Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Umuligt at slette eller få sin profil slettet fra Arto.dk

Side 5 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes ærlig talt du skulle finde dig en anden hobby. At true med aviser og blade viser bare at du måske netop burde oprette dig en profil på arto og chatte med de andre børn.

Hvad er problemet ? Er du bange for at din kæreste finder sig en ny (og mere moden) kæreste via arto?

Eller vil du bare lige vise hende at hendes kæreste er temmelig sej og tør kaste sig ud i lange slagsmål imod den store slemme arto?

Fra Herlev
Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 12:05
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

gweb:

Jeg synes ærlig talt du skulle finde dig en anden hobby. At true med aviser og blade viser bare at du måske netop burde oprette dig en profil på arto og chatte med de andre børn.

Hvad er problemet ? Er du bange for at din kæreste finder sig en ny (og mere moden) kæreste via arto?

Eller vil du bare lige vise hende at hendes kæreste er temmelig sej og tør kaste sig ud i lange slagsmål imod den store slemme arto?

Okey nu må jeg lige svare igen:

1:  Hvis du ikke har noget fornuftigt at skrive, som omhandler emnet, så lad venligst vær med at skrive noget. 

2: Hvis du prøver at svine mig til? Så gør du det virkelig ikke særlig godt. 

3: Nej det er bestemt ikke for at vise mig overfor kæresten (hvilket egentlig er en fuldstændig tåbelig kommentar). Det er ren og skær principsag og nok også en lille del stædighed. 

Til alle de andre som har kunne finde ud af at skrive fornuftige indlæg:

Jeg vil gerne takke mange gange for jeres indlæg, både de gode og de kritiske (fornuftige og konstruktive). Det har givet mig et godt indblik i hvad folk tænker omkring det og det har da også løftet sløret for mange forskellige meninger. :) 

Igår blev det vist for meget for Arto og de har uden varsel slettet hendes profil. Hvilket egentlig har været det eneste både mig og min kæreste ville have. :) 

Så situationen er løst og dermed så er der ikke mere at skrive om i dette emne. :) 

Men som sagt. Så takker jeg for jeres kommentarer, meninger og ting som har gjort mig en del klogere på det hele. :) 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 01:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sjovt, som du skriver at folk i denne tråd har givet udtryk for forskellige "meninger", når det du søgte - og det du fik - var kolde facts. De arbejdede bare ikke til din fordel, som du havde håbet. Nu er de så "meninger om en sag".

Jeg kan godt forstå, at Arto valgte at "slette" din kærestes profil.
Nu er spørgsmålet så bare:

Har du tænkt dig at sige undskyld?

For det burde du.

Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 01:53

Det er en intereant problematik der har været oppe. Rent annonceprismæssigt kunne man forestille sig at Arto/Freeway er bedre stillet jo flere profiler de her. Sjovt nok var snakken oppe for et års tid siden, da det gik op for folk hvor svært det er at slette sin Facebook konto. Dengang var det så godt som umiligt, idag er det lidt lettere. Tjek det selv...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:08

Anders Giversen:

Sjovt nok var snakken oppe for et års tid siden, da det gik op for folk hvor svært det er at slette sin Facebook konto. Dengang var det så godt som umiligt, idag er det lidt lettere. Tjek det selv...

Du kan stadig kun deaktivere den... Alle data er stadig gemt, ellers læs betingelserne!!!

Fra Herlev
Tilmeldt 19. Mar 09
Skrevet kl. 07:47

Lone S. Hansen:

Sjovt, som du skriver at folk i denne tråd har givet udtryk for forskellige "meninger", når det du søgte - og det du fik - var kolde facts. De arbejdede bare ikke til din fordel, som du havde håbet. Nu er de så "meninger om en sag".

Jeg kan godt forstå, at Arto valgte at "slette" din kærestes profil.
Nu er spørgsmålet så bare:

Har du tænkt dig at sige undskyld?

For det burde du.

Hvem skulle jeg undskylde overfor? Arto?. For det vil aldrig ske.  Arto har ingen grund til at beholde en brugers profil som ikke har og som aldrig ville end med at bryde nogen regler. 

Og nej jeg mener nu at flere har udtrykt deres meninger omkring situationen og det sætter jeg pris på. Selvfølgelig har der også været facts imellem. :) 

Sjovt at du skriver "slette" igen .. Men den er slettet. Fuldstændig fra deres servere. 

Fra Herlev
Tilmeldt 19. Mar 09
Skrevet kl. 07:51

Fashion-Seller:

Anders Giversen:

Sjovt nok var snakken oppe for et års tid siden, da det gik op for folk hvor svært det er at slette sin Facebook konto. Dengang var det så godt som umiligt, idag er det lidt lettere. Tjek det selv...

Du kan stadig kun deaktivere den... Alle data er stadig gemt, ellers læs betingelserne!!!

Der tager du nemlig fejl. Facebook HAR nemlig gjort det muligt for folk at slette deres profil fuldstændig. Måske du sku prøve at tjekke op på tingene, før du beder andre om at gøre det. 

Og hvis du endelig mangler lidt bevis på det, så sender jeg dig gerne et link. :) 

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:29

Søren:

Fashion-Seller:

Anders Giversen:

Der tager du nemlig fejl. Facebook HAR nemlig gjort det muligt for folk at slette deres profil fuldstændig. Måske du sku prøve at tjekke op på tingene, før du beder andre om at gøre det. 

Og hvis du endelig mangler lidt bevis på det, så sender jeg dig gerne et link. :) 

Rooolig Søren, denne sletning hos Facebook er netop lige blevet muligt for få dage siden ;)

Fra Herlev
Tilmeldt 19. Mar 09
Skrevet kl. 08:34

Lund:

Søren:

Fashion-Seller:

Anders Giversen:

Rooolig Søren, denne sletning hos Facebook er netop lige blevet muligt for få dage siden ;)

Hehe det er selvfølgelig rigtigt nok. :) Men derfor burde man stadig tjekke op på sine facts, før man gør brug af et par !!! Some Fashion gjorde. :) 

Hvad fik egentlig Facebook til at lave den funktion, ved du det?. 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 23:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Søren:

Hvem skulle jeg undskylde overfor? Arto?. For det vil aldrig ske.  Arto har ingen grund til at beholde en brugers profil som ikke har og som aldrig ville end med at bryde nogen regler. 

Og nej jeg mener nu at flere har udtrykt deres meninger omkring situationen og det sætter jeg pris på. Selvfølgelig har der også været facts imellem. :) 

Sjovt at du skriver "slette" igen .. Men den er slettet. Fuldstændig fra deres servere. 

Hej Søren. 

Jeg siger "slettet", fordi dataen fortsat eksisterer. Den er ikke slettet.  

Jeg har efterhånden - efter en del forvirring - regnet ud, at du stadig ikke har forstået dét, selvom det er blevet forklaret for dig flere gange i denne tråd

Det din kæreste har kontrol over, er om offentligheden har adgang til hendes data eller ej. Ikke om den eksisterer eller ej. 
De to begreber "Deaktivering" og "Sletning" dækker over det samme koncept. Arto har bare valgt at være ærlige omkring navngivningen af konceptet og kalder det, hvad det er. 

Den eneste forskel på de to begreber, er at den ene - deaktivering - har en failsafe, der sørger for at brugeren kan fortryde sit valg på et senere tidspunkt. Det er den eneste forskel.  Arto har under begge begreber dataen og har ret til at opbevare den. 

Sådan foregår det også, mange andre steder.

Jeg forsøger ikke at være nedladende, men .. jeg ved ikke, om du har brug for en metafor, for at forestå hvad der foregår. 

Hvis Arto er en stor bygning, har din kæreste - helt gratis - fået et tomt rum, i den bygning til fri afbenyttelse. Hun har derefter stillet en masse ting ind i rummet og ladet døren stå åben, så alle kan komme ind og kigge på de fine ting, hun gerne vil vise frem. 
Efter et stykke tid, vil din kæreste ikke længere vise sine ting frem og hun lukker og låser døren.
Tingene i rummet er nu skjult for offentligheden - men de ER der fortsat. I Arto's besiddelse. De har dog ladet din kæreste beholde nøglen, så hun kan låse døren op igen, hvis hun en dag skulle få lyst til at vise tingene frem igen. 

Og så flipper du ud på tværs.

Nu har Arto så konfiskeret nøglen fra din kæreste.

Og så virker du tilfreds. 

For os, der fra starten har vidst at begge begreber dækker over det samme, har din vrede været ret uforståelig. 
Det er semantik du hidser dig op over. Ikke datalagring. 

Arto har ikke gjort noget galt. 

Så vidt jeg kan forstå på det du skriver, har de ikke engang ydet dårlige kundeservice. De har svaret på dine henvendelser og - ligesom brugerne på Amino - forsøgt at forklare dig situationen.  De har endda gået så langt, som at forsøge at forklare sig herinde.

Jeg lægger ikke skjul på, at jeg synes du skylder dem en offentlig undskyldning.
Ikke for, at du har hidset dig op - vi kan alle tage fejl - men for, at du i et offentigt forum har beskyldt dem for at bryde datalovgivningen "ret groft". 

Det er faktisk ret groft - og en direkte løgn, som du aldrig efterfølgende trak tilbage eller undskyldte for.

Du har offentligt tilsølet en dansk virksomhed, fordi de gratis har stillet en service til rådighed for din kæreste, og da hun ikke ønskede den mere, har de ladet hende gå med en besked om, at hun er velkommen tilbage, hvis hun en dag skulle fortryde sit valg. Alt sammen lovligt, moralsk korrekt og høfligt. 

Som tak, truer du dem med Ekstra Bladet. 

Så jeg efterlyser en undskyldning, ja.

Side 5 ud af 6 (58 indlæg)