jeg slipper heldigvis med 9,5% i rente for min kasse kredit og 750kr for at få lov til at at betale mere af, Heldige mig hva?:)

Jeg har totalbanken og er faktisk glad for dem, jeg har desværre kun problemer når jeg går til min bank rådgiver og beder om at låne mig 300.000 til en lejlighed jeg kan tjene penge på med det samme jeg køber den, men det må man leve med:)

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)