Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Umuligt at slette eller få sin profil slettet fra Arto.dk

Side 4 ud af 6 (58 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 05:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren

Med al respekt for din kæreste og dine bekymringer.

Arto er for børn?

Hvis du deaktivere en konto således den ikke kan ses og vil blive slettet efter nogle xxx antal dage er det vel i orden.

Det er det samme på facebook eller Hotmail osv.

Det er helt lovligt - MEN jeg vil give dig ret i at der ikke er nogen, Legal Agreement som man lige skal "hakke" af når man signer op. Hvilket undre mig meget.

Du har fået et fornuftigt svar fra en Arto CoAdmin og bør være tilfreds med at han gider at besvare dig.

Et Forum vil og kan ikke opfylde enkeltes ønsker om at blive slettet. Så ville en "tråd" jo blive meningsløs og så kan man jo lige så godt slette hele tråden. Hvilket ikke er retfærdigt over for de andre som har deltaget. Det gælder også her. DIN tråd og indlæg bliver her for evigt :-)

Profilen kan slettes, men det er så det.

Juridisk er du inde på noget som bekymre mange og Datatilsynet har lavet nogle anbefalinger som  ikke er lov - endnu og sikkert heller ikke bliver det.

Jeg personligt registrere mig hver dag flere gange, hos diverse sites, med navn og adresse for at downloade deres software eller andet.

Forestil dig lige at jeg ville have alt det slettet?

En Site som Arto ville også have et samvittighedsproblem hvis de bare slettede en "krænker´s" profil og alt hvad personen havde snakket med de små børn om.

Jeg syntes du skal slå kold vand i blodet, og spille med på deres regler - hvor de så end er.

Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 12:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

@Søren

Først vil det nok være en god idé at præcisere hvad ordene "sletning" og "deaktivering" helt nøjagtigt dækker over.

En sletning betyder at alt data vedr. den person/profil bliver slettet fra Artos system. Det gælder også diverse logs og  IP noteringer der skulle være.

Da Arto har Chatmærket for sikker chat (som bl.a. er defineret med hjælp fra Red Barnet, Det Kriminalpræventive Råd, Medierådet for Børn & Unge samt IT og Telestyrelsen), forpligter de sig til at gemme alt data i 1 år (Chatmærket stk. 8).

Tidligere i denne tråd har du skrevet, at andre community sites giver brugerne mulighed for at slette deres profil. Du skriver samtidig at de så stadigvæk vil have mulighed for at gå tilbage og se IP adresser og ting i logs.
Disse 2 statements stemmer ikke overens, da en sletning bevirker at alt data slettes.

Arto har valgt at kalde en "standard sletnings funktion" for "deaktivering" i stedet for. At kalde det for en "sletning" er direkte misvisende, hvis man så ikke sletter alt data.

Teknisk set sker der nogenlunde det samme ved en deaktivering som ved en "misvisende sletning". Den eneste forskel er at Arto giver brugerne mulighed for at fortryde en sletning (reaktivering), hvis de på en senere tidspunkt skulle ønske dette.

Konklusionsvis tror jeg at Arto allerede har den funktion du eftersøger, de har bare valgt at kalde den for en deaktivering i stedet for en sletning (da alt data ikke bliver slettet).

Fra Herlev
Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 13:36
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

ReneNP:

@Søren

Først vil det nok være en god idé at præcisere hvad ordene "sletning" og "deaktivering" helt nøjagtigt dækker over.

En sletning betyder at alt data vedr. den person/profil bliver slettet fra Artos system. Det gælder også diverse logs og  IP noteringer der skulle være.

Da Arto har Chatmærket for sikker chat (som bl.a. er defineret med hjælp fra Red Barnet, Det Kriminalpræventive Råd, Medierådet for Børn & Unge samt IT og Telestyrelsen), forpligter de sig til at gemme alt data i 1 år (Chatmærket stk. 8).

Tidligere i denne tråd har du skrevet, at andre community sites giver brugerne mulighed for at slette deres profil. Du skriver samtidig at de så stadigvæk vil have mulighed for at gå tilbage og se IP adresser og ting i logs.
Disse 2 statements stemmer ikke overens, da en sletning bevirker at alt data slettes.

Arto har valgt at kalde en "standard sletnings funktion" for "deaktivering" i stedet for. At kalde det for en "sletning" er direkte misvisende, hvis man så ikke sletter alt data.

Teknisk set sker der nogenlunde det samme ved en deaktivering som ved en "misvisende sletning". Den eneste forskel er at Arto giver brugerne mulighed for at fortryde en sletning (reaktivering), hvis de på en senere tidspunkt skulle ønske dette.

Konklusionsvis tror jeg at Arto allerede har den funktion du eftersøger, de har bare valgt at kalde den for en deaktivering i stedet for en sletning (da alt data ikke bliver slettet).

Se nu er jeg ikke helt dum og det ved jeg godt at folk ikke har kaldt mig eller noget. 

Men nu er det sådan at Logs ikke bliver slettet, bare fordi en profil bliver slettet. Dermed har Arto eller andre sider også stadig alle de oplysninger som de har brug for, hvis der skulle komme en sag som omhandler politiet. 

Der er flere gange blevet snakket om at den eneste grund til at f.eks Facebook undlod at lade deres brugere slette deres profil, var pga at de så ville miste medlemstal, som de kunne fremvise overfor deres annoncører. Nøjagtig samme situation, tænker jeg lidt gælder for Arto. Meget muligt at Arto er delvist brugerbetalt. Men de har stadig en masse annoncører, som gerne vil se gode medlemstal. 

Arto har ingen grund til at nægte en bruger i at få deres profil slettet, da de (som skrevet tidligere) allerede har alle de oplysninger, som skulle være nødvendige, ved en eventuel politisag.

Som du selv skriver: 

Så hvorfor er det lige at du mener at de har god grund til at nægte folk i at slette deres profiler?. 

Den eneste forskel er at Arto giver brugerne mulighed for at fortryde en sletning (reaktivering), hvis de på en senere tidspunkt skulle ønske dette.

Det er jo endnu en rimelig dårlig grund til at kunne holde deres medlemstal oppe hele tiden, som de jo pryder sig af. Og hvis en bruger virkelig ønsker at slette deres profil, så skal de jo have lov til det. Og hvis de så eventuelt fortryder, jamen så må de jo bare oprette sig igen. Det er jo en gratis hjemmeside, så det kan jeg virkelig ikke se problemet i?. 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 13:55

Jeg tror ikke Sørens kæreste er pædofil og jeg tror ikke hun fortryder en sletning. Jeg har aldrig været på Arto, men jeg forventer det er et site man bogstavelig talt "vokser fra".

Derfor kunne jeg ikke forstå hvorfor Arto nægter at slette profilen, men i stedet kalder det for service.

Men så kom jeg til at tænke på at Sørens kæreste muligvis er narkotikahandler, terrorist eller på anden vis kriminel. Måske er hun det ikke endnu, men bliver det senere i livet. I så tilfælde er det jo betryggende at Arto som en grundstøtte for retssystemet kan bistå dansk politi og efterretningstjeneste med profiloplysninger. Tænk hvis hele "sagen" mod Sørens kæreste var baseret på disse.

God fredagsøl.

// Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:01

Jesper G:

Jeg tror ikke Sørens kæreste er pædofil og jeg tror ikke hun fortryder en sletning. Jeg har aldrig været på Arto, men jeg forventer det er et site man bogstavelig talt "vokser fra".

Derfor kunne jeg ikke forstå hvorfor Arto nægter at slette profilen, men i stedet kalder det for service.

Men så kom jeg til at tænke på at Sørens kæreste muligvis er narkotikahandler, terrorist eller på anden vis kriminel. Måske er hun det ikke endnu, men bliver det senere i livet. I så tilfælde er det jo betryggende at Arto som en grundstøtte for retssystemet kan bistå dansk politi og efterretningstjeneste med profiloplysninger. Tænk hvis hele "sagen" mod Sørens kæreste var baseret på disse.

God fredagsøl.

// Jesper

Har du lige skrevet manuskriftet til den nye Amerikanske storfilm "The Arto way" Wink

Anyway hvorfor gøre en Arto profil til et problem? Hvis man ik har andet at lave/tænke over, så er det lidt skræmmende... Og det sjove er at FB samt mange andre medier er meget mere kompliceret at komme ud af, men der opretter folk profiler i storstil...

Fra København
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 14:01

Søren, hvordan ved du, at andre sider rent faktisk sletter din profil, og ikke blot deaktiverer den, som arto gør?
At man har nem mulighed for at genåbne sin profil på arto, er da blot en service, så man ikke skal skrive hele sin profiltekst en gang til, hvis man fortryder.

Men vigtigst af alt, hvorfor i alverden er det så vigtigt for dig og din kæreste, at de sletter profilteksten, og ikke blot usynliggør den?

/Mads Dinesen
madsdinesen.dk

Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Men nu er det sådan at Logs ikke bliver slettet, bare fordi en profil bliver slettet.

Så er det vel også teknisk forkert at kalde en sådan funktion for en sletnings funktion.

Hvad er det helt nøjagtigt du vil have at der skal slettes, når man vælger at slette en profil. En log er ikke nødvendigvis en selvstændigt samling af data. Det er "bare" en fremvisning af data i systemet baseret på et bestemt kriterie (eller flere kriterier). Så for at bibeholde en "log" funktion, kræver det vel at dataen ikke bliver slettet (igen: hvad vil du så have at der skal slettes?)

Der er flere gange blevet snakket om at den eneste grund til at f.eks Facebook undlod at lade deres brugere slette deres profil, var pga at de så ville miste medlemstal, som de kunne fremvise overfor deres annoncører. Nøjagtig samme situation, tænker jeg lidt gælder for Arto. Meget muligt at Arto er delvist brugerbetalt. Men de har stadig en masse annoncører, som gerne vil se gode medlemstal.

I "brugertallet/medlemstallet" på Arto er der ikke talt deaktiverede profiler med. Derudover bliver der kun talt aktive profiler (hvor der har været logget ind på inden for de sidste 2-3 måneder). Så det argument holder ikke helt.

Så hvorfor er det lige at du mener at de har god grund til at nægte folk i at slette deres profiler?.
Det mener jeg heller ikke direkte. Jeg mener bare at brugerne har ret til at få at vide hvad der helt nøjagtigt sker, så derfor er det misvisende at kalde det for en "sletning".

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:09

Kan du evt. ændre profilen til intetsigende navne og billeder ændres til andre mv. kunne det være administrator slettede profilen med tiden.

mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:55

Nu har jeg så også lige læst hele tråden igennem, og jeg blev da også lidt harm over at man ikke kunne få sin profil slettet fuldstændigt. Den følelse har også noget at gøre med, at der er så mange andre sider hvor det virker umuligt, at finde den fuldstændig gemte eller ikke eksisterende slet knap.

Men jeg forstår nu også det med "sletning" og "deaktivering" lidt bedre nu. På min egen side sker der nemlig også det, at hvis en bruger ønsker og slette sin profil, bliver alt i fronten slettet. Dvs. brugerens profil bliver slettet så den ikke kan ses på sitet af hverken brugeren selv eller andre. Men i bagenden lagrer den brugerens profil i mit system, og jeg har læst mig til at den gør det automatisk pga. mulig nødvendig assistance for politiet.

Forskellen er så, at jeg manuelt sletter de profiler som jeg kan se at brugeren har slettet. Dette gør jeg ca. 2 uger efter og hvis brugeren ønsker at komme tilbage efter de 2 uger er gået, må han/hun oprette en ny profil.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 04:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren:

Hvis en bruger virkelig ønsker at slette deres profil, så skal de jo have lov til det. Og hvis de så eventuelt fortryder, jamen så må de jo bare oprette sig igen. Det er jo en gratis hjemmeside, så det kan jeg virkelig ikke se problemet i?. 

Du har tydeligvis aldrig drevet et community af nogen art. 
Prøv at spørge Lund, hvor mange henvendelser Arto ville få om dagen - sågår i timen -  fra snotunger, der har slettet deres profil i vrede, og derefter fortrudt. (rundet regnet halvandet sekund senere). De vil jo ikke oprette en ny profil - de vil have den gamle igen. 
Et community - og især for unge (og lorteunger) får hurtigt et mandskabsproblem, hvis de skal kommunikere med - genoprette alle slettede profiler fra hormornelt forstyrrede acne-prinsesser - og jeg løfter ikke så meget som et halvt øjenbryn af Arto's valg.

Søren;
Jeg fucking elsker en god, virtuel slåskamp - især når de store tramper på de små, og man lige kan hidse sig op, men du er på afveje hér. Der er ikke noget at komme efter. Der er ikke noget at hidse sig op over. 

De er i deres gode ret til at beholde din kærestes data i det næste års tid.
Hvis hun ikke vil have en profil derinde mere - fint, så kan hun deaktivere den. Det er præcis det samme, som det du kalder "at slette" den, på mange andre sites. Frontenden er væk. Den kan ikke længere tilgås af andre brugere.

What is the fucking problem?

Helt ærligt. Jeg forstår det ikke. Hvad fanden er problemet?

Side 4 ud af 6 (58 indlæg)