Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Umuligt at slette eller få sin profil slettet fra Arto.dk

Side 2 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Rayf:

Bare overtræd deres regler så er de mere end villige tror jeg :)

Var det ikke noget med at hvis man overskred deres regler, så fik man minus poeng eller sådan noget Big Smile

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 21:11

Søren:

Jeg har nu heldigvis fundet ud af at Arto, bryder dataloven ret groft. 

http://www.datatilsynet.dk/erhverv/internettet/

Anbefalinger er ikke det samme som love. Der kan være mange årsager til at Arto gemmer brugerdata, f.eks. for at kunne bistå politiet i efterforskning af sager.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:16

David Mc Nally:

Søren:

Anbefalinger er ikke det samme som love. Der kan være mange årsager til at Arto gemmer brugerdata, f.eks. for at kunne bistå politiet i efterforskning af sager.

Hvis det ikke er en direkte imod loven, som de gør, så kan man i det minste skrive til dem at det er anbefalding fra datatilsynet.

Men jeg følger lige med i tråden, kunne godt have tænkt mig at få min profil slettet.

Fra Herlev
Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 21:22

ramlenaj:

Søren:

Det har jeg tænkt på. :) 

og det er skam også gjort. :)  

Super, Yes Kom også lige i tanke om at jeg har en gammel profil liggende der, og den vil jeg helst også have slettet.

Du kunne postet svaret fra Arto her også, måske andre der også er intereseret i, at se hvad Arto har tænkt sig at lave.

Har faktisk sagt til dem, at hvis det ikke sker og hvis det ikke bliver offentliggjort, så sender jeg en mail til Ekstrabladet og de andre aviser. ;) 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:31

Super, kan du poste dit svar herinde, når du har fået et svar fra Arto?

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 21:31

Hvorfor er en deaktivering af profilen hvorved den ikke kan ses af andre ikke nok?

Ellers bare log ind og ændr profildataerne til noget fiktivt.

Forstår ikke lige hvorfor det er så stor en sag..

Kan heller ikke umiddelbart se en 'slet profil' funktion her på amino... Vil du også fare i flæsket på dem ? :)

Fra Herlev
Tilmeldt 19. Mar 09
Skrevet kl. 21:34

ramlenaj:

Super, kan du poste dit svar herinde, når du har fået et svar fra Arto?

Jo selvfølgelig. :) 

Fra Herlev
Tilmeldt 19. Mar 09
Skrevet kl. 21:36

maelstrom:

Hvorfor er en deaktivering af profilen hvorved den ikke kan ses af andre ikke nok?

Ellers bare log ind og ændr profildataerne til noget fiktivt.

Forstår ikke lige hvorfor det er så stor en sag..

Kan heller ikke umiddelbart se en 'slet profil' funktion her på amino... Vil du også fare i flæsket på dem ? :)

Nej har ikke tænkt mig at fare i flæsket på Amino. :) Da det jo stadig er muligt at skrive til Amino og med en fornuftig tone, kan få en admin eller webmaster til at slette ens profil/bruger herinde. 

Det har ikke været tilfældet med Arto, hvor de blankt har afvist at slette brugeren. :) 

Fra Herlev
Tilmeldt 19. Mar 09
Skrevet kl. 21:56

Martin van de Belt:

Søren:

Så der er blevet skrevet et pænt brev til deres support om at de har indtil onsdag (d. 2 september) med at få slettet hendes profil ellers vil historien blive indgivet til aviserne og datatilsynet. :) 

Mon ikke der kommer en journalist forbi her ? :)

Jeg læser det desuden som om det er anbefalinger, og ikke krav eller regler. Så tvivler på de "bryder dataloven".

Som der også står i det afsnit jeg lavede til quote, så skal de give brugeren en mulighed for at slette deres profil fra siden. :) . Det er ikke en anbefaling, men derimod et krav. :) 

Men det kan jo selvfølgelig også bare være mig der tager fejl. :D 

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 21:59

Søren:

Nej har ikke tænkt mig at fare i flæsket på Amino. :) Da det jo stadig er muligt at skrive til Amino og med en fornuftig tone, kan få en admin eller webmaster til at slette ens profil/bruger herinde. 

Er du sikker på, at Amino ikke har samme politik omkring brugerdata? Det giver altså god mening ikke at slette dem, specielt for sites som Arto.dk - de har uden tvivl kontakt med politiet jævnligt for at undersøge anklager om voksnes potentielle misbrug af sitet. Kan en bruger frit slette sine data, kan han også skjule eventuelle spor.

Side 2 ud af 6 (58 indlæg)